mycke skrot med höga betyg

izeman
30 december 2007 · 79 Inlägg

jo men bara för att det finns 50000 st så måste ju man kunna skilja en ful från en snygg , vi på speedfreak.nu tex har 500st 300zx i klubben o vi klara o ha årliga omröstningar om årets bil varför skulle inte taxi droskorna det i så fall ????

speedfreak///
Mack Forum- och sitemoderator
30 december 2007 · 26 155 Inlägg

izeman skrev:
jo men bara för att det finns 50000 st så måste ju man kunna skilja en ful från en snygg , vi på speedfreak.nu tex har 500st 300zx i klubben o vi klara o ha årliga omröstningar om årets bil varför skulle inte taxi droskorna det i så fall ????

...för att folk är oärliga..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
izeman
30 december 2007 · 79 Inlägg

tex denna http://www.garaget.org/?car=11918 den är snygg det är tanke på den , även om färgen inte passar alla så är det en sju helsikes tanke bakom bilen  /// vill få fram en aktiv disskution  som vi med för på vårat forum , bara för man har 40 kg plast på en bil behöver den inte va snygg , bara för man tillhör sveriges vanligaste märke behöver man inte kompis rösta , jag vet hur jäkla lycklig jag va när jag slog plast raketerna i våran klubb pga puts finnish o orginalitet , vissa killar hade lagt ner flera hundra tusen på sina bilar bla lukas kooz o jag slog honom , det är då man blir glad o uppskattar arbetet man lagt ner blir guld värt ///

speedfreak///
steifan DR!FTT3KN!K3R
30 december 2007 · 10 427 Inlägg

Sen är det väl lite väl fjortisaktigt att gnälla om röstningen.
"Dom får men inte jag".. snyft snyft.

Folk röstar väl helt enkelt på bilmodeller dom är intresserade av.
Om en äldre standardbil fortfarande ser okej ut så får den väl antagligen höga betyg
för att det finns bilar som ser mycket värre ut tongue

Har man en lite ovanligare asiatisk bil som bara ett fåtal håller på med ute i traktorgaragen
så får man väl stå ut med att folk inte förstår tjusning med bilarna osv osv.

..men kan hålla med om att Chriles 940 inte såg speciell ut på nåt vis.
Rycker inte ens i Volvobaugetten för mig tongue [Känns inte lönt att rösta]

Goli
30 december 2007 · 793 Inlägg

Fina bilar förtjänar respekt... Vilket ofta inte visas här då det är avundsjuka som gäller.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
izeman
30 december 2007 · 79 Inlägg

gnäller inte skiter fullständigt i  att jag inte vinner topplistor eller inte har mest visade bilen idag eller inte är på topp 250 listan utan det jag vill med detta är att tala om att folk plockar bort sina bilar för att dom inte känner sig upp skattade , samt att hur ska man få fram en mer rättvis röstning , kom med ideer till folket som sitter som admin hur vi kan få denna sida bättre /// sen att det kan reta mig till vansinne när en  helt vanllig bil med en vinge på kan komma in på denna lista som jag vet folk är jätte glada på o få komma in på med flera hundra kanske tusentals timmar på sina bilar blir dissade pga att dom åker nått som inte den stora massan gör ///

speedfreak///
Phaetoon
30 december 2007 · 8 156 Inlägg

izeman, jag kan bara hålla med dig. Jag röstar också på det viset.
Det är inte säkert att en Porsche får högsta betyg bara för att det är en Porsche.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
30 december 2007 · 422 Inlägg

Nu är det ju så att biltillverkarna desingnar "snygga" bilar, vem vill köpa en bil som är ful?
Jag tycker iaf att vissa bilar blir förstörda av "styling", men det är ju vad jag tycker.

Skit i rösterna, de bilar jag kollar in och röstar på ligger inte på topp 250 iaf.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Masterworks
30 december 2007 ·

Masterworks skrev:
Tycker nästan att röstsystemet skulle vara 
lite annurlunda!

Man kan bara rösta 3 - 5 eller 1!
3 = Snygg, aningen bättre än orginal.
4 = Mycket fin.
5 = Bland det snyggaste man sett.

1 = Direkt till admin för bedömning om den ska få vara på forumet!

cool

Vad var det för fel på mitt förslag tidigare i tråden?

Om det inte finns ettor så kan man ju inte hämnas och folk
kommer nog förhoppningsvis bara rösta på bilar som förtjänar det?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 december 2007 · 3 804 Inlägg

pheaton lås tråden nu. Vi vet hur den slutar smile


Bmw osv..
Bjork OEM <3
30 december 2007 · 6 957 Inlägg

Owzer skrev:
Nu är det ju så att biltillverkarna desingnar "snygga" bilar, vem vill köpa en bil som är ful?
Jag tycker iaf att vissa bilar blir förstörda av "styling", men det är ju vad jag tycker.

Skit i rösterna, de bilar jag kollar in och röstar på ligger inte på topp 250 iaf.

Samma här, va ett tag sen man kolla topp 250 tongue

Å som "UselDubbelTurbo" skriver, lås denna tråd, de har redan diskuteras.
Detta är väl bara en av följderna efter att Gorg vuxit till sig...?

Mvh

OEM <3
alain www.bimmerpower.org
30 december 2007 · 3 995 Inlägg

izeman skrev:
gnäller inte skiter fullständigt i  att jag inte vinner topplistor eller inte har mest visade bilen idag eller inte är på topp 250 listan utan det jag vill med detta är att tala om att folk plockar bort sina bilar för att dom inte känner sig upp skattade , samt att hur ska man få fram en mer rättvis röstning , kom med ideer till folket som sitter som admin hur vi kan få denna sida bättre /// sen att det kan reta mig till vansinne när en  helt vanllig bil med en vinge på kan komma in på denna lista som jag vet folk är jätte glada på o få komma in på med flera hundra kanske tusentals timmar på sina bilar blir dissade pga att dom åker nått som inte den stora massan gör ///

***************
kunde inte säga bättre.
Bara 3-4-5- i röstlistan som Masterworks föreslå. många som får 1a eller 2a känner sig ner pressad.
Om man tar bort 1a och2a, man lider inte om det man inte vet, så enkel är det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Surikaten Japsare
30 december 2007 · 481 Inlägg

Tycker Izeman har en poäng me de här o håller helt me honom, som han sa, en gammal polis vagn me vinge o "polarens" fälgar ä inte snyggt, som andra säge, bara för att de ä ett vist märke får den inte top betyg, lr ett annat märke minsta betyg, handlar om rättvis behandling, "but it is a cruel world we live in", kommer alltid finnas bla. avundsjuka på ett lr annat sätt

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
Pikey
30 december 2007 · 2 283 Inlägg

Det är bara till att svälja!

Det är tydligen 14 personer som hatar min bil...
Vet att många röstar också efter hur personen är och så. Jag skrev att vi drog en S40 T5 med min bil, SOM VI GJORDE! och det var tydligen droppen för folk för en audi kan inte dra en volvo...

Så röstar de efter att man skrivit så. T.ex. Losgard och zoddan.

R.I.P. Michael Jackson!
BMW635_Robban
30 december 2007 · 1 277 Inlägg

Masterworks skrev:
Tycker nästan att röstsystemet skulle vara 
lite annurlunda!

Man kan bara rösta 3 - 5 eller 1!
3 = Snygg, aningen bättre än orginal.
4 = Mycket fin.
5 = Bland det snyggaste man sett.

1 = Direkt till admin för bedömning om den ska få vara på forumet!

cool

Det där var det bästa förslag på länge!!

Tycker ärligt talat det är lite för många vanliga bilar på sidan...sånna man ser dagligen.
Lite "märvärdiga" borde bilarna vara för att platsa här..

I funktionen "Slumpa bil" träffar man sällan på häftiga bilar att titta på...och det är lite därför jag är här.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 december 2007 · 5 753 Inlägg

fattar inte varför folk stör sig, jag menar det är bara en kul grej, det går ju inte säga att en BMW är snyggare och förtjänar ett högre betyg än en AUDI till exempel, det är ju en smak sak osv.... vill folk rösta högt/lågt så låt dom göra det

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
BMW635_Robban
30 december 2007 · 1 277 Inlägg

_Glenne_ skrev:
fattar inte varför folk stör sig, jag menar det är bara en kul grej, det går ju inte säga att en BMW är snyggare och förtjänar ett högre betyg än en AUDI till exempel, det är ju en smak sak osv.... vill folk rösta högt/lågt så låt dom göra det

Vad vi inte fattar är varför ostylade bilar får högre betyg än stylade och påskostade bilar...det är frågan!

gamlingen
30 december 2007 · 5 198 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

_Glenne_ skrev:
fattar inte varför folk stör sig, jag menar det är bara en kul grej, det går ju inte säga att en BMW är snyggare och förtjänar ett högre betyg än en AUDI till exempel, det är ju en smak sak osv.... vill folk rösta högt/lågt så låt dom göra det

Vad vi inte fattar är varför ostylade bilar får högre betyg än stylade och påskostade bilar...det är frågan!

Kanske folk gillar såna bättre

brillmongo
30 december 2007 · 874 Inlägg

det är som det är inte mycket att göra åt det, smaken är som baken = delad!
och sen finns ju alla kompis röstare, röst fiskare, kåtbockar, avundsjuka finns säkert några med, sen har vi ju dem som bara vill jävlas, och slutligen märkeskåta som bara röstar femmor på sitt eget märke å ettor på alla andra.

Alla dessa sorters röstare och mer därtill finns antagligen här på garaget. Och det är nog bara att vänja sig. Eftersom garaget.org bara blir större och större, kommer detta också bli värre. Tråkigt men sant. Nä, som det har sagts tidigare om man ska ändra så nåt så är det betygsystemet, man kan inte börja jaga folk hursomhelst för att de röstar en etta.

det håller ju inte hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
chrgus 119 Hk/Liter
30 december 2007 · 246 Inlägg

alain skrev:

izeman skrev:
gnäller inte skiter fullständigt i  att jag inte vinner topplistor eller inte har mest visade bilen idag eller inte är på topp 250 listan utan det jag vill med detta är att tala om att folk plockar bort sina bilar för att dom inte känner sig upp skattade , samt att hur ska man få fram en mer rättvis röstning , kom med ideer till folket som sitter som admin hur vi kan få denna sida bättre /// sen att det kan reta mig till vansinne när en  helt vanllig bil med en vinge på kan komma in på denna lista som jag vet folk är jätte glada på o få komma in på med flera hundra kanske tusentals timmar på sina bilar blir dissade pga att dom åker nått som inte den stora massan gör ///

***************
kunde inte säga bättre.
Bara 3-4-5- i röstlistan som Masterworks föreslå. många som får 1a eller 2a känner sig ner pressad.
Om man tar bort 1a och2a, man lider inte om det man inte vet, så enkel är det.

Sorry om jag låter som en pessimist nu men:
Troligtvis så kommer folk som får 3:or isf att se det som en nuvarande 1:a eller 2:a, och därmed så kommer diskussionen att vara uppe igen. Folk som känner att de har fått för låga betyg, andra som har för höga osv..

Tycker det är bra som det är nu, det kommer troligen inte att kunna bli bättre ändå. Om man gör om systemet så kommer det komma något nytt att tjura över.
Så till alla moderatorer: Behåll röstsystemet det som det är, det sparar er tid och energi wink

Over and out!

// Stoffe

Move your mind
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang