Dom där chassisatserna som GE Motorsport säljer verkar funka bra på 740s och 940s vad jag läst på Svenska Volvo 7-900klubben.
Själv köpte jag en sats om fyra st Jamex 40mm sänkfjädrar och fyra nya Sachs Advantage (lite finare gasdämpare, men inte nån sportvariant) stötdämpare. Funkar bra på GLTn! Kört 300 mil med grejerna än så länge.
Sen är det ju bra att komplementera med polybussningar OCH grova krängningshämmare. 23mm kränghämmare fram och 19mm bak är dom grövsta originalgrejerna som går att få tag på.
21/19 är standard på 740 Turbo & alla 940 sedaner från 1993 eller nåt
newkie skrev: Skulle säga, byt till vilken annan bil som hälst istället så har du bättre väghållning, och förmodligen mindre fyrkantig bil
Nu ska vi inte vara såna Måste ju vara lite sport över det hela! Ska ju ha en bil som är ökänd för sin väghållning som har bra/acceptabel väghållning Man ska inte göra det lätt för sig!
steifan skrev: Dom där chassisatserna som GE Motorsport säljer verkar funka bra på 740s och 940s vad jag läst på Svenska Volvo 7-900klubben.
Själv köpte jag en sats om fyra st Jamex 40mm sänkfjädrar och fyra nya Sachs Advantage (lite finare gasdämpare, men inte nån sportvariant) stötdämpare. Funkar bra på GLTn! Kört 300 mil med grejerna än så länge.
Sen är det ju bra att komplementera med polybussningar OCH grova krängningshämmare. 23mm kränghämmare fram och 19mm bak är dom grövsta originalgrejerna som går att få tag på.
21/19 är standard på 740 Turbo & alla 940 sedaner från 1993 eller nåt
steifan skrev: Sen är det ju bra att komplementera med polybussningar OCH grova krängningshämmare. 23mm kränghämmare fram och 19mm bak är dom grövsta originalgrejerna som går att få tag på.
Sen finns det även 24mm krängare på KG. Märkbar skillnad!
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
steifan skrev: Sen är det ju bra att komplementera med polybussningar OCH grova krängningshämmare. 23mm kränghämmare fram och 19mm bak är dom grövsta originalgrejerna som går att få tag på.
Sen finns det även 24mm krängare på KG. Märkbar skillnad!
någon som vet om den krängningshämmaren passar till 940?
turboforssen skrev: vad frå det kosta då finns ett företag i usa som tillvärkar väghållning detaljer till 240/740 så du kan nästa få den å gå som en formelet bil:P
steifan skrev: Sen är det ju bra att komplementera med polybussningar OCH grova krängningshämmare. 23mm kränghämmare fram och 19mm bak är dom grövsta originalgrejerna som går att få tag på.
Sen finns det även 24mm krängare på KG. Märkbar skillnad!
En polare har en sån! Den bilen är stummare än min i fronten! Han har visserligen alla polybussningar där fram.
Borde nog passa 940 till 100% (nån som undrade). Gäller bara att ha passande bussningar till hållarna mot karossen. (som man får med iofs)
Nibornnoxire skrev: Vad är det för ställe?? hemsida?
turboforssen skrev: vad frå det kosta då finns ett företag i usa som tillvärkar väghållning detaljer till 240/740 så du kan nästa få den å gå som en formelet bil:P
http://www.trianglesunlimited.com/index.php Här finns oxå mycket schyssta grejer. Någon som har beställt liknande delar från USA och har någon koll på vad frakten ligger på?
//Tomas
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Tomas_H skrev: http://www.trianglesunlimited.com/index.php Här finns oxå mycket schyssta grejer. Någon som har beställt liknande delar från USA och har någon koll på vad frakten ligger på?
Ett annat bra tips är att registrera sig på Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum. Sen läsa igenom 'Väghållningstråden', ligger klistrad under Allmänt. Intressant!