Idag är jag inte lika trött å har mer tid att skriva!

Som sagt... ditt ok har nog rostat fast!
Är du rädd om bilen å tänker ha kvar den ett tag springer du till Volvo å köper en renoveringssats till dina frambromsar, då kommer dom hålla längre...
Men börja med att skruva bort det ena oket (låt slangen å det sitta kvar) å låt andra sidan sitta kvar, sedan hoppa in i bilen å pumpa tills kolven "ploppar" ut, men den brukar hänga kvar i damaskern ifall den är hel...
ta sedan bort kolv och dammask (och även den inre packningsringen ifall du har köpt renoveringssats, annars inte) använd sedan fint våtslippapper 600p eller mer, å slipa kolven å loppet tills det ser fint ut (är det gravrost på kolvarna å det är små fördjupningar när du väl slipat bort all ytrost så skall du inte slipa tills dem är borta, man får leva med dem) tvätta nogrant rent med bromsvätska å luddfritt papper, tryck sedan tillbaka (nya packningen) "(nya) damaskern" å sedan kolven...
OBS OBS OBS: jobba inte med någon annan vätska än bromsvätska då andra kan skada systemet kraftigt!!!
Gör lika dant på nästa sida...
OBS: om du ändå tänker byta bromsslangarna så ta först å tryck ut båda sidornas kolvar (görs enklast igenom att först trycka ut ena sidans kolv till den nästan ploppar, be någon hålla emot den å sedan trycka ut andra sidan tills den ploppar å sedan dra ut det sista på första sidan), skruva sedan bort slangen så kan du jobba med oken i skruvstäd istället... (där du mycket lättare kan få bort luftnipplar mm)
Hmm, fick precis nått minna ev att det är 2 kolvs ok fram på dessa men ej säker, men det skilljer ju inget i handhavandet bara att du får ta till hjälp att ploppa ut kolvarna... (typ som man gör på dåda sidorna bara att man gör det på samma ok...
Jaja, jag vet att jag inte är särskillt pedagogisk men nu har du fått ett hum iaf...