4893
Sök

Cheva Blazer 6,2Diesel uppstartad efter 6,5 års stillastående!

19 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Fick tag på en blazer som stått still ett bra tag! Förra ägarn körde soppatorsk på den och fick aldrig igång den, varpå den blev stående!
Han trodde spridarpumpen var kass!

När jag fick hem bilen luftade jag den väldigt noga! Och den vrålar igång! Känndes skönt! Har kört lite med den nu, kan bara säga att den går skitbra! Finns nästan ingen rost på bilen!

Finns här några fler som har haft samma tur o springa på en sån bil???

956 Inlägg
3 januari 2008
nee har aldrig sprugit på en sån bil..
Men får säga grattis till dig som gjorde det..
Kan tro att det var skönt när den starta

eldus veldus

19 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Ja det var skitskoj, var ju berädd på att byta spridarpump! Men man måste ju själv prova och få igång den och det gick ju! Så det blev ju billigare än vad jag trodde!

1 893 Inlägg
3 januari 2008
Bara att gratulera.
Vill inte förstöra fest stämningen, men bara ett litet tips.
Vancenter i Gbg hade alltid överskottpå bilar, många Diesel vanar stod i flera år, det enda de rullade var om de bytte uppstälnings plats. När åren gick, sjunk priserna på dem, man kunde ibland hitta en sex år gammal bil med en mil på mätaren, det var som att köpa ny bil, fast billigare. Broblemen kom ca 500 mil senare, på dieslarna torkar packningarna i pumpen av stilla stående. Det sitter samma motor i din som i vanarna, så gör dig själv en tjänst och ge dig inte ut på långkörning, innan du hunnit köra den någon månad, så du inte blir stående långt hemifrån. Har du en OK pump liggandes, kan det vara bra att ha med den om du åker långt.

Lycka till. smile

4 554 Inlägg
3 januari 2008
chevan ja å kompisen gjorde iordning hade inte heller var igång på toklänge så laddade batterierna glödde och knappt ett varv så va den igång.. underbar känsla när de e så

19 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Ja vi får väl se om den läcker sen! Då får man ju fixa det då!  Men cheva är cheva!

4 554 Inlägg
3 januari 2008
finns ju alltid bättre pumpar å sätta ibig_smile

19 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Jaa, precis

Sök