![http://img149.imageshack.us/img149/4127/s2an030mgv3.jpg]()
Nu är de nog dax att ge upp för denna säsong efter att mycket har strulat.
Bättre att riva ner allt och bygga ordentligt.
Har tokskuvat i slutet på veckan sen jag fick turbon och fick ihop allt så det blev klart för att mappa i fredags eftermiddag så jag begav mig ner till Jonas för att mappa.
På vägen dit ger startmotorn upp efter ett stopp. jaja. drar igång den och åker ner..
Jonas och jag åker ut för att mappa. börjar trycka på ordentligt bra. men började ryka vid gaspådrag efter en stund. stannar och kollar. då har den tryckt väldigt mycket olja genom vevhusventilationen.
Så tömde behålladen och fyllde på ny olja i motorn där det inte var mycke olja kvar.
Testade köra lite till och vi höjde laddet till 2,5bar och började få ordning på mappen så det började röra på sig ordentligt.
men då tryckte den bara mer och mer olja så vi lät de vara bra där och tänkte testa köra till Uråsa dagen efter och testa grejerna iaf.
Påväg till Uråsa började jag höra knack ifrån motorn och stannade för att lyssna och då blev det knacket bara värre och värre så antagligen så har ett vevlager gett sig och kolvringar som är dåliga så den trycker ut olja i vevhusventen så de var bara ställa bilen och åka och kolla på Uråsa.
Så nu blir de nog att riva inför vintern fär att uppdatera med värre kolvar, kammar och lite mer godis och hoppas på en bättre säsong nästa år.
Mer ser väldigt lovande ut för framtiden iaf. Nya turbon verkar riktigt skoj, blev bra ryt i grejerna när vi började ladda på riktigt. synd bara att jag inte han testa den någon repa på strippen..
Mvh/Öhman