köpa första bil..

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

tjenare

Jo de är så att jag ska köpa min första bil nu vare tänkt och har hittat en volvo 360 -84
för 4500 typ och jag menar de måste ju vara ganska normalt pris? Den ser riktigt välskött ut och så, men tänkte ringa å höra lite om rost och grejer. Tänkte kolla med er vad ni skulle ställa för frågor när ni letar kärra jag har då alldrig ringt på en bil så de vore nice ifall ni kunde ge mig ett par lämpliga frågor att ställa som är bra att veta!?
Har inte varit så bil intresserad egentligen förns nu när jag skaffat körkortet.

Tack på förhand

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

John87 Stolt Volvoägare
19 december 2007 · 4 913 Inlägg

Riktigt rolig bil att busa med smile

Men sen är det en gammal volvo som fick vara i skymundan från storebröderna 240 och 740.
Den är liten och ful tongue

Är den välskött och rostfri så är 4500kr inte ett dåligt pris.

Vad är det för motor i?
Är det 360 GL eller GLT eller vad är det för något? smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

hm, i anonsen stog de Volvo 360 -84 4-dörrars , drag sov. Stora motorn 85din.
Jo visst den är skitful men hellre en egen bil än att köra morsan och farsans och inte kunna sticka när man vill cool
Men antar att den kanske är gubbkörd vilket vore nice för då vet man iaf att den inte är slut på tongue
de stod inte så mycket mer i annonsen men vad tror ni?
och tänkte också på hur mycket är egentligen 84 din?
Hittar inget om vad en din är i jämförelse med hästar på internet för många sidor..
Men vad tror ni jag ska ställa för frågor då till han när jag ringer?

John87 Stolt Volvoägare
19 december 2007 · 4 913 Inlägg

ubersoft skrev:
hm, i anonsen stog de Volvo 360 -84 4-dörrars , drag sov. Stora motorn 85din.
Jo visst den är skitful men hellre en egen bil än att köra morsan och farsans och inte kunna sticka när man vill cool
Men antar att den kanske är gubbkörd vilket vore nice för då vet man iaf att den inte är slut på tongue
de stod inte så mycket mer i annonsen men vad tror ni?
och tänkte också på hur mycket är egentligen 84 din?
Hittar inget om vad en din är i jämförelse med hästar på internet för många sidor..
Men vad tror ni jag ska ställa för frågor då till han när jag ringer?

Inte så mycket att fråga över telefon mer än om skick och kondition på bilen.
Kanske är intressant att veta vilken modell av 360 det är.
Resten får man titta på själv.

Ganska odödliga motorer i dom.
Är den dessutom gubbkörd så har du förmodligen en bil som aldrig kommer gå sönder.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

Inte så mycket att fråga över telefon mer än om skick och kondition på bilen.
Kanske är intressant att veta vilken modell av 360 det är.
Resten får man titta på själv.

Ganska odödliga motorer i dom.
Är den dessutom gubbkörd så har du förmodligen en bil som aldrig kommer gå sönder.

Kanske låter lite dumt men vad ska jag titta efter då förutom rost och typ hur skicket är på bilen om man säger skador på den?
Och de kanske bara är en vanlig Volvo 360 eller?

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

Mortalis VW-nörd?
19 december 2007 · 4 332 Inlägg

Hehe alltid en sån där man står ståendes med varningsljusen vid vägarna, fast nu har de flesta fått vettet att skrota dom. Verkar inte vara speciellt driftssäkra, o rost klarar dom ju inte nå vidare...men 4500..man får va man betalar för, tänk på de

Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

Antar att de är den här du har tänkt o ringa på?
http://www.blocket.se/vi/14558343.htm?ca=14_s ?
Om de är den så tycker jag att den här verkar vara mkt bättre, 18k mil skattad o bes, och den andra var bara besiktad och avställd, med lite småfix också! Så enligt mig ringer du på den här istället  ---> http://www.blocket.se/vi/14573706.htm?ca=14_s

Senast redigerat av Grundstrom (19 december 2007)

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

Jo men precis men jag köper hellre en kärra nu för 4500 och kör i ett par månader tills jag ska in i lumpen än att spara ett par månader och köpa en månad innan jag rycker in.. hmm
Men vad tror ni annars?

Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

Jag tycker http://www.blocket.se/vi/14573706.htm?ca=14_s den verkar mer pålitlig, gått betydligt mycke mindre, billigare, skattad o bes! smile

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

haha oja alltså ditt svar kom medans jag skrev mitt tongue
Men helsingborg, en bra bit längre än till örnsköldsvik måste checka hur långt de är.
Det är dock sant det du säger.

Pellefax
19 december 2007 · 644 Inlägg

Med tanke på att det står 1:"lite småfix",2:milen,3:den är avställd,4:det är dax för besiktning så skulle jag inte ge mer än 1500,kanske 2000 om den verkar väldigt bra i övrigt..
Kolla så det finns kvitto på kamremsbyte m.m..

Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

ubersoft skrev:
haha oja alltså ditt svar kom medans jag skrev mitt tongue
Men helsingborg, en bra bit längre än till örnsköldsvik måste checka hur långt de är.
Det är dock sant det du säger.

Hehe okej, men du lär ändå spara nån tusenlapp med tanke på att den andra kostar 4500;- och den kostar bara 2900;-

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

okaj.. Men alltså de är ju sant att den verkar bättre den för 2900 men den står dock i helsingborg..
Ifall jag kan ta mig dit ska ju affären redan vara klar så man bara kan köra hem den.. Hur gör jag då mig säker på att kärran inte bara är ett ruckel när jag kommer ner? Iofs kanske svårt att veta dock men man kanske måste pressa lite mer info om bilen då eller?

saken är ju den också att de vore nice ifall den var iallfall angränsande till Västernorrland..
Och anledningen till att jag tog en Volvo 360 är att den är mindre än vanliga bilar om man säger, de blir lite lättare att backa o grejer.

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

JesperGustafsson CNC operatör
19 december 2007 · 31 Inlägg

Köp någonting du kan leka i !

Volvo s70 2.5t "Sleepern" (1998)
Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

JesperGustafsson skrev:
Köp någonting du kan leka i !

Det kan man göra i en 360, dom flesta 360 diffar också o de är nice !wink

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

JesperGustafsson skrev:
Köp någonting du kan leka i !

Ge mig lite förslag vore nice wink Något billigt typ 5-6 max pris tongue

John87 Stolt Volvoägare
19 december 2007 · 4 913 Inlägg

Grundstrom skrev:

JesperGustafsson skrev:
Köp någonting du kan leka i !

Det kan man göra i en 360, dom flesta 360 diffar också o de är nice !wink

Ja..
Bra viktfördelning, låg vikt och tillräckligt med effekt för att kunna åka på bredden.

Inte snygga bilar, men roligt kan man ha i dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

ubersoft skrev:

JesperGustafsson skrev:
Köp någonting du kan leka i !

Ge mig lite förslag vore nice wink Något billigt typ 5-6 max pris tongue

Ford sierra eller volvo 360 med insprut!

ubersoft
19 december 2007 · 21 Inlägg

Jag gillar 360 bra mycket mer än240 tongue Men alltså jag tror inte jag kommer åka till helsingborg för den för 2900. Alltså saken är att jag måste få reda på lite saker om den för 4500 vad han menar för småfix man kanske kan pruta ner den lite smile Men vad tror ni om den? Vad skulle småfix kunna vara för något?

Senast redigerat av ubersoft (19 december 2007)

Grundstrom Nismo
19 december 2007 · 758 Inlägg

ubersoft skrev:
Jag gillar 360 bra mycket mer än240 tongue Men alltså jag tror inte jag kommer åka till helsingborg för den för 2900. Alltså saken är att jag måste få reda på lite saker om den för 4500 vad han menar för småfix man kanske kan pruta ner den lite smile Men vad tror ni om den? Vad skulle småfix kunna vara för något?

Okej, småfix kan väl va o byta någon led, behöva byta bromsklossar eller skivor te.x oftast inga större bekymmer iallfall!wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang