5238
Sök

850 glt byte till t5 el. r motor

5 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Tja jag undra vad man ska göra om man vill sätt i en t5 el. R motor. hur funkar det på besiktningen om man ska regga om den med turbo motorn. hörde att det inte gick om man inte hade avgasvärdena på motorn jag vill sätta i.

10 287 Inlägg
21 januari 2008
Vi tar det igen:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64463

Det väsentliga är alltså:

"För bil som INTE är ombyggt fordon  finns numera inga formella regler utan bara Bilprovningens egna tolkningar. De säger i princip att 1976-88 kan man få stoppa i en motor med katalysator (som tidigare) utan avgasintyg. Men 1989 och nyare krävs numera ett nytt körcykelprov vid motorbyte, det räcker inte med jämförande intyg. Körcykelprovet är svindyrt så i praktiken är det omöjligt att byta motor i bilar av årsmodell 1989 och nyare om det INTE är ombyggt fordon."

Dvs rätt hopplöst att besikta lagligt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
men om jag nu skulle göra om dem till ombyggt fordon vad är det minsta man måste göra

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 januari 2008
antekarlsson skrev:
men om jag nu skulle göra om dem till ombyggt fordon vad är det minsta man måste göra

står en hel det om det i bilsport nu...  de senaste nummren ger svar på massa frågor

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 297 Inlägg
22 januari 2008
antekarlsson skrev:

'

Du lär byta ut hela drivlinan och bromssystemet till grejjer som inte är orginal, helst inte ens volvogrejjer.

Norrlänning
1 453 Inlägg
23 januari 2008
inte för att göra reklam på nått sätt med, de lättaste är om du köper min T5a som ändå ska säljas smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök