2897
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 503 877 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
5 089 Inlägg
26 augusti 2009
volvo240R skrev:
neej det blir inte lack i party tältet smile
men ja kan lova att det kommer bli något värre om ja hittar någon lackerare som är duktigt till bra pris smile
men kan säga så här att till nästa år ska hon vara värst och bäst av alla volvos wink så håll i er snart börjar ombyggnationen som ni aldrig trodde skulle hända wink

Nu får du sluta med dethära snacket.. ut med pratet om vad du ska göra med bilen nu. det kliar ju hejjvillt i lilltån utav spänning big_smile

\Lindgren

569 Inlägg
26 augusti 2009
volvo240R skrev:
men ja kan lova att det kommer bli något värre om ja hittar någon lackerare som är duktigt till bra pris smile
men kan säga så här att till nästa år ska hon vara värst och bäst av alla volvos wink så håll i er snart börjar ombyggnationen som ni aldrig trodde skulle hända wink

Jag ställer upp som frivillig om du behöver sliphjälp, så länge jag slipper stå ensam i ett garage och slipa, börjar ledsna nu på mina grejer i mitt garage nu sad

Björn J - Projekttråd V40

X40 Nordic
784 Inlägg
27 augusti 2009
Jaha ännu en som ställer sig i motivlackerings gruppen nu då wink

Det ska blir klart intressant att se va du kommer att göra med bilen till nästa år. Du ställer i alla fall höga krav på dig wink

46 Inlägg
3 september 2009
volvo240R skrev:

Du ger stora förväntningar till oss wink kommer säkert bli bra, men om du ska bli värsta och bästa volvo så har du säkert något bra på gång:)

1 964 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
planering är i full gång, allt handlar i stortsätt om ekonomi just nu, eftersom ja tänkt och bygga 2 bilar under vintern så lär det kosta mej en del :S men om allt går som ja tänkt så kommer det bli en av sveriges värsta s70is wink kanske va lite att ta i med volvo men en av dom finaste tongue men iaf ja åter kommer när lust och ekonomi finns så berättar ja vad som händer tongue

1 964 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
nu är det dax för en lägges rapport om vad som ska händas hos mej i vinter om pengarna tillåter kom ihåg de wink

vw golf 1 cab:
*ställbara stötdämpare runt om
*klarglas runt om
*rs spojler
*böserblick
*17 elle 18" fälgar
*hemma gjord bakstötfångare
*m3 sidokjolar
*3 ribbig grill
*om lackeras i kamelont wink
*div krom under huven och karossen
*fixa till inredningen
*nytt innertak
*ljudanläggning i skuffen
*koppling ska bytas
*bromsok ska lackeras

väldigt kort fattat ni förstår nog vad ja menar när ja börjar wink

volvo s70 "sunshine"
*undre delan på insrument panelen ska kläs om
*dörrsidorna ska kläs om
*allt som går att kroma eller högglans poleras under huven ska bli spegelblankt
*bräddas i plåt
*ny lack
*insidan på bagage luckan ska göras om
*baslådorna ska plastas om för att få bättre form
*ny bakspojler ska byggas
*nytt avgas med 4 slutrör ska byggas
*rensas från midje lister
*"luft intag via bakdörrarna till bakbromsarna"

väldigt kort fattat om vad som ska hända om ja får till bra priser och arbete så inget måste göras om bara för att ja inte är nöjd.

tack till:
*brorsan som ville vara med och börja driva på mej om bräddningen
*ellen som har tagit på sej uppgiften som kontakt person och förmedlare än så länge

ja hoppas den där listan kommer att fyllas på av villiga människor som kommer att hjälpa till mej det är dom som ja vet till 100% kommer att vara med på detta.

kan ju även till läggas att detta bygga kommer även gå parralelt med krutmats saab, och går allt som ja tänkt mej blir det premiär visning på ELMIA -10

mvh Jimmy "Sunshine"
Senast redigerat av volvo240R (6 september 2009)

106 Inlägg
6 september 2009
hmm, de där tugget om att göra sveriges värsta grymmaste s70, innebär de att du skall göra den skitful som alla andra gay-stylade pokemon bilar?? varför inte ha den clean som den är??

hoppas de vet vad du ger dig in på vad de gäller plåtbreddningen.. ja har gjort den enklaste möjliga breddningen på min 945a utan som helst krav på finish då min bil bara skall brukas stenhårt på gata/bana utan att vara rädd om den, då funkar min breddning!
Men om man som du vill ställa ut å ha sig så har du ett helvete framför dig om du skall göra de i plåt! hope you´r good, and i send you my best wishes wink

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!

x40
1 209 Inlägg
6 september 2009
ikke dåliga planer du har... önskar dej allt lycka i värden..  Hasse

Volvo S40 turbo.

162 Inlägg
6 september 2009
Hoppas verkligen att du får möjlighet till att göra allt de du vill... smile Håller tummarna big_smile

1 892 Inlägg
8 september 2009
Fi fan Jimmy, det var en finfin lista!!
Jag skulle lägga krutet på Sunshine om jag var du,  Men det känner du bäst själv,   
Vi får slå våra huvun ihop över en JK tåra sen som du sa smile
Ser riktigt fint ut!
vart lämnar man in för polering?
Mvh/Mats

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
8 september 2009
Jag har koll på ett kanonställe för polering av aludelar, råkade hitta det för ett par år sedan när kompisen skulle rikta en fälg, och vi snubblade rakt in i en suverän verksamhet! big_smile

Det lyfte hans bil rätt rejält, en del lämnades in, annat köpte han medel av dem och fixade själv. Men det blev BRA! tongue

Har redan skvallrat om det för Jimmy, men vi kastar lätt med dina grejor också. Det är inte långt från mig. smile
Senast redigerat av Vivendi (8 september 2009)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 892 Inlägg
8 september 2009
Vivendi skrev:
Jag har koll på ett kanonställe för polering av aludelar, råkade hitta det för ett par år sedan när kompisen skulle rikta en fälg, och vi snubblade rakt in i en suverän verksamhet! big_smile

Det lyfte hans bil rätt rejält, en del lämnades in, annat köpte han medel av dem och fixade själv. Men det blev BRA! tongue

Har redan skvallrat om det för Jimmy, men vi kastar lätt med dina grejor också. Det är inte långt från mig. smile

Se där tongue  det är tillfälligheter som gör att man hittar såna guldkorn! smile
Ja sabben kanske vill ha nån del uppolerad med, ska fråga när den komemr hem wink

24 Inlägg
12 september 2009
Är det inte klokt att lägga tid/pengar på en utav bilarna, så det inte blir magsår och två halvklara bilar till påsk? wink

1 964 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
nu har en svets hittat till garaget tongue nu ska bara alla delarna hitta hit wink ja lovar båda bilarna kommer vara klara, och skulle dom nu inte bli klara så är dom klara inte långt efter påsk wink men får ja ragga ihop lite vänner som vill vara med så ska det nog gå bra det här smile

24 Inlägg
12 september 2009
Haha så talar en sann bilbyggare! Golfen kan du ju i värsta fall ha klar till bugrun. wink

1 964 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
nu är det äntligen dax för lite bilder eller vad tykcer ni tongue här är iaf svetsen ja har lånat till mej av brorsan som vi kommer att leka mycket med kan ja lova tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762692_iidix8.jpg
en 3 fas gammal hedlig esab smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762693_afp964.jpg
detta är början till det provesriska garaget ja har tänkt att använda till caben tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762694_29rdxg.jpg
så här ser motorn och motorrummet ut just nu men här kommer de ska saker kan ja lova wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762699_shwu8f.jpg
orginal dörrhand tagen som ska bytas ut med något från sina syskon audi wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762704_yiasvu.jpg
fram dörrsidorna

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762707_utmmx7.jpg
dörrsidorna bak

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762715_0gmwt1.jpg
baksätet i skinn wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/762718_d40emv.jpg
framsätet ;P

detta är allt ja har nu, men planeringen är i fullgång, nu ska ja bara börja få hem massa delar ocskå smile

569 Inlägg
13 september 2009
Säg bara till om man kan hjälpa till med något smile

Björn J - Projekttråd V40

1 892 Inlägg
13 september 2009
Vilken festlig Svets jimmy!! tongue Mums säger jag bara!!  big_smile    Just hemkommen från jobbet,  helt tvärtrött i huvet just nu :S
Det nya garaget utanför ser ut att bli Liite stadigare än partytältet!! wink

679 Inlägg
14 september 2009
Ser ut att ha en hel del arbete framför dej...
finns det nått man kan hjälpa till me så hör av dej..
kan jag bara så hjälper jag till....smile

Sök