2499
Sök

Varför kan folk inte låta andras bilar vara i fred?

182 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Kommer till bilen idag efter jobbet. Snöar och är slaskigt på marken, så det ända jag har i tanken är att få komma in i min varma bil.

När jag ska sätta nyckeln i låset så får jag inte in skiten, så jag tar upp lite låsspray (Det är ju trotts allt minusgrader). ICKE! Mörkt är det så jag tänder lampan på mobilen och vad får jag se?

NÅGON JÄVEL HAR FÖRSÖKT ATT BRYTA SIG IN I BILEN!! Hela låset är ihopknycklat typ. Som tur är så är passagerardörren orörd, så smidig som man är på 194cm i en 200sx så kryper jag bort till förarstolen och kör hem.

Det jävligaste är att detta kostar mig 1000kr! Vist, självrisken måste man betala, men jag känner att dom 1000kr kunde jag ha trevligare för om folk bara kan hålla sig till sina egna prylar!!!

För att inte skapa en 100% onödig tråd så tänkte jag att folk kan dela med sig egna liknande trevligheter.

1 754 Inlägg
7 januari 2008
Varför? För att de vill ha pengar och för att de inte har en egen bil.

Synd att de försökte, tur att de inte kom in...
Senast redigerat av Holiace (7 januari 2008)

Jag kan inget om allt.

155 Inlägg
7 januari 2008
Det är för jävligt, tyvärr blir man inte av sådana människor, själv blev jag av med mina sommardäck pga att ngn snål jävel inte kan köpa orginal utan måste köpa stöldgods

1 754 Inlägg
7 januari 2008
Man ska fan ha ett garage...

Annars blir man bestulen. sad

Jag kan inget om allt.

Bobo
8 januari 2008
Detta var dock rätt länge sedan men vi hade inbrott på våran personal parkering mitt på ljusa dagen. Min dåvarande Golf 3:a hade de brytit upp plåten på runt handtaget och öppnat den, dock inte öppnat någon dörr (larmet varnade inte när jag öppnade) en kollegas bil hade de gått in i och snott hennes Riesen godis. Det var det enda... så sjukt onödigt. Självrisken var inte det värsta utan att ha bilen på plåt och lack i två veckor, dessutom var det innan sommaren så de hade flera månders väntetid, så jag fick ha eltjep runt låset hela den sommaren, sedan gjorde lack firman bort sig och fick backjobb, bilen var borta ca 4 veckor totalt. Sjukt störande.
Senast redigerat av Bobo (8 januari 2008)

586 Inlägg
8 januari 2008
Själv blev jag av med scoopet på volvon. (snowcap). Det sitter ju så jäkla dåligt, gled ju av när man bromsade hårt till och med. Ett sådant scoop, vad kan de kosta? 100kr för ett helt nytt?

Det var ju inga pengar i det men det är ju principen... att man inte ska kunna ha något i fred.
Själv skulle jag inte ens kunna med att ta något som inte är mitt!

2 283 Inlägg
8 januari 2008
Man får fan aldrig ha något i fred längre!

Tur är att vi har satt upp kameror i garaget och runtom smile
Men kamerorna har bara fått oss irriterade när alkisarna snor pappas mjölk som han har till kaffet tongue Men det är ordnat nu. Hällde i en burk lackseringsmedel så de har inte snott den sedan dess.

R.I.P. Michael Jackson!

80 Inlägg
8 januari 2008
Holiace skrev:
Man ska fan ha ett garage...

Annars blir man bestulen. sad

Det värsta är ju att knappt det är ju nån säkerhet längre... jävla as det finns alltså

Volvonörd
1 187 Inlägg
8 januari 2008
Jag vaknade en morgon och dem hade gjort inbrott i min Primera och grannens 206:a. I min bil hade dem snott låda å steg för 12.000:- å i hans bil en stereo för 8.000:- typ. Han hade inte nån xtra förs. för stereon så han vart utan men jag fick ut mina pengar efter ett par dagar bara. Men lite lack man var när dem hade krossat förardörrens ruta för att komma in när bilen var olåst eftersom låset hade pajjat på dagen. Bilstolen till sonen hade dem slitit sönder å pissat på å lagt utanför bilen, stereon skulle dem oxå ta men hittade inte fronten så dem stoppade tillbaka den efter dem klippt kablarna fastän den satt med iso kontakter... Detta hände en tisdag å p åfredagen så sålde jag bilen... Vem vill åka med en bil som det har varit inbrott i?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Sök