Tja.. Funderar som sagt på att köpa mig en riktig gubb bil till sommaren S80 t6 typ en -00a eller nå. Man åker skönt som fan i dom vad jag vet. 272hk..
På med en sänkningssats och 19" are så lär den ju se vettig ut.
Men finns det någon som har en erfarenhet av dom så säg vad man ska tänka på om man köper en.. osv osv osv.. tackar på förhand.
Du menar roligare gubb bilar...kolla på nån gammal merca typ e430 00-framåt de ska gå riktigt bra och de ser vettigare ut än s80...bättre kvalite och komfort
Du menar roligare gubb bilar...kolla på nån gammal merca typ e430 00-framåt de ska gå riktigt bra och de ser vettigare ut än s80...bättre kvalite och komfort
... Mer komfort i en Merca? De vettefan.. Säger inte att Merca har dålig komfort o kvalité på något sätt, men S80n är hur jädra go som helst. Vi har en fullutrustad S80 med helskinn osv i verkstan och den är underbar.
Jag skulle köpt en S80, har samma planer själv för framtiden. Lycka till.
MVH
Senast redigerat av ChrilleBille (21 december 2007)
Det är ju helt upp till vad man gillar S80 T6 är ju en kanonskön glidar motovägs killer som nog är en dröm att bara åka med i. Alla gillar inte små hårda sportiga bilar
Men om du ändå funderar på S80 T6 bland som bilarna så tycker jag du ska titta på lite andra liknande bilar också som jag föredrar framför volvon
Bmw 740/750/540 Mercedes S500,S600,S430,E55 och E420/430 Audi A6 4,2 och Audi A8/S8
Hoppas du hittar rätt bil iaf.
I det stora hela med stora dyra lyxbilar
bra kvalite, bra komfort , bra garantier
Dyr försäkring. Dyra reservdelar och dyra servicar (men det är det värt för att glida som en kung på e4an
Lycka till!
Mvh
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (21 december 2007)
JAg skulle gjort det om jag hade runt 50k och villa ha något likt s80 T6
håller me dig..... jag kan ju bara säga att jag skaffade en CL500 för 2mån sen (i garagen nu) som jag ska ha i sommar.. Ångrar inte en sekund.. kolla in video och bilder på min sida..komforten e inte och jämföra med s60 tycker jag i alla fall..drag har den åxå
försäkringen ligger på 4,700:-/år skatten på 3,300:-/år...
inte farligt tycker jag... lycka till med köpet....
JAg skulle gjort det om jag hade runt 50k och villa ha något likt s80 T6
håller me dig..... jag kan ju bara säga att jag skaffade en CL500 för 2mån sen (i garagen nu) som jag ska ha i sommar.. Ångrar inte en sekund.. kolla in video och bilder på min sida..komforten e inte och jämföra med s60 tycker jag i alla fall..drag har den åxå
försäkringen ligger på 4,700:-/år skatten på 3,300:-/år...
inte farligt tycker jag... lycka till med köpet....
va e de för någon försäkring?? :S min ligger på 15000:-/år
jag tycker att s80 är snygg om man styla upp den lite säkert en trevlig bil som man kan crusa runt i även på landsväg så gården säker som en pärla precis som min scorpio
Har läst liteom s8 t6an nu.. Och tror jag backar på den bilen.. Lådan är klen och det brukar hända att det blir fel på el systemet som inte är så kul att fixa. Inga roliga pengar om något sånt skulle hända. Då kan man ju ha roligare.
Letar vidare efter den perfekta sommar bilen till min rätta peng. Tack för alla svar iaf.
Som nån tidigare sa...gamla mercor kolla s500 som sagt svart o 20' tum fälgar gör den riktigt nice..och den går inte ens att jämföra med s80.... Sen om du ska ha en grymt snabb komfort bil är väll en gammal E55 eller E50 AMG det bästa valet..bara man har ekonomin att ta hand om bilen, att köpa bilen är inte dyrt men driften.
Har kört flera S80 även T6 och tycker det är en av dom bästa bilar Volvo kommit med komfortmässigt! Helt underbar bil om man vill glida rundor men ändå ha bra acceleration när det behövs!