1610
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 503 117 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
stRaend
25 januari 2010
riktigt snygg färg neutral väntar på att få se den på bilen ^^ dvs i helgen om du håller samma tempo ? tongue

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
25 januari 2010
släck ljuset för på kvällen när det inte är nån sol framme så blir den blå, lika blå som min volvo smile

Hade på känn att det va en sån färg du va ute efter så ja visste till 99% att du skulle välja den Blå/lilapearl varianten smile

1 964 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
släck ljuset för på kvällen när det inte är nån sol framme så blir den blå, lika blå som min volvo smile

Hade på känn att det va en sån färg du va ute efter så ja visste till 99% att du skulle välja den Blå/lilapearl varianten smile

så tell me, vad beröver ja exakt för att få till detta? den blå basen förstår ja som är samma färgkod som din gammla volvo, men den lila pearlen? blandar man den i färglös bas? eller finns den färdig blandad?  ja har redan lagt märke till den i effekten wink

1 964 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Vivendi skrev:
Äh, där gick mitt TG-sällskap åt fanders, ska sluta med fotografisk telefonrådgivning! tongue

Men du, du fick ju till det till slut! big_smile Ser spännande ut! big_smile

du ska få sällskap det lovar ja wink neej men det är bra med rådgivningar, hur ska ja annars klara mej wink här finns ju inge kladdkaka tongue

1 964 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
riktigt snygg färg neutral väntar på att få se den på bilen ^^ dvs i helgen om du håller samma tempo ? tongue

vi får se. och hur mycket pengar ja får över, och vart ja köper produkterna i från big_smile men ev om kanske 3 veckor så lägger ja färgen wink bilen är inte klar än wink ja har mer på g big_smile

1 171 Inlägg
25 januari 2010
volvo240R skrev:
eplamojje skrev:

så tell me, vad beröver ja exakt för att få till detta? den blå basen förstår ja som är samma färgkod som din gammla volvo, men den lila pearlen? blandar man den i färglös bas? eller finns den färdig blandad?  ja har redan lagt märke till den i effekten wink

det är rätt, min volvo färg i botten så du lackar hela bilen i den färgen först..pearlen är en mix som finns med i vårt färgsortiment när vi blandar färger..så du köper bara en burk lila pearl..
Å det går spruta på pearlen direkt från burken men ja har spätt ut den med 30% tinter (transparant färg) så den inte blir så aggresiv å täckande. ett lager räcker för tillräcklig effekt, för mkt pearl fördärvar effekten och gör att färgen blir lila hela tiden å det är ju inget kul för den ska ju skimra i blått å lila smile

Nu är dina prover målade med vatten men det funkar lika bra med lösningsmedel som du kommer att använda..blir samma resultat

1 964 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
volvo240R skrev:
eplamojje skrev:

det är rätt, min volvo färg i botten så du lackar hela bilen i den färgen först..pearlen är en mix som finns med i vårt färgsortiment när vi blandar färger..så du köper bara en burk lila pearl..
Å det går spruta på pearlen direkt från burken men ja har spätt ut den med 30% tinter (transparant färg) så den inte blir så aggresiv å täckande. ett lager räcker för tillräcklig effekt, för mkt pearl fördärvar effekten och gör att färgen blir lila hela tiden å det är ju inget kul för den ska ju skimra i blått å lila smile

Nu är dina prover målade med vatten men det funkar lika bra med lösningsmedel som du kommer att använda..blir samma resultat

ja ja okej då är ja med på exakt hur du menar smile vad för färgkod har din volvo? ja får höra med tipro vad dom har hemma och vad dom kan få hem tongue för dom andra butikerna här omkring kan ju inget om lack, men ja är med till 100% hur du menar, ja får testa mej fram tills ja får ett exakt resultat, är pearlen lika lätt att lägga som med basen? utan att den får tendens till att rinna, eller får man ta det mera försiktigt och försöka lägga på jätte tunt för att det ska funka?

