MrCalle skrev:
PeterTrenneborn skrev:
Jag kan inte hjälp vad min Chef går ut med, och det ända han går ut med är dom siffrorna som det står i pappret att dom ska lämna, om det är förtal eller inte det kan inte jag avgöra.
Sedan så kan inte jag hjälpa att jag inte är i närheten av dom siffrorna när jag kör steget i min bänk.
Men du får gärna komma med ett steg så kan vi testa det, så får du se med egna ögon.
Och sedan varför ska jag dela ut minna uppmätta siffror hit och dit. om någon frågar om jag har siffror på ett steg och jag har mätt upp det steget så får dom uppgifterna.
Svårare än så är det inte.
Mvh,
Peter.T
MrCalle skrev:
Du Får ursäkta Peter men dina "tester" kan jag inte ta på allvar just pga av detta.
Ted ( din Chef ) går ut med att SL-A3000 lämnar 3000wrms till de kunder han har sålt dem till. Är då detta då lögn? Säger han bara det för att få sälja?
Sen har du mätt ett steg som då skulle lämna dessa siffror som du anger, ingen annan hart fått dessa siffror. Så vidare inte man jobbar för er/med er.
Ska man tala om förtal osv... tänk då lite om vad du talar om innan du går på grabbar på forumet.
Jo Peter det köper jag med.
Men i annonsen som kunden svarade på står det klart och tydligt att "Vi har mätt upp steget" och sen när han får svaret om effekten så säger Ted att steget lämnar 3000wrms.
Tycker du inte då att det rimmar dåligt att en annan kille på samma företag går ut med hel andra upgifter?
Det du bör då skriva om du gör din tester är följande:
I MIN TEST BÄNK LÄMNAR DETTA STEG FÖLJANDE ---------!
Detta betyder då att din test bänk är lika unik som den andra grabbens bil du talade om.
Det finns mätningar som är stanardliserade typ CEA metoden och en sådan mätning är intressan, vad du får ut i din bänk är ju endå bara i din bänk.
Hela världens slutsteg tillverkare kommer ju inte skicka steg till dig i vart fall för att få sina steg up mätta där, de vill ju endå ha dem under kontrollerade former och på ett sett som kan repligeras.
Ska man mäta i sin bänk bör man ju ställa sig up och säga att följande steg har jag mätt enligt "min metod" på detta sett och fått fram följande.
Då är det ett typ av test så vidare du kan få samma resultat igen i din bänk med en låtsäga felmarginal på 1%.
Och mina resultat skall inte gämförsa med ex. CEA mätningar.
Sen kan det ju vara intressant vad CEA som alla större tillverkare använder sig av har angivit på rep. slutsteg.
Du måste lika väl som alla andra förstå att det du går ut med på ett forum kommer läsas av folk som kanske inte har din kundskap inom ämnet, de kanske inte förstår att denna mätning är i din bänk och har ingen verklighets anknytning såvidare inte du gör flera test på väldigt många anrda slutsteg.
Hur många andra mätningar räknar du med för att det ska bli verklighets anknytet?
Och CEA har obegränsat med ström till sinna mätninggar och en Volt som inte sjunker under den angivna. och så har ju alla i en bil

tänkte inte på det.
Sedan så när jag mäter stegen så gör jag det vid 60Hz inte 1kHz. under 10sec.
Och jag kan uprepa mätningarna om och om igen.
Men jag kan förstå om du inte tror på det eller vill tro på det.
Men jag undrar en sak bara.
Om nu Sinus live steget lämnar 3000w rms vid 2 ohm och kostar 4490kr
Varför kostar US Amps AX 3200 DE 24990kr som oxå lämnar 3000w rms fast vid 1ohm.
vilket då gör att det lämnar bara 1500w rms i 2ohm.
Kan det vara så att Sinus live steget kanske inte lämnar det dom säger att det ska?
utan dom har gjort en klassiker med siffrorna på steget, typ 750w rms 1500w musik 3000w peak. ända skilnade är att dom skriver 3000w rms
Det jag kan säga är att DD Z1 steget lämnar 4188w MAX på ett batteri men det lämnar bara 2000w rms det vill säga ren sinus våg i MIN BÄNK på ett batteri. medans fabriken säger att det ska vara 3000w rms. Men min max siffra är ÖVER den angivna rms siffran så det är inte omöjligt att steget lämnar det. om man har samma förutsätningar som fabriken har när dom mäter steget.
Det är bara att höra av dig om du vill testa ett steg för att se med egna ögon.
Sedan så är det flera fabrikat som jag gör mätningar åt, för dom vill veta om siffrorna stämmer.
Så frågan är vilket som är mer värklighets troget?
Mvh,
Peter.T