åsså säger dom att snutar inte kan va schyssta :) !

richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

FordEsci skrev:
Men ge dig, du e slacker, ge dig. Vad har du att komma med? Har du någonsin haft ett jobb?

Än sålänge har jag hunnit med 8 arbetsplatser,, tröttnar extremt fort om det finns puckon där nämligen.  så du FordEsci, byt blöjja och gå och lägg dig.

8 arbetsplatser, 1 på Konsm, 1 på Ica osv....

mackedonkan.. städare.. test-krock-docka.. diskare.. flygvärdinna.. servitris lol

Senast redigerat av richardoo290 (22 december 2007)

Ksj
22 december 2007 · 1 217 Inlägg

richardoo290 skrev:

Ksj skrev:
Kan inte alla moralkärringar (richardoo290 med flera) försöka äta upp sitt moderkort så att vi slipper erat gnäll!? Det här är ett bilforum och ingen syjunta ffs!

så du tycker att våra fria åsikter om hastigheter bör hållas för oss själva?
och de som kör för fort får babbla hur dom vill om det?
du borde fan käka en massa gröt och försöka växa upp!

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

Saab 900 "2.1an" (1992)
richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

Ksj skrev:

richardoo290 skrev:

Ksj skrev:
Kan inte alla moralkärringar (richardoo290 med flera) försöka äta upp sitt moderkort så att vi slipper erat gnäll!? Det här är ett bilforum och ingen syjunta ffs!

så du tycker att våra fria åsikter om hastigheter bör hållas för oss själva?
och de som kör för fort får babbla hur dom vill om det?
du borde fan käka en massa gröt och försöka växa upp!

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

aldrig någonsin mer än 50 över begränsningen.
och ja håller alltid 30 vid skola..

men att blåsa på i 230 och vara när på att kyssa andra bilister i arslet - det gör mig aningen upprörd för jag vet hur sur man blir är man stöter på dem i trafiken och man har ungar i baksätet!

FordEsci Bilplåtslagare
22 december 2007 · 324 Inlägg

Ksj skrev:

richardoo290 skrev:

Ksj skrev:
Kan inte alla moralkärringar (richardoo290 med flera) försöka äta upp sitt moderkort så att vi slipper erat gnäll!? Det här är ett bilforum och ingen syjunta ffs!

så du tycker att våra fria åsikter om hastigheter bör hållas för oss själva?
och de som kör för fort får babbla hur dom vill om det?
du borde fan käka en massa gröt och försöka växa upp!

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

Men detta är Offtopic. Ska jag förklara vad det betyder? Slacker!

Ksj
22 december 2007 · 1 217 Inlägg

richardoo290 skrev:

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

Än sålänge har jag hunnit med 8 arbetsplatser,, tröttnar extremt fort om det finns puckon där nämligen.  så du FordEsci, byt blöjja och gå och lägg dig.

8 arbetsplatser, 1 på Konsm, 1 på Ica osv....

mackedonkan.. städare.. test-krock-docka.. diskare.. flygvärdinna.. servitris lol

Ni är ute och cyklar.. Har haft 4 tjänster på olika ställen med titeln kökschef, en med titeln restaurangchef. Sedan har det varit 1 befattning på preemraff för att se hur det var samt 2 jobb på saab (1 i montering och ett på tätning).

Saab 900 "2.1an" (1992)
Helena
22 december 2007 · 41 Inlägg

Jag har aldrig blivit stoppad av polisen mer än i rutinkontroller och jag kör aldrig lagligt utan ca 30 över.
Men snart blir det nog min tur också tyvär

MVH Helena
Kolla in min supersnygga RS4 B7 :)
http://www.garaget.org/?car=22930
Audi RS4 B7 (2006)
Ksj
22 december 2007 · 1 217 Inlägg

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

richardoo290 skrev:

så du tycker att våra fria åsikter om hastigheter bör hållas för oss själva?
och de som kör för fort får babbla hur dom vill om det?
du borde fan käka en massa gröt och försöka växa upp!

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

Men detta är Offtopic. Ska jag förklara vad det betyder? Slacker!

Du lille gubben:) Du hoppade av innan högstadiet va?

Saab 900 "2.1an" (1992)
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
22 december 2007 · 224 Inlägg

blev stoppad för någon dag sedan vid barkarby, kom från jakan och körde rakt i rondellen mot Akalla, precis efter man går ut från rondellen så är det tvåfilig väg några meter, sen så blir det enkelriktat och heldraget, jag och en volvo v70 kmr ut samtidigt, jag på vänstra fältet han på högra (rätta), jag drar en omkörning över heldragen linje och precis 50 meter bort så står poliser och gör nån form av "razzia", dom låter v70n köra förbi sen så vinkar en polis in mig, fuck tänker jag nu e jag körd.... men de va inte för de han stoppa mig..

de första han frågar om det är min bil, självklart säger jag, han frågar om jag har körkort, självklart säger jag, sen så säger han, du vet att du har dimljuset på, jag säger näe ere sant? de vet jag inte, sen så säger polisen, de visste du säkert, jag vet att de fint att ha dimljuset på när man har kjolpaket, sen så säger han du vet väl att de är 500kr i böter, hmm säger jag jo men de va ett litet misstag bara... sen kollar han på mig ger mig körkortet och säger kör försiktigt big_smile

men de jävligaste var ändå stället dom stod på, massa traktorer och skit hade varit där o grävt så när han vinkade in mig så vägrade jag köra in där, jag stod o tjafsade me han lite om att jag inte tänkte köra in där, ville inte slå i kjolpaketet o skit, sen sa han åt mig o köra in förskitigt och skit, till slut gick jag med på det och som tur klarade jag det hehe. ibland kan poliser vara schyssta men jag hatar dom ändå smile

Senast redigerat av Gilgamesh (22 december 2007)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
klinder ...
22 december 2007 · 227 Inlägg

NJ_ skrev:

loffe007 skrev:
Har då bara råkat ut för en dryg polis, men han varfrån lule så han räknas fan inte big_smile

Annars har man fått blåsa efter 140-150 på 70väg och sen blivit önskad trevlig kväll och inget mer med det.

Blev ståendes mitt i en rondell för nån vinter sen och polisen glider fram och bara undrar om jag hade för mycket att åka med i volvon big_smile (Smile and wave boys, smile and wave).

Blivit stannad för trasigt bromsljus, men han sa väl mest bara att jag har ju iofs två sen prata vi lite annat skit typ minimoto och andra roliga grejjer smile

Polisen är oftast trevliga är min uppfattning iaf dom här uppe i piteå och umeå trakten (förutom lule men dom kan man juh inte räkna in:))

så jävla sant !! lulesnutarna är fan värre än rysslands snutar..! I pite tipsade dom till och med mig om vart vi skulle drifta/sladda efter att jag blev stannad mitt i stan efter att ha driftat runt i en rondell ;P

Jäkla tur då! När jag driftade 2 varv i en rondell hösten 2005 (hade haft körkortet i typ 3-4månader..) så blev jag av med lappen .. ;D

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Flash Modo-fan från början till slut
22 december 2007 · 330 Inlägg

TTTTT skrev:

Pikey skrev:
Polisen som jag träffat i Laholm tror att det är lagligt med toning på framrutorna i alla fall när jag hade a-traktor.
Sen att däcken var max-slitna trodde de att jag fick ha med då den var traktor reggade.
Det mest roliga var nog när de stoppade mig och en polis frågar mig om det står i lagen att man måste ha bälte i a-traktor och jag svarar nej för det har ju inte jag i min a-traktor (även fast jag ville ha det).

Då svara han, jaha då gjorde jag rätt när jag sket i att bötfälla en kille häromdagen.

hahaha...vilken härlig snut....en riktig bra kille jue smile

Mmm.det hade varit en schysst snut...om det inte vore för att det ÄR lagligt med heltonat på A-traktorer och epa-traktorer.Detsamma gäller mönsterdjupet.På traktorer finns inget minimumdjup.Det är i alla fall vad som gällde när jag hade polare med epa för ca 10 år sen,men det kan ju såklart ha ändrats sen dess.

Stolt far till Freddy 18/12-08
FordEsci Bilplåtslagare
22 december 2007 · 324 Inlägg

Ksj skrev:

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

Men detta är Offtopic. Ska jag förklara vad det betyder? Slacker!

Du lille gubben:) Du hoppade av innan högstadiet va?

Verkligen inte. Jag har fast jobb och klarar det jävligt bra. Hur skulle de vara att skaffa ett jobbigen då "kökschefen"tongue Kökschef på McDonalds eller?

richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

FordEsci skrev:

Men detta är Offtopic. Ska jag förklara vad det betyder? Slacker!

Du lille gubben:) Du hoppade av innan högstadiet va?

Verkligen inte. Jag har fast jobb och klarar det jävligt bra. Hur skulle de vara att skaffa ett jobbigen då "kökschefen"tongue Kökschef på McDonalds eller?

ja för fan! han blev jue så stolt när han blev "upgraderad" till kökschef tongue
men man kan ju förstå att han inte trivs med sådana jobbiga typer det finns på donken hmm

Chrill27
22 december 2007 · 553 Inlägg

Blev stoppad nyss, var och åkte i lite skumma kvarter, kommer ganska fort och drar en handbromsvändning.. Tittar på gatan till höger, jo där står en polisbil 70 meter bort, och till den springer två poliser shit tänkte jag och började åka... åker väl en 500 meter innan de kommer ikapp, sen ligger de efter i 500-1 km innan de slår på blåljusen, fuck tänkte jag..

Så frågar han efter körkort, fan, typ enda gången jag har glömt det. sen får jag blåsa naturligtvis, kommer sladdandes och drar en h-bromsvändning smile han fråga mig en massa saker, kollade mönsterdjup i däcken m.m och ringde och kollade upp.

Sen sa han, ja kör försiktigt nu bara big_smile

Ksj
22 december 2007 · 1 217 Inlägg

richardoo290 skrev:

FordEsci skrev:

Ksj skrev:

Du lille gubben:) Du hoppade av innan högstadiet va?

Verkligen inte. Jag har fast jobb och klarar det jävligt bra. Hur skulle de vara att skaffa ett jobbigen då "kökschefen"tongue Kökschef på McDonalds eller?

ja för fan! han blev jue så stolt när han blev "upgraderad" till kökschef tongue
men man kan ju förstå att han inte trivs med sådana jobbiga typer det finns på donken hmm

donken? hahaha! kanappast. Vi snackar mer "finare ställen" Albert hotell &konferens och scandic Swania..

Saab 900 "2.1an" (1992)
richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

Chrill27 skrev:
Blev stoppad nyss, var och åkte i lite skumma kvarter, kommer ganska fort och drar en handbromsvändning.. Tittar på gatan till höger, jo där står en polisbil 70 meter bort, och till den springer två poliser shit tänkte jag och började åka... åker väl en 500 meter innan de kommer ikapp, sen ligger de efter i 500-1 km innan de slår på blåljusen, fuck tänkte jag..

Så frågar han efter körkort, fan, typ enda gången jag har glömt det. sen får jag blåsa naturligtvis, kommer sladdandes och drar en h-bromsvändning smile han fråga mig en massa saker, kollade mönsterdjup i däcken m.m och ringde och kollade upp.

Sen sa han, ja kör försiktigt nu bara big_smile

kukpolis som borde givigt dig böter

richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

Ksj skrev:

richardoo290 skrev:

FordEsci skrev:

Verkligen inte. Jag har fast jobb och klarar det jävligt bra. Hur skulle de vara att skaffa ett jobbigen då "kökschefen"tongue Kökschef på McDonalds eller?

ja för fan! han blev jue så stolt när han blev "upgraderad" till kökschef tongue
men man kan ju förstå att han inte trivs med sådana jobbiga typer det finns på donken hmm

donken? hahaha! kanappast. Vi snackar mer "finare ställen" Albert hotell &konferens och scandic Swania..

förstår varför du får kicken överallt..

Chrill27
22 december 2007 · 553 Inlägg

richardoo290 skrev:

Chrill27 skrev:
Blev stoppad nyss, var och åkte i lite skumma kvarter, kommer ganska fort och drar en handbromsvändning.. Tittar på gatan till höger, jo där står en polisbil 70 meter bort, och till den springer två poliser shit tänkte jag och började åka... åker väl en 500 meter innan de kommer ikapp, sen ligger de efter i 500-1 km innan de slår på blåljusen, fuck tänkte jag..

Så frågar han efter körkort, fan, typ enda gången jag har glömt det. sen får jag blåsa naturligtvis, kommer sladdandes och drar en h-bromsvändning smile han fråga mig en massa saker, kollade mönsterdjup i däcken m.m och ringde och kollade upp.

Sen sa han, ja kör försiktigt nu bara big_smile

kukpolis som borde givigt dig böter

Nej, skitschysst, så dom ska vara, visst hade jag varit en fara för allmänheten så visst, men va fan, jag körde lugnt sen iaf.. bättre än att ge mig böter och att jag ska bli arg på mig själv och dra värsta repan nånstans

richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

Chrill27 skrev:

richardoo290 skrev:

Chrill27 skrev:
Blev stoppad nyss, var och åkte i lite skumma kvarter, kommer ganska fort och drar en handbromsvändning.. Tittar på gatan till höger, jo där står en polisbil 70 meter bort, och till den springer två poliser shit tänkte jag och började åka... åker väl en 500 meter innan de kommer ikapp, sen ligger de efter i 500-1 km innan de slår på blåljusen, fuck tänkte jag..

Så frågar han efter körkort, fan, typ enda gången jag har glömt det. sen får jag blåsa naturligtvis, kommer sladdandes och drar en h-bromsvändning smile han fråga mig en massa saker, kollade mönsterdjup i däcken m.m och ringde och kollade upp.

Sen sa han, ja kör försiktigt nu bara big_smile

kukpolis som borde givigt dig böter

Nej, skitschysst, så dom ska vara, visst hade jag varit en fara för allmänheten så visst, men va fan, jag körde lugnt sen iaf.. bättre än att ge mig böter och att jag ska bli arg på mig själv och dra värsta repan nånstans

så om jag skjuter dig i benet borde polisen ignorera det? hmm... ja de är nog bäst för om jag skulle få fängelse/böter för de kanske jag blir så sur att ja även skjuter din syrra i benet?

du har helt rätt! roll

Chrill27
22 december 2007 · 553 Inlägg

richardoo290 skrev:

Chrill27 skrev:

richardoo290 skrev:

kukpolis som borde givigt dig böter

Nej, skitschysst, så dom ska vara, visst hade jag varit en fara för allmänheten så visst, men va fan, jag körde lugnt sen iaf.. bättre än att ge mig böter och att jag ska bli arg på mig själv och dra värsta repan nånstans

så om jag skjuter dig i benet borde polisen ignorera det? hmm... ja de är nog bäst för om jag skulle få fängelse/böter för de kanske jag blir så sur att ja även skjuter din syrra i benet?

du har helt rätt! roll

nej men sen kian man ju hålla de till en normal nivå och även läsa det jag skrev om fara för allmänheten, hade någon tagit skada så visst, straffa mig, men de där va helt ofarligt, inte direkt som att skjuta någon i benet wink

richardoo290 VOLVO for life..
22 december 2007 · 2 113 Inlägg

Chrill27 skrev:

richardoo290 skrev:

Chrill27 skrev:
Nej, skitschysst, så dom ska vara, visst hade jag varit en fara för allmänheten så visst, men va fan, jag körde lugnt sen iaf.. bättre än att ge mig böter och att jag ska bli arg på mig själv och dra värsta repan nånstans

så om jag skjuter dig i benet borde polisen ignorera det? hmm... ja de är nog bäst för om jag skulle få fängelse/böter för de kanske jag blir så sur att ja även skjuter din syrra i benet?

du har helt rätt! roll

nej men sen kian man ju hålla de till en normal nivå och även läsa det jag skrev om fara för allmänheten, hade någon tagit skada så visst, straffa mig, men de där va helt ofarligt, inte direkt som att skjuta någon i benet wink

du är en fara för allmänheten om du kör för fort.. om en 10-åring skulle cykla ut i en korsning skulle du inte ha en suck!  .. men kör du lungt och är uppmärksam så skulle du troligvis hunnit bromsa. att säga att du inte är en fara för allmänheten när du kör för fort eller leker är lika dumt som att säga att det regnar bananer på fredagar!
oavsett hur liten chans det är att ett barn ska ut i korsningen!

Senast redigerat av richardoo290 (22 december 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang