info Audi RS6 vs V70R

Holiace
3 januari 2008 · 1 754 Inlägg

RS6 skulle jag tagit.

Nu kan jag inte mycket om dem men RS6an är snabbare och coolare.

Jag kan inget om allt.
LAE
3 januari 2008 · 121 Inlägg

Pikey skrev:
Skumt... Tyckte jag hittade fler.

Fler av vilken bil, Audi RS6 eller Volvo V70R AWD ( V70N, kom ut som 03 årsmod och fanns fram till 07 årsmod.)?

Opel Vivaro (2007)
Thorssa
3 januari 2008 ·

matteeee skrev:

Thorssa skrev:

Okim skrev:

Nej går inte
bilen måste vara 25 år gammal eller äldre

om ja inte missminner mig

En nyare bil kan ocksåp entusiastförsäkras men den måste vara tillverkad i en numrerad serie. Fast 400 kr/månad dyrare tycker inte jag är så farligt!

Alla bilar tillverkas i numrerade serier wink Alla bilar tillverkas också i begränsad upplaga smile

Försökte du vara rolig eller förstod du bara inte vad jag skrev? Det är inte många bilar som på förhand har ett bestämt antal bilar som ska byggas.

Pikey
4 januari 2008 · 2 283 Inlägg

LAE skrev:

Pikey skrev:
Skumt... Tyckte jag hittade fler.

Fler av vilken bil, Audi RS6 eller Volvo V70R AWD ( V70N, kom ut som 03 årsmod och fanns fram till 07 årsmod.)?

Av V70R tycker det kryllar av dem.

Jaja rs6an lätt

R.I.P. Michael Jackson!
LAE
4 januari 2008 · 121 Inlägg

Pikey skrev:

LAE skrev:

Pikey skrev:
Skumt... Tyckte jag hittade fler.

Fler av vilken bil, Audi RS6 eller Volvo V70R AWD ( V70N, kom ut som 03 årsmod och fanns fram till 07 årsmod.)?

Av V70R tycker det kryllar av dem.

Jaja rs6an lätt

Det beror väl hur väl mycket studerad och kunnig man är på olika bilmärken, det jag talar om är V70N, modell R AWD, denna kom ut som årsmod-03 och fanns t.o.m 07. Från årsmod-08 (ny kaross) finns det ännu inte någon R AWD (källa Volvocars.se). Det finns däremot V70 R från årsmod-97 till 00 (första karossen) men de flesta av dessa är endast framhjulsdrivna med motoreffekter mellan 240 till 265 hk. Jag reserverar mig om någon siffra är fel men i det stora är detta ren fakta.

Opel Vivaro (2007)
AUDI_NÖRD
4 januari 2008 · 207 Inlägg

audi rs6 lätt snabbaste familjekombin ? åker iallafall ifrån en porsche 911 tongue

QUATTRO = De ä bar å åk
Sleepy69
4 januari 2008 · 24 Inlägg

Själv står jag mellan en V70N T5 Och en Audi A6 2,7T (ingen allroad) nu när man har massa små knoddar...
Faktiskt ingen av mina kompisar som har tyckt att jag ska ta en Volvo smile

En dag blir jag duktig också...
Amanite
21 januari 2008 · 13 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
tja sitter å funderar på vilken bil man ska ha här näst har vert inne på nya v70R som är jäkligt fin men i samma prisklass ligger ju RS6 an dvs 250tusen och i audin har du ortopediska stolar och mycket power fårga va är det för motor i audin ? är det bara v8an eller? vilken är billigast at äga?

tacksam för svar

Hur vore det att kolla upp lite själv istället för o bara fråga "vad är det för motor i audin"...suck!

Tomten Tomten
21 januari 2008 · 1 065 Inlägg

men en audi? jag fick ju på moppo av dig erik när jag gick från volvo till audi.
;p

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
legacy_turbo
21 januari 2008 · 70 Inlägg

vad jag tycker ni ska gör. lär er fakta om bilarna. nästan alla skriver fel och gissar?
dessa bilar kan man inte gemföra med. 
trådskaparen kunde lika hjärna skrivit
"vilken bils skall jag köpa skyline r32 gtr-91 eller s40 t4 steg 2.23-03 "ironi
man skall inte lipa om soppan om man köper en sån bil. köpa en kia då
(audi rs6 lätt)

mvh victor

ps - trådskaparen bör inte få äga en rs6 om han inte kan nått om den. ds

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
940R
22 januari 2008 · 1 567 Inlägg

Som volvonörd så säger jag självklart Audin.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Klaesson
22 januari 2008 · 399 Inlägg

Ta volvon. men det säger jag bara för att ja gillar volvo. kan mycket väl tänka mig att audin går bra mycket bättre.

