1 januari 2008
Trådstartare
Är i det närmsa klar med mitt bygge i bagaget på bilen och har stött på ett litet märkligt fenomen. Förmodligen inte så märkligt egentligen. Men när jag lyssnar på musik på vanlig volym funkar allting precis hur bra som helst, men så fort jag höjer volymen så slutar basen att fungera. Sen sänker jag och vips så är ljudet tillbaka. För mig låter detta som ett jord problem av nåt slag!! Eller är det så att en konding borde ta plats?
Jorden har jag tagit vid de klassika bältesspännet (V40). Visserligen är väl jordkabeln inte av den grövsta kalibern. Men tycker det borde räcka. Tilläggas ska också göras att lamporna blinkar en del när man spelar så högt det går innan basen slutar fungera. En annan konstig liten grej som jag märkte idag, om jag bara kör framhögtalarna och basen, bara lyssnar på dom vänstra högtalarna så slutar basen fungera men slår jag över och lyssnar på dom högra så.. vips då funkar det. Många frågor men hoppas det finns nån som vart ute för nåt liknande
--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--