slutsteg går i Protect läge

noxxvile
17 januari 2008 · 148 Inlägg

Som rubriken lyder går mitt 4kanaliga slutsteg i Protect läge, när jag ska koppla in mitt framsystem.
Bak kitet fungerar hur bra som helst(kör dom också på steget)
Men direkt jag kopplar i fram systemet i steget går de i Protect läge?

Jag måste ju tagit fel kablar eller vad tror ni?

=P


mvh micke!

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
hampa87 *BECE**
17 januari 2008 · 334 Inlägg

när mitt steg gick i protectläge var de bara för att de blev för varmt eller högt belastat

dj_padde
17 januari 2008 · 1 813 Inlägg

har ett sådant problem med mitt steg och det blev så för det brände sönder nått inne i steget kommer inte ihåg av dom grejerna heter men dom kostade max 50:- st satt nog en 6st lr nått i steget men det var 2 som var kassa..   

men innan du ska tro det västa så kolla alla sladdar så du inte har kortslutning någon stanns kolla inne i baslådan men så inte sladdarna i ligger emot.!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
raliman08
17 januari 2008 · 151 Inlägg

skulle tippa på att du har kortis i någon högtalarkabel alt att högtalar kontakterna ligger emot karossen.. (om du bytt till djupare högtalare) kan också vara +kabeln till någon högtalare som har släppt och ligger emot karossen..

Senast redigerat av raliman08 (17 januari 2008)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
A_Lindahl Lite överallt..
17 januari 2008 · 612 Inlägg

raliman08 skrev:
skulle tippa på att du har kortis i någon högtalarkabel alt att högtalar kontakterna ligger emot karossen.. (om du bytt till djupare högtalare) kan också vara +kabeln till någon högtalare som har släppt och ligger emot karossen..

Postad i fel del av forumet?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
noxxvile
13 februari 2008 · 148 Inlägg

jag spelade ett tag idag med alla högtalare igång, sen mitt i allt gick steget i protect läge och nu får jag de inte att spela vanligt,
någon som har någon ide?

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Drönirettab
13 februari 2008 · 21 761 Inlägg

Är det fortfarande så att det funkar med endast bakhögtalarna inkopplade eller funkar det inte hur du än gör?

noxxvile
14 februari 2008 · 148 Inlägg

jag tog bort lågnivå kablarna och högtalar kablarna ur steget, går ändå i protect läge.
/micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
ironhead volvoraggare
14 februari 2008 · 4 776 Inlägg

då  skulle jag tippa på att det dålig jord

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
noxxvile
14 februari 2008 · 148 Inlägg

har jordat i bältes bulten allt båda stegen och både stereon,lack är skrapad, tror inte de kan vara jorden.
men kanske för lite ström?
jag spelade på tomgång ganska länge...

/micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
noxxvile
14 februari 2008 · 148 Inlägg

jag menade när bilen var av wink

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
snoddas
14 februari 2008 · 1 142 Inlägg

A_Lindahl skrev:

raliman08 skrev:
skulle tippa på att du har kortis i någon högtalarkabel alt att högtalar kontakterna ligger emot karossen.. (om du bytt till djupare högtalare) kan också vara +kabeln till någon högtalare som har släppt och ligger emot karossen..

Postad i fel del av forumet?

vaddå postad i fel del av forumet det är ju under bilstereo och elektronik kan det bli mer rätt

The_Juggo
14 februari 2008 · 111 Inlägg

Tänkte sägga jorden men ser att du redan har det tipp topp.
Prova att koppla bort bak högtalarna o endast spela på fram systemet.
Klipper det då så har du korttis någon stans.
Om det spelar på o sen så fort du kopplar in bak med så klipper då har du nog ett för litet steg för dina prylar:(
Lycka till!

noxxvile
15 februari 2008 · 148 Inlägg

okej, men jag kopplade bort allt från steget förutom strömmen och jorden dit. gjorde en egen litet remote som jag satt på + på steget men andå lyser protect lampan.går de att mäta sig fram om de är kortis?
med tex en multimeter eller något liknande?
eller kan de vara att jag har lite ström i bilen,? spelade ganska länge utan att starta bilen,
(håller på ladda batterierna nu iaf)

/micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
noxxvile
15 februari 2008 · 148 Inlägg

jag fick de löst men dock vet jag inte vad felet var. men jag for till brl och sa att steget gick i protect läge hela tiden. dom testade steget samma sak, sen fick jag ett nytt. Bra service iaf! smile så imorn blir garaget ledigt så ska man koppla in de nya steget då smile

någon som har något tips på ett fint fram system?
mina är sprängda smile

kanske får göra en ny tråd för de...

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
_Jacob_
16 februari 2008 · 263 Inlägg

jbl gto 6.5" kitsystem, finns att köpa på brl för 1498 eller att beställa från brc för 955 kr smile

Bjuuuu han!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang