Fjäderbensstag??

Topman_1
23 januari 2008 · 119 Inlägg

Fjäderbensstag Hur mycket lönt är det å köpa ett sånt egentligen?
Märker man någon skillnad när man kör m.m??

Tacksam för svar.

Malmöit
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
Volvo XC70 (2014)
sik
23 januari 2008 · 1 072 Inlägg

kör du bana så är det en fördel då den styvar upp chassi´t

Topman_1
23 januari 2008 · 119 Inlägg

Kör inte bana. Kör bara å Cruzar;) typ*hehe*

Malmöit
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
Volvo XC70 (2014)
fredrikeriksson
23 januari 2008 · 33 Inlägg

du behöver garanterat inget om du bara glider runt. Men sen finns de ju många som ska ha de för att de är häfftigt

Oldsmobile cutlass "the blower" (1966)
BMW 330 Ci "M54B30 world record" (2001)
Topman_1
23 januari 2008 · 119 Inlägg

Okey..
Men tror du man känner någon skillnad om man sätter på ett stag? Även om man bara glider runt??

Malmöit
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
Volvo XC70 (2014)
Jolle87
23 januari 2008 · 1 585 Inlägg

Man märker nog en liten skillnad när du kör på kurviga vägar etc. Men annars så märks det nog inte så mycket. Men det är snygg och styvar upp chassit lite:)

Techcnis
23 januari 2008 ·

det blir allt lite skillnad, bilen blir mycket snällare när det svänger skarpt!

Topman_1
23 januari 2008 · 119 Inlägg

Aufan.
Då kan man fixa en sån ändå.

Malmöit
Volvo XC70 (2014)
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
NIzmO Ollikkala Racing
23 januari 2008 · 1 724 Inlägg

Som jag har hört det märker man lite om man har standard chassi men märker mer om man har flera andra modifieringar gjorda på chassi, dock ej provat själv än.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
evilaudio
23 januari 2008 · 16 195 Inlägg

man märker ingen skillnad alls vid normal körning kan ja lova..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
23 januari 2008 · 3 585 Inlägg

Kompisen (M_A_C) s40 satte på fjäderbenstag och vi provade lite före och effter.(i en rondell) Och det var iallefall märkbar skillnad på styvhet i karossen

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
23 januari 2008 · 325 Inlägg

Har för mig att förståsigpåarna säger att det är ganksa meningslöst i praktiken om man inte har styvare fjädrar plus dämpare?? Enbart sänkfjädrar, då gör det ingen skillnad tydligen. Rätt eller fel? Snyggt är det ju i vilket fall oavsett om det fyller en funktion eller inte

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
barrre Evolution Garage
24 januari 2008 · 394 Inlägg

Om man vill att bilen ska bli mer understyrd, så skaffa ett riktigt rejält fjäderbenstag fram (som jag antar du menar).... men gillar man att åka brett så är det där bak man ska styva upp smile

Med fjäderbenstag fram så svarar karossen lite snabbare på styrutslag och du får inte lika mycket roll-effekt i karossen, men du förlorar oftast lite grepp i framvagnen.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Squadron
24 januari 2008 · 1 833 Inlägg

Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Topman_1
24 januari 2008 · 119 Inlägg

Squadron skrev:
Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Får väl bli ett stag. För att de blir snyggare i motorutrymmet och lite funktion;)
500spänn. Var hittar man det?big_smile


Tack alla!

Malmöit
Volvo XC70 (2014)
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
henkeboy77
24 januari 2008 ·

Det är skylnad på vilken man köper också. jag hade på min volvo 855 i från volvo orginal det funkade riktigt bra. styrningen svara riktigt snabbt. sen köpte jag ett från realcar det var bara för syn skull ingen förbätrein alls. detta var det fyrkantiga i aluminium. så nu har jag ju samma problem eller fråga igen, är det någon som vett hur bra momo eller realcars i kolfiber funkar? jag har köpt en nu 855 nu. annars så köper jag orginal dom kostar mer men funkar skit bra!

Tomas_H
24 januari 2008 · 486 Inlägg

Om bilen blir styvare beror mycket på vilken bil det rörsig om och hur styva dom är i chassiet original. Men på gamla X40 så är det väl investerade pengar för deras chassie/kaross är rätt klena/mjuka.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Topman_1
25 januari 2008 · 119 Inlägg

lolNågon som vet var man kan köpa billiga Fjäderbenstag???

Malmöit
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
Volvo XC70 (2014)
sik
25 januari 2008 · 1 072 Inlägg

Topman_1 skrev:
lolNågon som vet var man kan köpa billiga Fjäderbenstag???

Ska de va billigt, så bygg själv..

Topman_1
25 januari 2008 · 119 Inlägg

Sik: Kanske inte har tillgång till maskiner m.m.wink

Malmöit
Volvo XC70 (2014)
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang