info Audi RS6 vs V70R

klinder ...
5 december 2007 · 227 Inlägg

John87 skrev:

Munkis skrev:

n0b0dy_ skrev:

Tycker det är riktigt konstigt att du tycker V40 känns bättre :S:S:S Tycker V40 är skräp jämfört med en A6 ta inte illa upp men ja har kört bägge bilar :S

Tar absolut inte illa upp! smile .. alla har rätt till sina egna åsikter, Men de kanske är nått snikigt paket på audin eller nå?

RS6'an är väl topputrustad o.s.v. som standard eftersom det är en prestigemodell?

Kanske bara var ett dåligt exemplar. Finns faktiskt såna hos alla bilmärken..

Men vad jag älskar folk som kan läsa...

Dom snackar ju fan inte ens om RS6 utan om andra audi modeller vs volvo modeller... LÄS FÖRST >_>

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Thorssa
5 december 2007 ·

Volvo och MB RULES skrev:

Okim skrev:
kvalites skillnaden som jag ser det

inte sammal liga nu men endå:

ta tex Audi S4 en som jag har tex  ta vilken S4a som hellst om du  tycker ja skryter.
min e en -94 med quattro ok
så tar du en -94a volvo vart hamnar vi då? jo en 855 T5

kan man gämföra dessa två bilar!?? ja kan inte det i ivlketfall

intreör e nått helt annat i volvo än i audin

samma gäller juh nu 10 år senare  visst volvo har kommit ikapp en del o dom bygger duktigt bra bilar men dom kommer aldrig ikapp  tyskland o dess bildesign o tekinik tyvärr
volvo e br amärke men jag tycker dom har stått still för länge o förlitar sig på varumärket "Volvo"

har ja fel ??? jag vet ej men min känsla säger mig bara att audin e bättre
men som sagt smaken e som baken delad...

smilesmile

Lite fel har du. De är ikapp Tyskland, och förresten varför fan ska man jämnt jämföra sig med tyskarna hela tiden?

Design = Volvo lika bra bildesign.
Teknik - före gällande säkerhet och annat.
Ej stått still, kolla på säkerheten så fattar du. Det är ett område där tyskarna är efter.

Anledningen till att man alltid jämför med tyskarna är helt enkelt att de bygger bäst bilar!

Det går inte att jämföra design då alla har olika smak. Att Volvo är före i teknik håller jag verkligen inte med om. Har Volvo ett system för att ta upp energi vid inbromsningar som t.ex BMW har? Volvo bygger absolut säkra bilar men att säga att de är före andra tillverkare är inte riktigt sant. BMW ligger efter i säkerhet men Mercedes, Toyota, Renault m.fl ligger minst lika bra till som Volvo. Volvo är ett litet märke jämfört med de tre stora tyskarna och det är bara att acceptera att de inte kan bygga bilar som tyskarna kan.

Nog med off topic nu kanske?

Senast redigerat av Thorssa (5 december 2007)

John87 Stolt Volvoägare
6 december 2007 · 4 913 Inlägg

klinder skrev:

John87 skrev:
RS6'an är väl topputrustad o.s.v. som standard eftersom det är en prestigemodell?

Kanske bara var ett dåligt exemplar. Finns faktiskt såna hos alla bilmärken..

Men vad jag älskar folk som kan läsa...

Dom snackar ju fan inte ens om RS6 utan om andra audi modeller vs volvo modeller... LÄS FÖRST >_>

Men handlade tråden om andra Audi-modeller?
Den handlar om RS6'an och ingen annan.

LÄS FÖRST >_>

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Okim Dra mig i draken!!!
6 december 2007 · 616 Inlägg

John87 skrev:

klinder skrev:

John87 skrev:
RS6'an är väl topputrustad o.s.v. som standard eftersom det är en prestigemodell?

Kanske bara var ett dåligt exemplar. Finns faktiskt såna hos alla bilmärken..

Men vad jag älskar folk som kan läsa...

Dom snackar ju fan inte ens om RS6 utan om andra audi modeller vs volvo modeller... LÄS FÖRST >_>

Men handlade tråden om andra Audi-modeller?
Den handlar om RS6'an och ingen annan.

LÄS FÖRST >_>

Tråden handla om en stackars kille som ville ha hjälp med köpråd för en

RS6a och en V70R men nånstanns balla det ur killen har tackat för sig och är nöjd med dom seriösa svaren. Men vi lyckades ånga på i tråden själva här smile

hmm

Mvh// Okim // Jocke
Decibel
6 december 2007 · 2 911 Inlägg

Daaze skrev:

Decibel skrev:
Vi har chippat en hel del RS6;or, nästan så man vill ha bilen lite extra varje gång för jäklar i gatan vilket skjut det är i kärran.
Sen kan man med inte allt för många pengar få upp dom i ~600hk och då börjar det hända grejjer smile

exakt, vad tar ni för att chippa en rs6:a, cippar ni bara motorn eller "cippar" ni lådan me ?

Beror på, just RS6 är ju ingen billig bil så de som har råd med en sån vill ofta göra lite mer än att bara chippa också, 4k tar vi för chip för kärran och lite förändringar i lådan, men hittils har vi inte haft en enda som "bara" vill chippa.

Nu den 14;e kommer en till RS6;a, kundens önskemål: minst 600hk big_smile

Pikey
6 december 2007 · 2 283 Inlägg

Munkis skrev:

n0b0dy_ skrev:

Munkis skrev:

Skummt ! hmm men våran är hemsk på det viset .. sitter bra gör man men inte lika bra som i varken våran v40 2,0T eller v70 r awd . gammla karossen av A6 kändes exklusiv men denna blev jag riktigt besviken på , synd på en så fin bil förövrigt

Tycker det är riktigt konstigt att du tycker V40 känns bättre :S:S:S Tycker V40 är skräp jämfört med en A6 ta inte illa upp men ja har kört bägge bilar :S

Tar absolut inte illa upp! smile .. alla har rätt till sina egna åsikter, Men de kanske är nått snikigt paket på audin eller nå?

Har faktiskt kört V40 en gång och kan nog säga att så mycket skit den var, ta inte illa upp.
Men rent sagt gubbig.
Sen stolarna ser ju ut som de komer direkt från biltema eller något liknande.
Sen all "komfort" i den var stel och knarrig på något vis, nae usch.

Men detta är vad jag tycker!
Kommer säkert få massa ettor efter att man klagar lite på volvo.

R.I.P. Michael Jackson!
C70
6 december 2007 · 424 Inlägg

Man får tycka precis som man vill. Det jag tycker är irriterande är när en massa folk som kör gamla skrotbilar sitter och skriver om hur dåliga XXX och XXX är. "skitbilar", "plastigt" osv....

För att få en uppfattning behöver man göra mer än att sitta på internet och kolla på bilder!

Sen irriterer jag mig något fruktansvärt på folk som utan att överhuvudtaget ha en aning säga att "tyska bilar är bäst". Kör man en gammal sunkig 316 från -89 så har man mycket kvar att prova om man säger så....

Mortalis VW-nörd?
6 december 2007 · 4 332 Inlägg

Pikey skrev:

Munkis skrev:

n0b0dy_ skrev:

Tycker det är riktigt konstigt att du tycker V40 känns bättre :S:S:S Tycker V40 är skräp jämfört med en A6 ta inte illa upp men ja har kört bägge bilar :S

Tar absolut inte illa upp! smile .. alla har rätt till sina egna åsikter, Men de kanske är nått snikigt paket på audin eller nå?

Har faktiskt kört V40 en gång och kan nog säga att så mycket skit den var, ta inte illa upp.
Men rent sagt gubbig.
Sen stolarna ser ju ut som de komer direkt från biltema eller något liknande.
Sen all "komfort" i den var stel och knarrig på något vis, nae usch.

Men detta är vad jag tycker!
Kommer säkert få massa ettor efter att man klagar lite på volvo.

Låter som en skitbil du satt i ja...farsan har en S40 (samma generation som V40 alltså, inte nya), kört till och från Kiruna (160-170 mil per resväg härifrån) ett par gånger utan att ha känt av ett dugg i kroppen. Drog dessutom väldigt lite bensin. Ingenting som knarrar där heller, så ja...du åkte uppenbarligen i ett måndagsex...
Men nu handlade trots allt tråden om RS6 vs V70R...och om han som undrade, och ni som skriver om helt orelaterade saker tittar några sidor bakåt så finns det lite teknisk information och annat...

Thorssa
6 december 2007 ·

C70 skrev:
Man får tycka precis som man vill. Det jag tycker är irriterande är när en massa folk som kör gamla skrotbilar sitter och skriver om hur dåliga XXX och XXX är. "skitbilar", "plastigt" osv....

För att få en uppfattning behöver man göra mer än att sitta på internet och kolla på bilder!

Sen irriterer jag mig något fruktansvärt på folk som utan att överhuvudtaget ha en aning säga att "tyska bilar är bäst". Kör man en gammal sunkig 316 från -89 så har man mycket kvar att prova om man säger så....

Bara för att de kör en 316 från -89 behöver det ju inte betyda att de aldrig kört t.ex. en RS6 eller en V70R. Jag har ägt två bilar i mitt liv men mina föräldrar och kompisar har ägt 20-30 bilar jag kört och tillsammans med alla bilar jag provkört så närmar vi oss nog 100 olika bilmodeller. Så döm inte folk efter vad de kör!

C70
7 december 2007 · 424 Inlägg

Thorssa skrev:
Bara för att de kör en 316 från -89 behöver det ju inte betyda att de aldrig kört t.ex. en RS6 eller en V70R. Jag har ägt två bilar i mitt liv men mina föräldrar och kompisar har ägt 20-30 bilar jag kört och tillsammans med alla bilar jag provkört så närmar vi oss nog 100 olika bilmodeller. Så döm inte folk efter vad de kör!

Hur troligt är det att t.ex en son i en familj kör runt i en 316 från -89 om föräldrarna har en Audi RS6?

Av alla som har sagt i denna tråden att V70R är är skit. Hur många av dom har kört den?

RS6 går som ett jävla AS rent ut sagt. För mig går inte V70R/RS6 att jämföra. Ska du jämföra R-modellerna så får det vara mot S6 isåfall.

Annars blir det som att jämföra S80 V8 mot E63 AMG......

Senast redigerat av C70 (7 december 2007)

pfa
7 december 2007 · 66 Inlägg

Ta den bilen som känns bäst.. och häng inte upp dig på hästar.. båda bilarna rör nog på sig .. och 99,9% av alla som svarat på tråden här har inte kört någon så..  testa själv!

Volvo s60 (2001)
C70
7 december 2007 · 424 Inlägg

pfa skrev:
Ta den bilen som känns bäst.. och häng inte upp dig på hästar.. båda bilarna rör nog på sig .. och 99,9% av alla som svarat på tråden här har inte kört någon så..  testa själv!

Är du ute efter ren prestanda så ta Audin. Volvo är ett betydligt säkrare köp. Inte bara att Volvo säkrare att krocka med, utan för att Audin kan bi så J**LA dyr om någonting händer. Ni som har haft t.ex M5 vet hur dyrt det kan bli med tyska prestandabilar.

Sen är det inköpspriset. En V70R -05 med få mil kostar lika mycket som en RS6 -03 med 13-15000 mil på mätarn. Gissningsvis inte så snällt körda mil....


/dom 0.1% som faktiskt har kört

TRYIT Teddan
7 december 2007 · 2 495 Inlägg

ekonomiskt tänkande .... köp den där tråkiga volvon .
köper du bil med hjärtat och vill ha lite glädje och lyckorus varje gång du sätter dig i bilen köper en RS6

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
ghost_boy83 CREW
7 december 2007 · 2 594 Inlägg

sitter å räknar nu pånätet rs6 får jag inte ens räkna på yikes det står bara ring kundtjänst
volvon va inga prolem 14000 per år eller 1,200 i månaden

Goes_Wild
7 december 2007 · 15 Inlägg

Hmm alla Audis S och RS Modeller e ju delarna snor dyra till, har själv ägt en S4 Avant ifrån -98 Men som sagt, Audi e en jävligt skön bil att köra, bra komfort big_smile

Thorssa
7 december 2007 ·

Om man vill köpa den mest ekonomiska av dessa så ska man välja en annan bil! Båda bilarna drar duktigt med soppa och är förmodligen rätt dyra att försäkra. En sån här bil köper man för att de är roliga!

John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

Thorssa skrev:
Om man vill köpa den mest ekonomiska av dessa så ska man välja en annan bil! Båda bilarna drar duktigt med soppa och är förmodligen rätt dyra att försäkra. En sån här bil köper man för att de är roliga!

V70'n går att köra relativt billigt.
Inte lika billigt som många andra bilar kanske, men i jämförelse med många andra är den inte jättedyr.

Är ekonomin viktig så väljer man inte Audi'n av dessa två.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Okim Dra mig i draken!!!
7 december 2007 · 616 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
sitter å räknar nu pånätet rs6 får jag inte ens räkna på yikes det står bara ring kundtjänst
volvon va inga prolem 14000 per år eller 1,200 i månaden

Vart räkna du på det??

kolla på Atava med kan nästan garantera att det är billigare där..

Mvh// Okim // Jocke
Rushman Evolution Garage
7 december 2007 · 1 299 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
tja sitter å funderar på vilken bil man ska ha här näst har vert inne på nya v70R som är jäkligt fin men i samma prisklass ligger ju RS6 an dvs 250tusen och i audin har du ortopediska stolar och mycket power fårga va är det för motor i audin ? är det bara v8an eller? vilken är billigast at äga?

tacksam för svar

RS6 går inte att jämföra me en V70R möjligen i komfort, men i prestanda är det so å jämföra en raket med en cykel

Sky´s the limit...
Mortalis VW-nörd?
7 december 2007 · 4 332 Inlägg

Denna tråden kommer följa oss i graven...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang