Release: Garaget v7

chrizz Administratör
23 januari 2008 · 11 783 Inlägg

Mackanol skrev:
herregud, funktionen med förstoringsglaset jämte inloggningen var mycket bättre

Jaså? Ni tycker det? Hm, vi får väl se hur fler reagerar.

Det är ju lätt ändrat. Jag är oerhört kluven faktiskt, men väldigt många har haft svårt att hitta nya sökningen, varför jag också tolkat det som sämre. Det kan dock ha att göra med att det helt enkelt är nytt, och när det väl upptäckts kanske det kan uppskattas bättre, jag vet inte.

Fler åsikter?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
fegen Avstängd
23 januari 2008 · 57 Inlägg

Med Suger menar jag att det går för långsamt. har inte haft några problem med sidan förut innan uppdateringen. Garaget är bäst för övrigt, inget illa menat smile

tycker inte att du skulle ha ta.git bort bildförstoringen på avataren

Senast redigerat av fegen (23 januari 2008)

Sport eller comfort!
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

precis efter uppdateringen så va garaget ganska "slött" för mig med, men det försvann och nu funkar det utan problem, men det var ju lite synd att bildförstoringen för avataren försvann det håller jag med om

Senast redigerat av Mackanol (23 januari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Grundstrom Nismo
23 januari 2008 · 758 Inlägg

Ja jag hittade inte sökningen förens nu ;>

Senast redigerat av Grundstrom (23 januari 2008)

Dragonbreath
23 januari 2008 · 326 Inlägg

riktigt fina updates!  funkar ju asbra..  en annan fråga.. hamna på "garaget rekommenderar" är det slumpartat? = )

"Sweet Insane Road Maniac"
Phaetoon
23 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Varför inte köra med både förstoringsglaset och sökruta?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chrizz Administratör
23 januari 2008 · 11 783 Inlägg

fegen skrev:
Med Suger menar jag att det går för långsamt. har inte haft några problem med sidan förut innan uppdateringen. Garaget är bäst för övrigt, inget illa menat smile

tycker inte att du skulle ha ta.git bort bildförstoringen på avataren

Hur upplever du sidan nu? Sidan ÄR inte långsammare, den är snarare snabbare. Det är en fråga om hur sidan byggs upp för dig - en ren "synvilla" alltså eller hur man ska förklara det.

I vilket fall, jag har ändrat lite nu, så den bör kännas som tidigare nu, om än kanske lite snabbare. Iallafall om du kör Internet Explorer.

Vad gäller stor avatarbild så är det på gång tillbaka, jag hade inte tänkt ta bort det smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
fegen Avstängd
23 januari 2008 · 57 Inlägg

låter väldigt lovande chrizz... smile men du ska ha all heder för sidan du sköter iaf...

Sport eller comfort!
twin_cam Smålänning
23 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Sidan är mycket snabbare nu än innan uppdateringen. Vad har du gjort egentligen smile

Innan updaten så va den ibland irriterande seg, men det har inte inträffat nu smile

Du har ändrat laddningen av sidan efter uppdateringen också eller? Känns som den laddar objekten i en annan ordning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
chrizz Administratör
23 januari 2008 · 11 783 Inlägg

twin_cam skrev:
Sidan är mycket snabbare nu än innan uppdateringen. Vad har du gjort egentligen smile

Innan updaten så va den ibland irriterande seg, men det har inte inträffat nu smile

Du har ändrat laddningen av sidan efter uppdateringen också eller? Känns som den laddar objekten i en annan ordning.

Ja, eftersom sidans grundstomme (html) är helt omgjord så laddas det annorlunda. Däremot har jag ändra lite idag så den bör laddas mer som tidigare. Om du kör IE7 t.ex. så blir sidan grå en kort stund innan hela sidan sen ploppar upp på en gång. I Firefox finns inte detta "glapp" utan sidan kommer upp på en gång utan att försvinna först.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
twin_cam Smålänning
23 januari 2008 · 7 877 Inlägg

chrizz skrev:

twin_cam skrev:
Sidan är mycket snabbare nu än innan uppdateringen. Vad har du gjort egentligen smile

Innan updaten så va den ibland irriterande seg, men det har inte inträffat nu smile

Du har ändrat laddningen av sidan efter uppdateringen också eller? Känns som den laddar objekten i en annan ordning.

Ja, eftersom sidans grundstomme (html) är helt omgjord så laddas det annorlunda. Däremot har jag ändra lite idag så den bör laddas mer som tidigare. Om du kör IE7 t.ex. så blir sidan grå en kort stund innan hela sidan sen ploppar upp på en gång. I Firefox finns inte detta "glapp" utan sidan kommer upp på en gång utan att försvinna först.

Jag kör IE6, och det blir ett grått glapp där också, som innan Update. Jo, jag märkte du ändrat nånting, för innan så stannade själva "överdelen" kvar när man bytte t.ex flik eller så, bara siffrorna uppdaterades, och den laddade bara om själva innehållsdelen, om du förstår vad jag menar.

Vilket som är bäst vet jag inte smile Vilket som ser och känns bäst beror antagligen på om man har fox eller IE. Själv bryr jag mig inte då det går lika fort båda två.

Du gör hursomhelt sett bra jobb. Att vissa av oss är nyfikna på vad och hur du gör får du nog stå ut med wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MrLego Volvonörd
23 januari 2008 · 1 187 Inlägg

Det enda jag retar mig på när det gäller den nya versionen är att när man kollar antalet som kollat in sin bil under dagen så kan det stå typ 6 och i den publika historiken står det bara 2 nya namn... varför visar den inte dem andra 4 då? Kan man nu för tiden vara  hemlig om man vill det när man besöker bilar eller?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

det kanske är gäster

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
chrizz Administratör
23 januari 2008 · 11 783 Inlägg

Mackanol skrev:
det kanske är gäster

Det är precis vad det är smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 januari 2008 · 6 170 Inlägg

chrizz skrev:

Mackanol skrev:
herregud, funktionen med förstoringsglaset jämte inloggningen var mycket bättre

Jaså? Ni tycker det? Hm, vi får väl se hur fler reagerar.

Det är ju lätt ändrat. Jag är oerhört kluven faktiskt, men väldigt många har haft svårt att hitta nya sökningen, varför jag också tolkat det som sämre. Det kan dock ha att göra med att det helt enkelt är nytt, och när det väl upptäckts kanske det kan uppskattas bättre, jag vet inte.

Fler åsikter?

Prova att ha kvar knappen med förstoringsglaset i menyn men flytta upp bilden lite längre upp på knappen och skriv dit "Sök" under förstoringsglaset big_smile

Sen kan man ju ha det som Phaetoon sa med: Ha både förstoringsglaset och rutan i övre högra hörnet.

Sen en grej jag stör mig på är, precis som alain sagt i nån tråd, att dom klistrade trådarna nu är orangea. Det passar helt enkelt inte in i sidans färgtema, lite som halloweenpumpor på julafton. Känns bara fel helt enkelt tongue

Och stora avatarbilder = fixa plz, saknar dom smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
peegee Forummoderator
23 januari 2008 · 2 924 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

chrizz skrev:

Mackanol skrev:
herregud, funktionen med förstoringsglaset jämte inloggningen var mycket bättre

Jaså? Ni tycker det? Hm, vi får väl se hur fler reagerar.

Det är ju lätt ändrat. Jag är oerhört kluven faktiskt, men väldigt många har haft svårt att hitta nya sökningen, varför jag också tolkat det som sämre. Det kan dock ha att göra med att det helt enkelt är nytt, och när det väl upptäckts kanske det kan uppskattas bättre, jag vet inte.

Fler åsikter?

Prova att ha kvar knappen med förstoringsglaset i menyn men flytta upp bilden lite längre upp på knappen och skriv dit "Sök" under förstoringsglaset big_smile

Sen kan man ju ha det som Phaetoon sa med: Ha både förstoringsglaset och rutan i övre högra hörnet.

Lite alá ..*host* Gatbilar.se *host* ...men faktiskt, ordet "SÖK" under förstoringsglaset gör det tydligare och jag tycker det är snyggast att knappen ligger med de andra knapparna som ett samlat "Verktygsfält"! *tummen upp*
...att folk inte hittar nu är en vanesak som snart kommer ge med sig tror jag, ge det några veckors utvärdering, knappt 2 dagar e lite väl lite ;-)

Jag skulle även mycket väl kunna tänka mig ha ett val/genväg till ”forumets sökfunktion” tillsammans med valen; Medlem, Användarnamn, Bilar, Videoklipp under denna sökknapp (förstoringsglas).
Detta då på samma sätt som de andra valen nämligen att man först söker i fritext i alla avdelningar, trådar mm och när man sedan fått träff förflyttats till forumets ordinarie sökfunktion... och därefter kan välja att finjustera sökningen om man inte hittat det man söker.
En begränsning på ”för många träffar” som nekar all träff på sökningen och som i sin tur ställer krav på att man måste finjustera med fler sökkriterier/begränsningar innan man kan få träff, är då helt accepterat.

En finjustering/begränsning jag dock saknar är att man inte kan välja att sortera medlemmar efter ORT (Från: xxx) ...men det kanske är på G? roll

Den bästa sökfunktionen jag känner till har www.prisjakt.nu ...där deras väldigt imponerande sökfunktion söker i ALLT samtidigt (produkter, kategorier, butiker, forum mm) och presenteras samtidigt undertill vartefter varje bokstav man skriver i sökfältet ...men den sökfunktionen kan jag förstå är lite väl omfattande och väldigt svår och tung att införa här, men kunde inte låta bli att nämna den wink

Senast redigerat av peegee (23 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

När man ska rapportera bilar så står det ovanför "rapporteringsrutan" ,Via den här sidan kan du rapportera bilar som bryter mot reglerna, eller om bilen av någon annan anledning inte bör finnas på Garaget.org. I marginalen till vänster kan du hitta de regler som gäller för bilar och bilder,  men i marginalen till vänster så kan iallafall inte jag hitta några regler

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
-Akerfeldt-
23 januari 2008 · 2 638 Inlägg

Vill börja med att säga att du gjort ett bra jobb med senaste uppdateringen chrizz smile

andreasevo7 skrev:
enda jag inte gillar är när man söker i forumet att man måste söka i varje enskild avdelning! bättre att man kunde söka i alla avdelninga samtidigt!

Har väl vart på tal tidigare med är det något som går att införa? Skulle vara mkt enklare så.

Ett förslag angående sökfunktionen som jag tänkt på. Om man t.ex. vill söka efter en viss bilmodell väljer man ju "sök", skriver vad man ska söka på och sedan väljer "bilar" och klickar på sök. Den sidan som kommer upp då är bilarna sorterade efter relevans direkt. För att sedan få upp t.ex. "senast uppdaterade" måste man ju välja det och göra en sökning till. hmm

Förslaget är då att sorteringsalternativen kommer upp direkt när man skrivit sökordet och klickat i att man vill söka i "bilar" så att man inte behöver söka en gång till. Någon annan som håller med eller misstycker?

Hoppas att du förstod hur jag menade tongue

Senast redigerat av Aker_s40 (23 januari 2008)

Alecci
23 januari 2008 · 2 014 Inlägg

chrizz skrev:

Alecci skrev:
Grymt fint arbete som vanligt, Chrizz!

Ett litet förslag från mig inför nästa uppdatering:

Att ha med listan "Hetast just nu" under "Just nu" på alla sidor. smile

Ah!
Det är ju rätt lätt fixat dessutom. Det ska ordnas! smile

edit: Fixat. 100 mest besökta bilarna visas nu. "Hetast just nu" under "Just nu" big_smile

Chrizz FTW! big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
MarcusL #2573
23 januari 2008 · 1 489 Inlägg

Shysst Chrizz!

Saknade sökrutan till höger, men den fanns på annat ställe nu. Ta ALDRIG bort den wink

Bra jobbat

• Även den starka måste ta i när han skiter
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang