4225
Sök

Genesis 5-kanals hur bra e dessa?

2 126 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
#1
Tjenare!

Det e så att jag har ett 5-kanal Genesis slutsteg liggandes, har haft det liggandes i snart sju år  i väntan på installation! Min fråga är hur bra e Genesis grejor egentligen?
Dom e ju dyra som fan så en annan fråga e om dom motsvarar sitt pris? 

Mitt slutsteg köpte jag begagnat men det har bara varit provmonterat 1 gång så det ser fortfarande ut som nytt ligger i original kartong med testpapper och allt! Anledningen till att jag aldrig har monterat det e för att det e så jävla snyggt ju, så mina bilar som jag haft hade ju bara sett värre ut med det i!

http://www.garaget.org/gallery/archive/28713/219274_bw44z2.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/28713/219277_b5bc2c.jpg


365 Inlägg
31 december 2007
#2
Av vad jag hört och läst ska Genesis-stegen vara riktigt trevliga prylar!

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

6 851 Inlägg
31 december 2007
#3
Big_JN skrev:
Tjenare!

Det e så att jag har ett 5-kanal Genesis slutsteg liggandes, har haft det liggandes i snart sju år  i väntan på installation! Min fråga är hur bra e Genesis grejor egentligen?
Dom e ju dyra som fan så en annan fråga e om dom motsvarar sitt pris? 

Mitt slutsteg köpte jag begagnat men det har bara varit provmonterat 1 gång så det ser fortfarande ut som nytt ligger i original kartong med testpapper och allt! Anledningen till att jag aldrig har monterat det e för att det e så jävla snyggt ju, så mina bilar som jag haft hade ju bara sett värre ut med det i!

http://www.garaget.org/gallery/archive/28713/219274_bw44z2.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/28713/219277_b5bc2c.jpg

Jo det är bra prylar det dära.
Om du inte vill ha steget så kan du sälja det till mej annars wink


1 400 Inlägg
31 december 2007
#4
Bland det bästa du kan ha. köper det gärna om du inte vill ha det

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

4 554 Inlägg
31 december 2007
#5
kanske inte många w/kr men sjukt bra grejjer, bara att få varje individuellt steg uppmätt från fabrik säger ju en hel del om va de vill uppnå uch ge kunden för kvalitets känsla

trucken
563 Inlägg
31 december 2007
#6
sluta gnäll om effekter,de effekter som genesis anger är riktiga effekter och de räcker långt! riktigt bra slutsteg, och ha ordentligt med ström!

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

1 634 Inlägg
31 december 2007
#7
Grymt slutsteg. gör dig inte av med det. Men om du vill kan jag ta hand om det wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

227 Inlägg
31 december 2007
#8
kan säga att watten skall du verkligen inte haka upp dig på! hade 2 st genesis sa50steg som drev 2 st comp 12 från dls o det spelade satan kan jag lova!

2 126 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#9
Tack för alla svar, bryr mig inte om Watten men mer om ljudkvaliten!
Har aldrig lyssnat på ljud som drivs med Genesis slutsteg och undrade bara om det var hög kvalite för pengarna?!

Det verkar det ju vara så då har jag gjort ett bra Köp då med andra ord! Och kommer aldrig att sälja det då jag haft det i sin kartong nu i 7år men till sommaren ska det byggas riktigt ljud i Fiestan och då ska steget få ett hem hehe   

Köpte steget när det var 1 år gammalt för 4000 kr och fick 2 st DLS 10:or på köpet!
Då kostade det 10500kr nytt så jag gjorde ett hyffsat kap wink


5 852 Inlägg
1 januari 2008
#10
Grattis till ett bra köp

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök