Finns s'kert som tillval Men som andra säger, vilken skillnad på bilar att välja mellan. Vill man ha kvalité väljer man Audi, vill man åka billigt väljer man Voflo.
Vad det gäller växellådan så ska du nog inte oroa dej för att Audi har aut. Håller du bilen org. så kommer den inte gå sönder innan Voflos man. går sönder. Kamrems byte vid 6000, är det inte 12000 som på alla andra Audi?
Audin alla dagar, stick ut lite istället för och köpa en helt vanlig v70 som det bara står R på bakluckan och dubbla utblås!!
har du ekonomin till audin så ser jag ingen anledning till och tveka!
Jag vet inte vad du menar men det låter som att du menar att skillnaden mellan en "vanlig V70" och en V70R bara är R på bakluckan och bubbla utblås? Om jag inte har fel gäller den här tråden Audi RS6 och Volvo V70R av senare modell, alltså V70R(N) den med AWD (fyrhjulsdrift),aktivt chassi (tre lägen), 6-växlad, 300 hk, fanns mellan 2003-2007. Ej att förväxla med V70R (mest framhjulsdrivna) som fanns mellan 1997- 2000. Naturligtvis är det fritt att tycka vad man ska välja mellan RS6 och V70R men hålla sig till fakta bör man väl?
jag hade valt audin. om inte rs6 så kan du ju ta s4/rs4 eller s6. potenta maskiner där med
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Audin alla dagar, stick ut lite istället för och köpa en helt vanlig v70 som det bara står R på bakluckan och dubbla utblås!!
Jag vet inte vad du menar men det låter som att du menar att skillnaden mellan en "vanlig V70" och en V70R bara är R på bakluckan och bubbla utblås? Om jag inte har fel gäller den här tråden Audi RS6 och Volvo V70R av senare modell, alltså V70R(N) den med AWD (fyrhjulsdrift),aktivt chassi (tre lägen), 6-växlad, 300 hk, fanns mellan 2003-2007. Ej att förväxla med V70R (mest framhjulsdrivna) som fanns mellan 1997- 2000. Naturligtvis är det fritt att tycka vad man ska välja mellan RS6 och V70R men hålla sig till fakta bör man väl?
Exakt. Plus Brembo fyrkolvsok med 330 mm skivor, andra lite mer extrema lacker och inredningar, osv. Annat utseende, tänker på fronten mm och fälgarna, pegasus 17 eller 18 tum.
Så att säga att en V70 R awd är samma bil som en V70 är helt fel.
Håller med alla andra här att dom inte går att jämföra. Men om vi säger såhär, en S60R är ju piggare mindre o roligare. Och om Audi S4 V8 håller jämn takt med den utan överladdning så kan du ju tänka dig vad en massivt överladdad V8 kommer göra med samma motor från volvo fast i en ännu tyngre o klumpigare bil!!!
vart fan hittade ni att den går 0-100 på över 5 sek... LOL
rs6 går på 4.7sek(SEDAN)4.9sek(AVANT) till 100 det är snabbare än den nya RS4 om det nu är så viktigt! Volvo har noll att komma med..
Jag tycker Audin är sjukligt trött över 100km/h
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det går inte att jämföra RS6an med en V70R, det är bara inte rättvist. Jämför hellre V70'n med en S4 BiTurbo.
Klart det går att jämföra, men det blir ju luddiga utsvävningar som resulterar i personliga vendettor.
Det handlar inte om vilken bil som är bäst i era ögon, vilken som kostade mest eller minst från fabrik utan om vilken bil som passar spekulanten i fråga bäst. Vill man åka fort väljer man inte en 4x4, vill man åka soppasnålt så väljer man heller inte en 4x4, vill man ha en kul bil så köper man inte en V70R automat.
Är man barnfamilj så är en V70R ljusår bättre än en Murcielago, ÄVEN om Lambon växlar ljusår fortare än Volvon. "Beauty lies in the eyes of the beholder"
Ett som är säkert, jag hade aldrig valt bil efter vad någon klippt ur sig i en tråg på garaget.
Senast redigerat av torpis (27 augusti 2008)
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det går inte att jämföra RS6an med en V70R, det är bara inte rättvist. Jämför hellre V70'n med en S4 BiTurbo.
Klart det går att jämföra, men det blir ju luddiga utsvävningar som resulterar i personliga vendettor.
Det handlar inte om vilken bil som är bäst i era ögon, vilken som kostade mest eller minst från fabrik utan om vilken bil som passar spekulanten i fråga bäst. Vill man åka fort väljer man inte en 4x4, vill man åka soppasnålt så väljer man heller inte en 4x4, vill man ha en kul bil så köper man inte en V70R automat.
Är man barnfamilj så är en V70R ljusår bättre än en Murcielago, ÄVEN om Lambon växlar ljusår fortare än Volvon. "Beauty lies in the eyes of the beholder"
Ett som är säkert, jag hade aldrig valt bil efter vad någon klippt ur sig i en tråg på garaget.
Om du nångång suttit i en Rs6 respektive V70 R skulle du också inse att de är orättvist att jämföra dessa... Och varför inte välja en 4x4 om du vill åka fort ? hur kul är de med 450 hk från stillastående med Fwd ? Finns för många volvopatrioter här som hellre haft sin gamla 740 än en ny Q7.. men vem vet, de finns nog för mycket audipatrioter också. Men till ren fakta så slår Rs6:an v70R en till de flesta punkter, även priset
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Och varför inte välja en 4x4 om du vill åka fort ? hur kul är de med 450 hk från stillastående med Fwd ?
När blev stillastående fort?
Ellertz skrev:
Men till ren fakta så slår Rs6:an v70R en till de flesta punkter, även priset
Men om du jämför bränsleförbrukning, däckkostnad, försäkring så vinner Volvon. Är då Audin den bättre bilen om man vill åka soppasnålt?
Senast redigerat av torpis (27 augusti 2008)
Och varför inte välja en 4x4 om du vill åka fort ? hur kul är de med 450 hk från stillastående med Fwd ?
När blev stillastående fort?
Ellertz skrev:
Men till ren fakta så slår Rs6:an v70R en till de flesta punkter, även priset
Men om du jämför bränsleförbrukning, däckkostnad, försäkring så vinner Volvon. Är då Audin den bättre bilen om man vill åka soppasnålt?
Så du menar att en 4*4 inte går lika fort ?
joovisst blir audin dyrare i längden.. men köper man en bil i 300 000 kr klassen så får man hoppas man har råd med lite extra soppa och försäkring Annars kan man lika gärna sluta drömma redan nu..
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jo det har du ju rätt i..
Men det jag menade med mitt inlägg var att, Volvo v70 är väl en av Sveriges vanligaste bilar? hur stor skillnad utseénde mässigt är det på en vanlig V70N och en V70R förutom färgen man kan välja på bilen? Ren är ingen bil som sticker ut när man ser den, en Rs6a drar garanterat till sig mer blickar än en R gör.. Iallafall jag reagerar starkare på om jag ser en rs6 än en R.. Det är en anledning till att jag hellre skulle köpa den, och sedan har jag alltid tyckt om Audi ganska mycket (iofs volvo med men)
Accelerationen blir lidande ja, och toppfarten.(dock mest accelerationen) Jag har själv åkt efter en bil med permanent 4x4 som var "hälften så hög" som min och hade ~150hk mer, vägde vid tillfället ungefär samma. Vi drog lika från 100-300km/h (Det blir dumt att jämföra min bil med audin då det skiljer så mycket i vikt)
Jo det har du ju rätt i..
Men det jag menade med mitt inlägg var att, Volvo v70 är väl en av Sveriges vanligaste bilar? hur stor skillnad utseénde mässigt är det på en vanlig V70N och en V70R förutom färgen man kan välja på bilen? Ren är ingen bil som sticker ut när man ser den, en Rs6a drar garanterat till sig mer blickar än en R gör.. Iallafall jag reagerar starkare på om jag ser en rs6 än en R.. Det är en anledning till att jag hellre skulle köpa den, och sedan har jag alltid tyckt om Audi ganska mycket (iofs volvo med men)
Men en rs6 sticker inte ut så mycket heller. Båda är från början standard bilar
Båda bilarna är egentligen standardbilar med lite extra och jag kan hålla med om att är man inte bilintresserad eller kunnig på ett visst bilmärke är det svårt upptäcka och se att det är en annorlunda modell. Kan man sitt eget bilmärke och är okunnig eller ointresserad om ett annat ja då "ser" man inte andra bilar. Om man däremot har en bil som har lite extra eller kan mycket om ett visst märke ja då ser man direkt skillnaden inom just det bilmärket. En person som är helt ointresserad av bilar ser ingen skillnad mellan en standardmodell och en mer påkostad modell, på sin höjd kan denne person se vilket märke bilen har. Det här gäller väl inom alla områden, en modemedveten person, när det gäller kläder, ser direkt om ditt klädval är olämpligt, men du själv tycker du är fint klädd. Nu finns det väl mycket tycke och smak där men ni förstår, expert och kunnig kan man vara på ett visst område och totalt okunnig på ett annat. Detta gäller nog alla, även jag.
Accelerationen blir lidande ja, och toppfarten.(dock mest accelerationen) Jag har själv åkt efter en bil med permanent 4x4 som var "hälften så hög" som min och hade ~150hk mer, vägde vid tillfället ungefär samma. Vi drog lika från 100-300km/h (Det blir dumt att jämföra min bil med audin då det skiljer så mycket i vikt)
Att säga att 4x4 inte går att åka fort är ju dagens dummaste. Varför är Bugatti Veyron 4-hjulsdriven? Flera modeller Lambo? Nya RS6an som piskar M5 duktigt (nu får jag alla BMW-fantaster efter mig
Visst kostar det lite extra att acca med alla 4, men det har även gamla RS6an råd med Och fördelarna från stillastående är ju massiva.. Du borde testa 4x4 istället för FWD nån dag...
Att säga att 4x4 inte går att åka fort är ju dagens dummaste. Varför är Bugatti Veyron 4-hjulsdriven? Flera modeller Lambo? Nya RS6an som piskar M5 duktigt (nu får jag alla BMW-fantaster efter mig
Visst kostar det lite extra att acca med alla 4, men det har även gamla RS6an råd med Och fördelarna från stillastående är ju massiva.. Du borde testa 4x4 istället för FWD nån dag...
Nej, en V70NR är mer jämförbar med en S6..
Ja men det gäller ju och dra till med top of the line bilar för flera miljoner. 4x4 är överskattat, jävligt bra acc/grepp. Men samma som fwd i kurvor det går rakt fram om det spinner! Dock så föredrar jag själv FWD för jag tycker det är lätast att hantera, man känner direkt om det släpper. Suger på RWD körning, sen å andra sidan så är jag ingen rallykung heller, kör som en kärring med 500hk under huven
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed