ser ju ricktigt bra ut jimen ett tips är att kalkylera en bild på skärmen eller en utskriven bild med ljusbord några gånger helst olika bilder och olika vyer så du får kännslan för hur de ska kännas när man drar ut linjerna :-) mvh jon
perspektivet är näsan ok linjerna ser bra men sur ut som nån satt sig lite bilen inget illa menat nu alltså bara kontrucktik kretik öva på att göra ovaler till hjulen även om de ser runda ut på bilden så är de inte kan du skicka ref bilden så hade vart kul kan ja göra ett exempel åt dig :-)
perspektivet är näsan ok linjerna ser bra men sur ut som nån satt sig lite bilen inget illa menat nu alltså bara kontrucktik kretik öva på att göra ovaler till hjulen även om de ser runda ut på bilden så är de inte kan du skicka ref bilden så hade vart kul kan ja göra ett exempel åt dig :-)
lazer car skön stil på cartoon :-)
Jag tycker faktiskt att ovalerna ser helt ok ut. Det jag ser är att ovalen till bakhjulet är vänd 90 grader fel. Ovalen till hjulet ska alltid vara vänd 90 grader mot hjulaxeln (om man inte vill ha cambervinkel, eller om hjulet är svängt, som på framhjulet i Lazers bild)
Lättare att förklara/förstå när man ser det på bild.
Bakhjulet e meningen att de ska va cambervinkel på så att de ska gå innanför skärmkanten Jon_emilsson: menar du bilden ja har ritat av ? Lassing: ska hjulet va ovalt snett bakåt?
Bakhjulet e meningen att de ska va cambervinkel på så att de ska gå innanför skärmkanten Jon_emilsson: menar du bilden ja har ritat av ? Lassing: ska hjulet va ovalt snett bakåt?
Jag tänkte på lazer_cars bild. Har inget direkt att "klaga" på på din bild. Bara att rita på så du utvecklas. Om hjulet ska vara ovalt, snett bakåt beror ju på perspektivet man väljer, men i en klassisk kameravinkel snett framifrån uppifrån så ska det det, ja. Det enklaste är att föreställa sig vart hjulaxeln går mellan hjulen och sedan sätta ovalen 90 grader mot axeln.
EDIT: Nu fattade jag att Jon kommenterade Jimens bild. Jag som är trög.
EDIT2: + att med cartoon-stil är det inte lika viktigt med rätt perspektiv på hjulen
sorry vart inte mening att framstå som en idiot ne lassing inte du som är trög jag som har dysleksi eller hur de stavas och lite otydlig jimen jupp konstruktiva kretiken vart på din bild :-) de ja menade va typ dörr linjerna är lite för mycket dragna åt bak hjulet nog de som retade mina ögon lite de ja menade med hjulen va att de va lite ryckiga i linjerna om du har nån ref bild på s40n så kan du lägga upp den så kan ja göra några tips om du vill visar gärna lite tips om du vill :-)
skulle inte lyckas göra en tavla i akryl skulle inte veta hur man går till väga ser bra lite linjer som är lite luddiga men blir gärna de med pensel :-)
skulle inte lyckas göra en tavla i akryl skulle inte veta hur man går till väga ser bra lite linjer som är lite luddiga men blir gärna de med pensel :-)
Mitt problem när jag målar är att jag är för noggrann. Det blir ofta bättre om man skiter i slutresultatet, och bara gör. Provar sig fram. Har man lagt ner för mycket tid på en tavla/bild höjs kraven på slutresultatet