1 171 Inlägg
25 januari 2010
Ja får man bas färg att rinna så är man fel på det, då bör man kolla över sin spruta...
Som ja brukar säga: det går snabbare att lägga 3 tunna lager än 2 tjocka...

Min volvo färg är en GM färg 3VU Chagal blue
och sen ren lila pearl
Å lägg bas färgen i omgångar, blått har en tendens att täcka dåligt så lägg flera tunna lager så slipper du rinningar....
å när du lägger pearlen kan du sänka trycket något i sprutan och "dimma" på den över hela bilen så slipper du få det flammigt å då rinner det absolut inte smile

1 964 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
Ja får man bas färg att rinna så är man fel på det, då bör man kolla över sin spruta...
Som ja brukar säga: det går snabbare att lägga 3 tunna lager än 2 tjocka...

Min volvo färg är en GM färg 3VU Chagal blue
och sen ren lila pearl
Å lägg bas färgen i omgångar, blått har en tendens att täcka dåligt så lägg flera tunna lager så slipper du rinningar....
å när du lägger pearlen kan du sänka trycket något i sprutan och "dimma" på den över hela bilen så slipper du få det flammigt å då rinner det absolut inte smile

tack för tipset =)då får vi se om ett par veckor hur det går smile tack för proverna:D dom va guld värda big_smile

119 Inlägg
26 januari 2010
Den där färgen kan ju inte bli annat än fin big_smile

Bird is the word!

1 964 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
tackar big_smile

det kommer update om en liten stund wink ska bara lägga på ett lager klarlack till wink så vad har ja att bjuda på idag jo, lite spackel bilder, lite nya delar till bilen och även något som ja har lackerat smile spännande wink

är det någon som är nyfiken tongue?

1 171 Inlägg
stRaend
26 januari 2010
du vet att alla är nyfikna tongue

1 964 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
ja okej då tongue men tyvärr är det inga lack bilder på caben men det gör nog inget wink ja ska bara slänga i mej lite mat så kommer det bilder wink

1 964 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846866_ibq319.jpg
denna får ni tills vidare wink

119 Inlägg
26 januari 2010
Jag tror alla håller med om att vi vill ha mer än det tongue
Men det ser ut som att sunshine har fått ny fin lack

Bird is the word!

2 788 Inlägg
26 januari 2010
Lacken såg riktigt fin ut big_smile Bakspoilern blev riktigt läcker också smile Kan dock inte låta bli att störa mig lite på en detalj på den och det är hålet, hade varit snyggare om det matchat hålet i fronten lite mer som är lite kantigt precis som designen på en Golf 1:a wink

Men smaken är ju som baken! Fint jobb annars, ser fram emot lacken smile

1 964 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
okej pojkar nu blir det bilder på riktigt wink
_fredrik: ja tror det kommer bli bra i slut ändan det märks wink vi väntar och ser tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846941_esxz3f.jpg
mina huvdämpare kom idag, va ju tvungen att pro montera wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846942_1pz638.jpg
mycket bättre än den där pinnen som brukar hålla uppe huven big_smile och dessa va bra mycket snyggare wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846945_wl98zy.jpg
har även nästan spacklat klart de sista som behövdes på bagage luckan för att få sen så clean som ja ville ha det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846946_rob4fy.jpg
har även spacklat div små gropar i spojlern

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846948_1uk2l3.jpg
så där fram stöten lackad till sunshine, vart riktigt bra tycker ja, minimalt med dam och ingen rinning big_smile ja tog det lungt och försiktigt för en gång skull:D ja är nöjd wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/846952_8zim31.jpg
blev väl rätt bra för att vara sprutad i garaget eller vad sägs?

stRaend
26 januari 2010
du gör det ju så bra smile vart har du köpt huvdämparna?

1 964 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
tackar big_smile dom hittade ja på ebay.de fanns en firma som sålde dom helt nya till bra pris big_smile

Sök