info Audi RS6 vs V70R

Thorssa
7 december 2007 ·

John87 skrev:

Thorssa skrev:
Om man vill köpa den mest ekonomiska av dessa så ska man välja en annan bil! Båda bilarna drar duktigt med soppa och är förmodligen rätt dyra att försäkra. En sån här bil köper man för att de är roliga!

V70'n går att köra relativt billigt.
Inte lika billigt som många andra bilar kanske, men i jämförelse med många andra är den inte jättedyr.

Är ekonomin viktig så väljer man inte Audi'n av dessa två.

Jo det är klart det går, men man köper ju inte en sån här bil för att köra lugnt eller hur?

John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

Thorssa skrev:
Jo det är klart det går, men man köper ju inte en sån här bil för att köra lugnt eller hur?

Nej, självklart inte, men man kanske inte vill köra som en biltjuv hela tiden.
Bara känslan av att sitta i en "sportbil" (notera citattecknen!) är grym. Trots att man inte ligger och vrålkör hela tiden.

Jag kör en turbobil, men använder inte alltid den extra effekten.
Att ha den vid omkörningar eller tillfälliga bus är dock en bra känsla smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Gurra1337
7 december 2007 · 3 Inlägg

Vet inte om någon har tipsat innan men kolla på http://www.bilfakta.se där kan du ju se vad olika bilar drar per mil och så. smile

Personligen hade jag valt RS6an, den dagen man har råd... roll

Cruizr
7 december 2007 · 417 Inlägg

Gurra1337 skrev:
Vet inte om någon har tipsat innan men kolla på http://www.bilfakta.se där kan du ju se vad olika bilar drar per mil och så. smile

Personligen hade jag valt RS6an, den dagen man har råd... roll

Håller helt klart med. Hade också valt en RS6:a då man har råd. En V70R är ju knappast unik...

mvh/Jocke

C70
7 december 2007 · 424 Inlägg

jockecruiser skrev:
En V70R är ju knappast unik...

Fast det har inte sålts så många...

AudiZack Living the good Life!
7 december 2007 · 585 Inlägg

Har provkört RS6 och den går som ett AS! Spelar ingen roll vilken hastighet du e i, den drar på, den har utmärkt komfort, sportig känsla, och en motor som slår det mesta jag kört förutom GsxR1000 hojen, plus att det e en kombi!

Senast redigerat av AudiZack (7 december 2007)

When the flag drops, the Bullshit stops.
ghost_boy83 CREW
9 december 2007 · 2 594 Inlägg

kollade på atava försäkring som ska vara billigast

audin hel/år  15 858 mån  1 322

volvon  10 977  SEK / år 915 SEK / månad

undra om man kan ha etusiast försäkring på audin?? nån som vet

Okim Dra mig i draken!!!
9 december 2007 · 616 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
kollade på atava försäkring som ska vara billigast

audin hel/år  15 858 mån  1 322

volvon  10 977  SEK / år 915 SEK / månad

undra om man kan ha etusiast försäkring på audin?? nån som vet

Nej går inte
bilen måste vara 25 år gammal eller äldre

om ja inte missminner mig

Mvh// Okim // Jocke
Thorssa
9 december 2007 ·

Okim skrev:

ghost_boy83 skrev:
kollade på atava försäkring som ska vara billigast

audin hel/år  15 858 mån  1 322

volvon  10 977  SEK / år 915 SEK / månad

undra om man kan ha etusiast försäkring på audin?? nån som vet

Nej går inte
bilen måste vara 25 år gammal eller äldre

om ja inte missminner mig

En nyare bil kan ocksåp entusiastförsäkras men den måste vara tillverkad i en numrerad serie. Fast 400 kr/månad dyrare tycker inte jag är så farligt!

Sportsedan
9 december 2007 · 457 Inlägg

Skulle inte vilja äga en Rs6 när den blir några år och saker börjar gå sönder. Gäller att ha BRA ekonomi då...

Åkte med i arbetskamratens nyinköpta v70r i måndags och tycker den går helt ok.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Reichte86
9 december 2007 · 509 Inlägg

Hade jag haft pengarna så skulle jag klart valt en rs6!

Waho Allmänt Jobbig
9 december 2007 · 1 200 Inlägg

ingen tvekan, RS6!

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Fel_xi
9 december 2007 · 211 Inlägg

Skulle också valt RS6 !

almerstedt
9 december 2007 · 54 Inlägg

En svenssonvolvo mot RS6? wink tja... svår fråga big_smile rs6 alla gånger

BMW 335 "Touring M-sport" (2007)
Svenzzon
9 december 2007 · 84 Inlägg

Audin spöar väl volvon rätt bra som alla säger men tycker V70:in är snyggare.
Men men inte ja som ska välja. smile

LAE
3 januari 2008 · 121 Inlägg

Jag valde V70R AWD (äger en 04 sen sommaren 2005) Ska sanningen fram stod jag inte inför detta val utan hade endast Volvon i åtanke ett tag innan. Audin är säkert bättre på vissa punkter, Volvon på andra. Jag har aldrig kört en RS6 så jag vet inte så mycket om dessa. Ser man antalet tillverkade är nog RS6:an fler till antalet, det finns säkert ett stort antal i Tyskland och närliggande länder. I Sverige lär det väl finnas flera V70R (N 03-07) än RS6.
När det gäller Volvo V70 03-07, finns det över 3000 st till salu på Blocket , V70 R AWD 03-07, finns det mindre än 30 st till salu på Blocket. Nyare V70 R är inte så vanliga i Sverige som jag kan se, ett antal importerade ökar på antalet varje år.

Opel Vivaro (2007)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
3 januari 2008 · 2 972 Inlägg

Thorssa skrev:

Okim skrev:

ghost_boy83 skrev:
kollade på atava försäkring som ska vara billigast

audin hel/år  15 858 mån  1 322

volvon  10 977  SEK / år 915 SEK / månad

undra om man kan ha etusiast försäkring på audin?? nån som vet

Nej går inte
bilen måste vara 25 år gammal eller äldre

om ja inte missminner mig

En nyare bil kan ocksåp entusiastförsäkras men den måste vara tillverkad i en numrerad serie. Fast 400 kr/månad dyrare tycker inte jag är så farligt!

Alla bilar tillverkas i numrerade serier wink Alla bilar tillverkas också i begränsad upplaga smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Pikey
3 januari 2008 · 2 283 Inlägg

LAE skrev:
Jag valde V70R AWD (äger en 04 sen sommaren 2005) Ska sanningen fram stod jag inte inför detta val utan hade endast Volvon i åtanke ett tag innan. Audin är säkert bättre på vissa punkter, Volvon på andra. Jag har aldrig kört en RS6 så jag vet inte så mycket om dessa. Ser man antalet tillverkade är nog RS6:an fler till antalet, det finns säkert ett stort antal i Tyskland och närliggande länder. I Sverige lär det väl finnas flera V70R (N 03-07) än RS6.
När det gäller Volvo V70 03-07, finns det över 3000 st till salu på Blocket , V70 R AWD 03-07, finns det mindre än 30 st till salu på Blocket. Nyare V70 R är inte så vanliga i Sverige som jag kan se, ett antal importerade ökar på antalet varje år.

Jämför då med hur många rs6 det finns ute på blocket.

R.I.P. Michael Jackson!
LAE
3 januari 2008 · 121 Inlägg

Pikey skrev:

LAE skrev:
Jag valde V70R AWD (äger en 04 sen sommaren 2005) Ska sanningen fram stod jag inte inför detta val utan hade endast Volvon i åtanke ett tag innan. Audin är säkert bättre på vissa punkter, Volvon på andra. Jag har aldrig kört en RS6 så jag vet inte så mycket om dessa. Ser man antalet tillverkade är nog RS6:an fler till antalet, det finns säkert ett stort antal i Tyskland och närliggande länder. I Sverige lär det väl finnas flera V70R (N 03-07) än RS6.
När det gäller Volvo V70 03-07, finns det över 3000 st till salu på Blocket , V70 R AWD 03-07, finns det mindre än 30 st till salu på Blocket. Nyare V70 R är inte så vanliga i Sverige som jag kan se, ett antal importerade ökar på antalet varje år.

Jämför då med hur många rs6 det finns ute på blocket.

Vid en koll 2008-01-03 kl 16:30 finns det 25 st V70 R AWD (tillverkades som årsmodell 03-07) till salu på Blocket. Vid en sökning på RS6 (då jämfört med samma tillverkningsår som Volvobilarna) kan jag hitta 21 st (då är endast de som är org. RS6 räknade). Inte så många fler Volvobilar vid denna jämförelse.

Opel Vivaro (2007)
Pikey
3 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Skumt... Tyckte jag hittade fler.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang