4780
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 512 339 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
Prisjägare
238 Inlägg
26 februari 2010
Det blir ju jättesnyggt smile

1 964 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
eplamojje : tack för alla tips igen smile nu vet ja hur vi ska göra, det är bara att matta ner lägga slipgrund låta den torka ordntligt, lägga bas, torka ordentligt sedan dimma ut pearl så det blir bra, låta torka och sedan på med klarlack med en BRA spruta smile detta kommer nog bli bra tack mojje smile

Zahak : tack så mycket smile

det kommer tyvärr stå stilla ett tag med caben pga ekonomin. om det inte är någon rik sate som vill sponsra wink eller rättare sagt bidra med pengar eller delar smile i stället ska ja göra klart dörrsidorna till sunshine och lite kolfiber delar. hade gärna fortsatt och uppdatera i vanlig ordning. men när man lever på knappt 50% av den gammla lönen så är det surt, även om tiden för att bygga bil är perfekt just nu. och ja har inga skulder inkassera vad ja vet tongue om ja inte har glömt bort något, i så fall får någon gärna uppdatera mitt minne, så ja kan göra klart motorn och lägga i den i bilen igen=)
Senast redigerat av volvo240R (26 februari 2010)

1 892 Inlägg
26 februari 2010
Ja här blev det många värdefulla tips smile  Har du något tips på en bra klarlackspruta?? till rimliga pengar, smile

Inredningen blir att sitta som en handske! och riktigt seriöst och fint me genomförningsgummit Jimmy! ser kanon ut!
Mvh/Mats

1 964 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
tack mats smile ja tror ja får fynda mej en ny kompressor till våren också wink såg att dom där fina sprutorna vill ha lite mer luft en min andra smile men ja har kollat lite på Sagola sprutor och även divilbiss, men om ja fattade det rätt så är sagota de bästa man kan ha men en spruta kostar 3400+ moms wink eller det finns en annan fin värsting som kostar 4010+ moms, men dom borde funka jävligt bra wink
eller varför inte en devilbiss gti pro som är till för klarlack 3782+ moms wink inte billiga men dom borde man klara sej på genom hela livet iaf smile

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
26 februari 2010
sen finns det sata, iwata å massa andra , men den dyraste behöver inte va bäst..vi köpte en helt ny spruta som va designad av pininfarina å gick loss på 5tkr plus moms å den vill inte äns chefen använda för den lägger inte lika bra som den gamla hederliga iwatan..Å ja håller med honom..
Men allt hänger tyvärr inte på sprutan, det är massor med saker som ska stämma in: lufttryck, klarlacken, värmen å speciellt hur generös man är när man lägger på klarlacken...

Ja tror att ja lackar bättre med en biltema spruta än en nybörjare gör med en proffsspruta..
Å det är svårt att säga vilket tryck man ska ha i sprutan för det är olika hur man målar, ja har ca 2,5-3 kg tryck. vissa vill ha 2kg allt hänger på hur nära och hur fort du drar över bilen med sprutan

33 Inlägg
26 februari 2010
Fan inredningen ser ju kanon bra ut . Färgen har ja ju redan sagt vad jag tycker om . Det kommer bli en grymt fin bil smile

Ett skratt förlänger livet

1 964 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
eplamojje : ja förstår precis vad du menar smile

sundh_ :tack lotta smile och välkommen tillbaka till min tråd, jävligt roligt att se dej igen.

kan medela er som ville se sunshine på elmia, att tyvärr kom hon inte med. men nu kommer väl få se henne till andra ställen, ja ska testa och anmäla henne till outdoor showen smile

33 Inlägg
27 februari 2010
tråkigt att hon inte blev antagen till elmia . men det kommer fler chanser

Ett skratt förlänger livet

stRaend
27 februari 2010
trist hmm men sunshine blir ju inte direkt fulare för det big_smile super fin fortfarande^^ likadant som denna golfen big_smile

1 964 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
det är som det är, blir lacken bra på golfen till våren så ska ja göra något på sunshine som aldrig tidigare skådats kan ja lova wink men innan dess vill ja veta att ja kan lacka så det blir toppen också, vill inte knövla och lämna in saker hela tiden, mycket bättre och göra dej själv om man kan få det bra det vill säga.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
27 februari 2010
Klart du får det bra! det går trolla mkt med lack efteråt om den inte skulle bli bra...vattenslip-papper och polermaskin fixar det mesta!
Å synd för sunshine sad du har ju försökt 2 år i rad med den bilen nu ju!

119 Inlägg
27 februari 2010
Tråkigt att du inte kom med hmm
Men det kommer fler chanser, och det ska ändå bli kul att se henne på andra evenemang! smile
Och det ska verkligen bli kul att se vad du har på G! big_smile

Bird is the word!

1 964 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
du har så rätt mojje big_smile joo men ja har en teori, ja tror inte dom tittar vad som är gjort på volvosarna eftersom det finns så många,  men det är enklare och kolla på alla små saker, som är den bräddad osv, visst min är 2 cm breddare än org men det är inget som syns med blotta ögat tyvärr. sen antar ja väl att dom vill att man ska sticka ut så mycket som möjligt med hjälp av lack osv, men dom ittar inte på vilken kvalite bygget håller och hur mycket som är gjort själv, för det borde ju vara mer värd allt som man gör själv fast det ser mer diskret ut, och man får kolla 2 gågner på en bil för att märka vad som är gjort.
men ja är inte bitter för de, ja vet vad hon går för och vad som är gjort, och ja är nöjd över henne och hon är mitt allt tongue

1 964 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
självklart Schultz  kommer det mer chanser smile ja länktar redan till sommaren för att se vad den har för fina byggen man kan kolla på osv smile

1 892 Inlägg
1 mars 2010
ja Jimmy,   det är fruktansvärt synd du inte kom med,  och det måste vara så att det är så många Volvosar så man måste göra extreme grejer för att komma dit med en volvo :S  men jäkligt dumt, för du har bearetar varje mm på Sunshine och gjort det själv!  det måste vara värt hur mycket som helst juhh!! 
Men du, jag och alla andra vert vad du kan, och vi har en lång sommar framför oss!!

1 964 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
ja precis, det finns ju fullt av träffar vi kan åka på till sommaren:D  men ja har mailat till mats carlsson (elmia) och ja får se vad han säger om detgår att överklaga, eller om det bara är att acceptera läget.
om det är så, så tar vi sverige med storm efter elmia i stället big_smile

tyvärr står det fortfarnade still i garaget men det kommer snart igång igen antar ja smile

1 892 Inlägg
1 mars 2010
Ja men konstigt om man tappar farten efter ett sånt besked :S
Men håll lågan uppe Jimmy!  snart vår, och sen en underbar sommar!

2 174 Inlägg
1 mars 2010
volvo240R skrev:
J-P-R skrev:
Det ser bra ut det här. Så länge det inte lyser någon kontrollampa, dvs att airbag lampan lyser när du besiktigar så skall det inte vara några problem.

Kör på, ska följa detta projekt.

okej då kommer det nog att funka. någon mer som tror som jpr här ? att det är så ? tack tack. du får mer än gärna följa mitt projekt

airbag lampan får lysa även när du besiktar. Det är inget snack det är FAKTA.

198 Inlägg
1 mars 2010
volvo240R skrev:
eplamojje : ja förstår precis vad du menar =)

sundh_ :tack lotta =) och välkommen tillbaka till min tråd, jävligt roligt att se dej igen.

kan medela er som ville se sunshine på elmia, att tyvärr kom hon inte med. men nu kommer väl få se henne till andra ställen, ja ska testa och anmäla henne till outdoor showen =)

synd att dom inte förstår villken pärla dom går miste om! men ja hoppas att du kommer iaf!

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!

2 164 Inlägg
1 mars 2010
snäääääälla fixa med golfen!! jag saknar den lille lila saken big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Sök