2410
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 502 985 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
125 Inlägg
18 juli 2008
hur går det med bilen?? om du gillar fälgarna köp dom wink jag tycker de blir för mycket med krom fälgar ser så blafigt ut om du förstår hur jag menar big_smile... men tror fälgarna skulle bli snygga om du målade dom svarta och sparde kromkanten wink ha de bra //Daniel

4 663 Inlägg
18 juli 2008
skit snygga fälgar  gillar också krom, s jag säger ta dem big_smile kommer att bli riktigt fint på din bil big_smile
mvh robin

104 Inlägg
19 juli 2008
Jag är galet svag för fet fälgbana,så krom lr inte krom kvittar för mig liksom.Men på din bil skulle jag ändå tipsa om svart lr så-nära-svart-som-det-går-färg,för det har ja sett och tycker det passar superbra.Gärna en med bred fälgbana då såklart.(bara min korta åsikt)
De blir nog bra hur du än väljer. tongue

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

Filkörning?
852 Inlägg
19 juli 2008
Inredning ska vara cream färgad med svarta (eller chokladbruna) sidor smile

hade passat bra tror jag

620 Inlägg
19 juli 2008
Jag tycker att svarta fälgar med kromad fet kant e så läckert lite typ som ja har på min bmw...

1 964 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
oj herregud big_smile vad ni skriver och berättar men det är bra big_smile

Daniel_P_ : joo det står just nu stilla, håller på att planera hur och vad som ska göras på bilen så ja håller på att spara pengar som en liten idiot just nu big_smile

Saab_Robin : tack så hemskt mycket big_smile kul att du gillar dom big_smile

Mataten : hehehe ja bred fälgana är läckert big_smile ja vi får väl se om det kanske kan bli svarta ekrar eller inte wink

Portal :det tror ja också, skulle gärna vilja se en bild på hur det kan se ut, något som kan göra en sådan?

ReApEr__88: många som vill samma som du big_smile så vi får väl se om dom blir svarta eller inte

ja fick en halv taskig bild av kompisen hur det såg ut med fälgarna och fälgarna ligger mer på sidan än vad bilen gör tyvärr sad men ja lägger upp den iaf big_smile 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/405344_elhje3.jpg
vet att bilden inte är bra men tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/405345_1a1hot.jpg
sen så skulle ja gärna vilja ha 3 högtalare i dörrarna som denna killen har gjort big_smile får se om det blir det i vinter eller inte, vad tycker ni? ser det bra ut? själva ideen iaf big_smile?

Filkörning?
852 Inlägg
19 juli 2008
Ladda upp en bild på hur en stol ser ut så kanske jag eller nån annan kan fixa de lite snabbt i photoshop smile

620 Inlägg
19 juli 2008
blir djävla nice om d gör den dörrsidan...tongue Du har inte funderat på abozzu superstar, är inte säker på stavningen men hoppas du vet vilka jag menar ändå...big_smile

Filkörning?
852 Inlägg
19 juli 2008
föresten tycker jag dem fälgarna du har nu gör sig jäääkligt bra på din bil. kromfälgarna blir nog lite väl mkt.
köp såna som jag har annars! xD är jäkligt nöjd med dem wink Dotz Roadster.

angående dörrsidan: om du ska ha de som han har så måste du sätta igen det högtalar gallret som sitter orginal (om de nu e likadant som på bilden) annars ser de ju inte klokt ut tongue

i övrigt mycket fin bil smile
Senast redigerat av Portal (19 juli 2008)

1 964 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Portal : klart ja kan ladda upp en bild vet du big_smile hoppas den duger säg annars till.

ReApEr__88 : hehehe tack så mycket smile det är ju själva grund idden man kan ta från den iaf big_smile joo ja vet vilka du menar big_smile men dom är ju så jävla dyra ju sad men jävligt fina det kan ja hålla med om.

Portal :hehehe jo ja vet hur du menar big_smile men allt får märkas hur det blir med fälgar, joo det är klart ja inte hade tänkt och haft kvar orginal hållen sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/408891_9lbt2b.jpg
en bild som ni kan försöka fotoshopa till någon läcker färg på läder, cream och choklad brun skulle vara läckert big_smile

Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Krämvitt hade varit asläckert... Men hemskt opraktiskt också sad

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

35 Inlägg
22 juli 2008
Ja vitt skulle jag också säga. En nära relaterad fråga: Vet någon annars varifrån man skulle kunna beställa inredningstyger till bilen riktigt specialtyger eller alcantara etc! Tacksam för råd:)

Samt volvo240r bilen din ser helfrän ut kommer säkert bli bra när den är färdig

1 964 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
hehehe ja vit kan man ju ha men ja tror det kommer att bli kräm färget så jävla läckert big_smile ja har en sida gå in på google och sök på topntrim så får du fram såna special tyger

mvh jimmy

35 Inlägg
24 juli 2008
man tackar så mycket:)

1 964 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Skyliner skrev:
man tackar så mycket:)

vassegoo :d bara du hör av dej om det är något du undrar

1 964 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
snart är det vallis men efter det så kommer hela bilen plockas ner i molykyler igen sad
för er som är lite nyfikta som vad ska hända med bilen så gör ja en liten lista, finns lite små fel som måste fixas till snarast:
*balansera om hjulen (skakar när man kommer upp i 110km/h)
*fixa mitt srs problem som ja inte vet riktigt vaad det är än.
*besikta bilen
*fixa något konstigt svisande ljud som hörs när man kör mellan ca 20-60 km/h i timmen, vet inte om det kanske kan vara ett hjul lager eller något sånt

när detta är fixat så ska detta göras:
*klä om framstolarna och baksätet till troligtvis cream och chokladbrunt
*bygga om dörrsidorna så ja kan sätta i 3 st 6,5" högtalare i varje dörr
*klä om även dörrsidorna
*klä all plast inne i bilen i en snygg färg(troligtvis cream)
*klä om innertaket
*lackera om fram skärmarna och motorhuven och framstöten
*lackera fler detaljer inne i bilen
*lackera och polera det som går i motor rummet
*mer silikonslangar i motorrummet
*få bättre ljudannlägning och bild med vad allt det innebär
*20" krom fälgar med BRED fälgbana
*kanske något lite motivlackering
*MASSOR av diod ljus i hela bilen och under
*diskret takvinge

det är väl det ja kommer på just nu rätt kort fattat men detta kommer nog ta säkert hela vintern, men sen har ja ju även skaffat en bil tokig tjej som så gärna vill ha kjolpaket och massa skit på sin bil så ja lär väl få jobba på både "sunshine" och hennes, men ja har som mål att elmia -09 kunna vissa upp den i en varm och skön mässhall, men hur detta kommer gå det lär vi märka ha de så gott alla där ute och glad semester på er

mvh jimmy

Elektriker
69 Inlägg
26 juli 2008
volvo240R* skrev:
20" krom fälgar med BRED fälgbana

Hade du tänkt bredda bilen? Väldigt stort med 20" på en original (kaross mässigt) s70, även svårt med bred fälgbana då ET är typ 43 på en s70! Kan gå om du river bort allt vad innerskärmar heter och valsar skärmkanterna så mycket det går.

Snygg bil förövrigt såg den på Örebroträffen wink

Pickup ska de va!

1 964 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Alf0ns skrev:
volvo240R* skrev:
20" krom fälgar med BRED fälgbana

Hade du tänkt bredda bilen? Väldigt stort med 20" på en original (kaross mässigt) s70, även svårt med bred fälgbana då ET är typ 43 på en s70! Kan gå om du river bort allt vad innerskärmar heter och valsar skärmkanterna så mycket det går.

Snygg bil förövrigt såg den på Örebroträffen wink

hehehe det säger ja inte big_smile den som väntar får se big_smile men det är inte helt säkert än, kan även bli ett par 19" också men ja hittar inga ja gillar, hittar ja någa finns dom inte att få tag på. hehehe tack så mycket big_smile ja kollade in din bil också, riktigt snygg wink

299 Inlägg
27 juli 2008
Nu vill vi ha update ;D

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

1 964 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
hehehe ja kom nyss hem från skåne och en hel del tankar som har snurat men ska försöka i veckan och ringa och höra med ett företag i örebro vad dom ska ha för att klä om stolarna och så i skinn, kan väl lägga upp en bild för skoj skull också tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/413671_yvpi1i.jpg

Sök