VOLVO for life
ghost_boy83 CREW
22 januari 2008 · 2 594 Inlägg

legacy_turbo skrev:
vad jag tycker ni ska gör. lär er fakta om bilarna. nästan alla skriver fel och gissar?
dessa bilar kan man inte gemföra med. 
trådskaparen kunde lika hjärna skrivit
"vilken bils skall jag köpa skyline r32 gtr-91 eller s40 t4 steg 2.23-03 "ironi
man skall inte lipa om soppan om man köper en sån bil. köpa en kia då
(audi rs6 lätt)

mvh victor

ps - trådskaparen bör inte få äga en rs6 om han inte kan nått om den. ds

vaknat på fel sida ? är de nån som sagt att man ska gämföra bilarna? då har du fått de hela om bakfoten lilla du roll du säger att jag inte borde få äga en eftersom jag inte kan nått om bilen? men varför finns då garaget? där de är till för att man ska kunna få hjälp me olika frågor eller? men du verkar ju kunna allt så då vill jag inte se en enda tråd från dig där du frågar om info bror duktig!

aenfors
22 januari 2008 · 375 Inlägg

Hade inte tvekat på att tagit audin. Snyggare och snabbare wink

legacy_turbo
22 januari 2008 · 70 Inlägg

ja men det är inte dig jag klagar på. men många skriver felakig data(information) här på garaget och det va ganska mycket i denna tråd. 


dessa bilar går inte att gemföra

ps jag kan allt

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
firefreak Eldknast
22 januari 2008 · 915 Inlägg

ALLT på RS-6 kostar. 6000 mils intervall på kamrem. Bara ett oljebyte kostar dubbelt så mycket som på volvon. Bredare däck, högre viktklass, dyrare skatt, drar mer soppa.

Det finns en anledning till att det syns fler V70R på vägarna än RS-6.

Tiden är rolig när det går fort... :)
legacy_turbo
22 januari 2008 · 70 Inlägg

det syns fler v70r i sverige ja. på grund av att vi bor i volvo landet. allt kostar på volvon  mä men inte lika mycket. pågrund av att det är en svensson container med lite lullul.

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2008 · 4 332 Inlägg

jaså har den här tråden med pajkastande vaknat igen efter ett par månaders sömn

v70r_awd
24 augusti 2008 · 2 Inlägg

legacy_turbo skrev:
det syns fler v70r i sverige ja. på grund av att vi bor i volvo landet. allt kostar på volvon  mä men inte lika mycket. pågrund av att det är en svensson container med lite lullul.

Nja... Kolla vad en rs6a kostar ny, kontra vad en v70R kostar ny. Tror mer på att det é därför det rullar fler v70r än rs6or på våra svenska vägar, eller hur?!
Sen så går det ju faktiskt inte att jämföra bilarna heller som många skrivit, visserligen ligger dem ganska lika i inköps pris, men sen é det en j*vla skillnad på att äga dem! Rs6ans automatlåda är ju en tidsfråga om när den rasar, för rasar kommer den garanterat göra. Servicen är ju mycket dyrare den oxå, men känner du att du skulle ha råd med en rs6a så köp den... MYCKET roligare att köra. Å jag har kört båda bilarna, så jag pratar om min egen erfarenhet wink

Mvh Danne

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar.
Mange_GVe
24 augusti 2008 · 338 Inlägg

Rs6an lär ju vara grymmare att köra, men som sagt den är nog mkt dyrare att äga.
Har kört en v70R AWD-05 manuell 6vxl med 400 hk helt klart det grymmaste jag kört, ställ in den på sportläget och den sitter som klistrad på vägen i kurvorna i höga farter och i stolarna sitter man som klistrad grym komfort, toppfarten på den var runt 300km/h mätt med Gps, ägaren till den har kört ifrån både m3 och m5 med volvon dock ingen Rs6 hehe, så slö är den nog inte.
Jag hade tagit Volvon smile även om audin nog är grymmare.

Senast redigerat av Mange_GVe (24 augusti 2008)

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang