Vart får jag tag i en bra 12"? Bra å stabilt märke!

klimpan
20 januari 2008 · 2 600 Inlägg

Rigg0 skrev:

klimpan skrev:

Rigg0 skrev:

a sant, gratis e bäst wink men tror även på att "man får vad man betalar för" å helt ärligt så tror jag inte den avant basen e speciellt mkt att hänga i granen! Men för den pengan så e den nog schysst! smile

lite för tung för att hänga i granen lol nej men den funka faktikst bra men visst finns altid bättre men för en lågbudjet så funka den kanon smile

Haha sant! men e inte inriktad på lågbudget nu, va de när jag köpte mina mds-basar! å a, soom sagt man får va man betalar för...

vet inte hur mds dunkar men tongue  så kan inte redigt gemföra.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
20 januari 2008 · 2 258 Inlägg

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

vart hittar man en sån?

Sump Runk Rätt O Slätt!
sir_daniel www.kudoz.se
20 januari 2008 · 3 802 Inlägg

Får lov att tipsa om www.n-core.se duktiga killar och kunniga som driver  det hela, vettiga priser på grejorna också smile

Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

klimpan skrev:

Rigg0 skrev:

klimpan skrev:

lite för tung för att hänga i granen lol nej men den funka faktikst bra men visst finns altid bättre men för en lågbudjet så funka den kanon smile

Haha sant! men e inte inriktad på lågbudget nu, va de när jag köpte mina mds-basar! å a, soom sagt man får va man betalar för...

vet inte hur mds dunkar men tongue  så kan inte redigt gemföra.

a då ere juh svårt smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
k1mm0 tokfrans
20 januari 2008 · 982 Inlägg

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
vw_performance Greve
20 januari 2008 · 1 058 Inlägg

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

vad vill du ha för bas? en som levererar mkt bastryck och spelar bra, eller vill du ha en Hifi-Bas?

du verkar ha snöat in på att Rockford är ett jävla märke när det gäller basar. tror nog att många håller med om att det finns mkt bättre grejer.

du kan få ut väldigt mkt ur billiga saker bara dom används på rätt sätt!

mvh//tommie

PoLoud =D
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

sir_daniel skrev:
Får lov att tipsa om www.n-core.se duktiga killar och kunniga som driver  det hela, vettiga priser på grejorna också smile

verkar schysst men lite för tunga grejer för mitt bygge smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

vw_performance skrev:

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

vad vill du ha för bas? en som levererar mkt bastryck och spelar bra, eller vill du ha en Hifi-Bas?

du verkar ha snöat in på att Rockford är ett jävla märke när det gäller basar. tror nog att många håller med om att det finns mkt bättre grejer.

du kan få ut väldigt mkt ur billiga saker bara dom används på rätt sätt!

mvh//tommie

Hört en del rockford basar å har bara fått ett positivt intryck av dem hittills! smile
Klart det finns bättre grejer dock!

Nja en bas är juh en bas så vill juh att den ska leverera mkt bastryck! Men någon allaround bas som kan lira alla musikstiler utan att det ska låta gröttigt som det gör med min nuvarande mds bas, som jag tyckte var bra i början men när man har hört andra grejer så inser man att den e inte speciellt bra, alls... big_smile
(lådan var gjord efter just den basen) så inget fel på lådan lr andra grejer som behövs för att lira basen som den ska, helt enkel tråkig bas..

Men en bas som ligger på 300wrms som jag kan lira fullt ut med mitt steg! Den ska låta bra på de flesta musikstilar å ha ett bra dunk!  Det är jag ute efter.

Någon bas att rekomendera efter mina behov?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

k1mm0 skrev:

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
EN Re RE 12a kanske? kostar i cirkus slängar 999kr och har dubbla 4ohms spolar.. spelar så äckligt bra för priset.. smile

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Kollat lite på deras basar nu å dem verkar faktiskt helt ok! kanske borde gå djupare i dem basarna å kolla hur OK dem e? smile något märke du kan jämföra dem med? Ska kolla lite närmare på dessa basar! Tack för ett vettigt tips smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
k1mm0 tokfrans
20 januari 2008 · 982 Inlägg

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:

Rigg0 skrev:

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Kollat lite på deras basar nu å dem verkar faktiskt helt ok! kanske borde gå djupare i dem basarna å kolla hur OK dem e? smile något märke du kan jämföra dem med? Ska kolla lite närmare på dessa basar! Tack för ett vettigt tips smile

har ingen aning om något att jämföra med.. skulle inte förvåna mig om dom spelar liknande som många basar i 2000krs klassen.

gjorde ett litet test med 2 sånna 12or och ett sinus live SL-A 1500 steg.. spelade 146dB vid 59hz.. och då är det saker för 4500kr big_smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
vw_performance Greve
20 januari 2008 · 1 058 Inlägg

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:

Rigg0 skrev:

Va är det för bas? Länka! smile
Annars något i still me rockford? något märke som har lika schyssta grjer!

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Kollat lite på deras basar nu å dem verkar faktiskt helt ok! kanske borde gå djupare i dem basarna å kolla hur OK dem e? smile något märke du kan jämföra dem med? Ska kolla lite närmare på dessa basar! Tack för ett vettigt tips smile

Jag har hört K1mm0:s två RE RE 12or och dom spelar sjukt för den pengen! de spelar allt annat än grötigt kan jag lova!

oftast när det låter grötigt tror jag är för att folk snålar på steget. i kombination med en taskigt byggd låda blir resultatet just gröt..

till exempel min bil, tycker jag och många andra spelar jävligt tajt och hård bas, och det är med 4 12" GAS basar, som iaf jag anser är budget högtalare! dom sitter i en bra låda och får rätt skapligt med kräm. då låter det bra. trots att det är billiga grejer. mvh //Tommie

PoLoud =D
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

smile

k1mm0 skrev:

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Kollat lite på deras basar nu å dem verkar faktiskt helt ok! kanske borde gå djupare i dem basarna å kolla hur OK dem e? smile något märke du kan jämföra dem med? Ska kolla lite närmare på dessa basar! Tack för ett vettigt tips smile

har ingen aning om något att jämföra med.. skulle inte förvåna mig om dom spelar liknande som många basar i 2000krs klassen.

gjorde ett litet test med 2 sånna 12or och ett sinus live SL-A 1500 steg.. spelade 146dB vid 59hz.. och då är det saker för 4500kr big_smile

Sinus live stegen e väl inte kända för att spela välljud men bra med dunk kan jag tänka mig! Kmr nog ha 2st 12" till 2st Rockfor F.P 325W monosteg så det borde nog funka med ett par sådana högtalare.. ska slå en pling till dem å höra vad dem har att säga om dem

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
k1mm0 tokfrans
20 januari 2008 · 982 Inlägg

2 sånna med 2 sånna steg kommer spela helt perfekt bra wink med rätt låda.. smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
k1mm0 tokfrans
20 januari 2008 · 982 Inlägg

Såg förövrigt att dom kostar 800kr stycket nu.. smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

vw_performance skrev:

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:

säljs på www.carbonize.se

låt dig inte luras av utsidan.. finns flertalet som kan berätta om dessa basar wink

spelar HÖGT och med kontroll

Kollat lite på deras basar nu å dem verkar faktiskt helt ok! kanske borde gå djupare i dem basarna å kolla hur OK dem e? smile något märke du kan jämföra dem med? Ska kolla lite närmare på dessa basar! Tack för ett vettigt tips smile

Jag har hört K1mm0:s två RE RE 12or och dom spelar sjukt för den pengen! de spelar allt annat än grötigt kan jag lova!

oftast när det låter grötigt tror jag är för att folk snålar på steget. i kombination med en taskigt byggd låda blir resultatet just gröt..

till exempel min bil, tycker jag och många andra spelar jävligt tajt och hård bas, och det är med 4 12" GAS basar, som iaf jag anser är budget högtalare! dom sitter i en bra låda och får rätt skapligt med kräm. då låter det bra. trots att det är billiga grejer. mvh //Tommie

Har ett Rockford F.p monoblock(325wrms 2ohm) kmr inskaffa ett till likadant.
Så kmr köpa högtalare efter deras mått.
Även JBL gto å Infinity tror du det skulle vara något att rekomendera till dessa steg? eller rena smörjan?
Men ska som sagt ringa till carbonize å tjötta med personalen å se vad dem säger om dessa RE RE basar

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Hade jag varit du så hade jag tittat på Kicker L5 eller L7 Då domma ger " Extremt " bastryck i öronen.
_Fillan_ har 2 st L5 tror jag o spelar 140 Decibel bas ( Vilket är tillräkligt mycket för att få ont i huvudet )
Sen hade jag drivit dessa basar med ett Rockford steg T10001bd
Men sen beror det ju på vad din plånbok erbjuder också som sagt.
Ska det smaka så kostar det

C H E V R O L E T <3
Rigg0
20 januari 2008 · 1 131 Inlägg

k1mm0 skrev:
Såg förövrigt att dom kostar 800kr stycket nu.. smile

A sant! men kollat på dessa RE Audio SR 12 D2 e det dom du kollat på? dem verkar feta iaf! du menar på dem på 175wrms va? tittar på dem med 300wrms. Stor skillnad med 2 sådana? istället för 175orna?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
k1mm0 tokfrans
20 januari 2008 · 982 Inlägg

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
Såg förövrigt att dom kostar 800kr stycket nu.. smile

A sant! men kollat på dessa RE Audio SR 12 D2 e det dom du kollat på? dem verkar feta iaf! du menar på dem på 175wrms va? tittar på dem med 300wrms. Stor skillnad med 2 sådana? istället för 175orna?

jag har inte hunnit testa SR än eftersom dom inte finns på lager wink men jag tror att dom kommer prestera MKT bra..

och 175rms.. det är nog ganska underskattat tongue 


sen som han den andra skrev "140 db med 2st l5 Kicker" är inte spec högt..

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 januari 2008 · 5 042 Inlägg

k1mm0 skrev:

Rigg0 skrev:

k1mm0 skrev:
Såg förövrigt att dom kostar 800kr stycket nu.. smile

A sant! men kollat på dessa RE Audio SR 12 D2 e det dom du kollat på? dem verkar feta iaf! du menar på dem på 175wrms va? tittar på dem med 300wrms. Stor skillnad med 2 sådana? istället för 175orna?

jag har inte hunnit testa SR än eftersom dom inte finns på lager wink men jag tror att dom kommer prestera MKT bra..

och 175rms.. det är nog ganska underskattat tongue 


sen som han den andra skrev "140 db med 2st l5 Kicker" är inte spec högt..

Menade Dock ej att det skulle vara högt men det är gott och väl tillräckligt för eget bruk om man inte ska tävla osv!

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang