en utlänning bjuder 150 tusen för min s40 vad ska man tro?

bokia
6 februari 2008 · 172 Inlägg

hej ja som sagt så ringde en utlännign till mig idag å bjuder mig 150 tusen för bilen.s40 -99

han säger att hans pappa dött å att han ärvt en massa hotelkedjor och har mycket pengar som han ska göra av med. bilen skulle även vara en present till hans bror. han säger att ja ska följa med han in på banken för att han ska sätta in pengar på mitt konto.

vad ska man tro? nån som vart med om liknande?

AdamOpel DraMinBil.nu
6 februari 2008 · 1 016 Inlägg

ja följer du med in på banken, ser att pengarna finns på ditt konto och allt så är det väll inga bekymmer?

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
TFkarlsson Varningar. 36
6 februari 2008 · 1 200 Inlägg

Haha sure haka på bara. tongue Lämna bilnycklarna hemma tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
FireTraXX DFFL
6 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Säg att det inte är några problem, men möt honom utanför banken med färdigt kontrakt/kvitto. tongue
Och stå inte ensam...

Senast redigerat av FireTraXX (6 februari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Chrill27
6 februari 2008 · 553 Inlägg

FireTraXX skrev:
Säg att det inte är några problem, men möt honom utanför banken med färdigt kontrakt/kvitto. tongue
Och stå inte ensam...

Precis, skulle jag ha gjort iaf

Super_Micke Bildrulle
6 februari 2008 · 499 Inlägg

Ta med massa polare, möt honom på banken o säg åt honom att så fort banken säger att pengarna finns på ditt konto så får han nycklarna och kvitto på att bilen sålts i befintligt skick... Gör även klart att det gäller Svenska kronor, o inte Italienska lire du ska ha =P

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
FireTraXX DFFL
6 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Förövrigt så behöver han nog inte köpa en Volvo S40 från 99 till sin bror för 150 000kr eftersom att brorsan lär ha ärvt lika mycket av pengarna och kan isåfall köpa en bil för dubbla priset själv om han vill.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Unknown_Hummer Matros
6 februari 2008 · 57 Inlägg

FireTraXX skrev:
Förövrigt så behöver han nog inte köpa en Volvo S40 från 99 till sin bror för 150 000kr eftersom att brorsan lär ha ärvt lika mycket av pengarna och kan isåfall köpa en bil för dubbla priset själv om han vill.

nja de e inte säkert eftersom utlänningar så är det oftast äldsa sonen som får allt, och får göra som dom vill. men man vet ju aldrig

* Nothing Beats Cubic Inches *
FireTraXX DFFL
6 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Unknown_Hummer skrev:

FireTraXX skrev:
Förövrigt så behöver han nog inte köpa en Volvo S40 från 99 till sin bror för 150 000kr eftersom att brorsan lär ha ärvt lika mycket av pengarna och kan isåfall köpa en bil för dubbla priset själv om han vill.

nja de e inte säkert eftersom utlänningar så är det oftast äldsa sonen som får allt, och får göra som dom vill. men man vet ju aldrig

Och det har du lärt genom att titta på hur det fungerar bland Arabvärldens oljesultaner på Discovery eller?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MatteR Sänk bensinskatten!
6 februari 2008 · 182 Inlägg

Jag tycker det låter väldigt mycket för en sån bil. Finns ju knappt några x40isar som ligger så högt i kurs.

/MatteR
John87 Stolt Volvoägare
6 februari 2008 · 4 913 Inlägg

MatteR skrev:
Jag tycker det låter väldigt mycket för en sån bil. Finns ju knappt några x40isar som ligger så högt i kurs.

Det är ju inte det som allting handlar om? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mortalis VW-nörd?
6 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

PlumCrazy
6 februari 2008 · 881 Inlägg

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

Jag kallar det inte rasism, jag kallar det att vara skeptisk.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
FireTraXX DFFL
6 februari 2008 · 9 020 Inlägg

PlumCrazy skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

Jag kallar det inte rasism, jag kallar det att vara skeptisk.

Om man är skeptisk bara för att han är utlänning så är man rasistisk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
sandzoo
6 februari 2008 · 2 072 Inlägg

hello roligt att de kommer upp igen.. har varit om samma problem.. de har fejka checks..
om du vill göra affär me han så de ända jag kan rekomendera är att han tar ut pengar om betalar dej för bilen sen..

har varit om nästan samma sam.. de va en kille som ville köpa min 190a för 80.000:- yikes men han ville att jag ska gå me i banken och ta ut pengar..

så jag sa till han.. om du vill göra affär så tar DU ut pengar och kommer me de till mej..

aldrig mer har han hört av sej.. han hadde ett fejk check och vill att jag lägger pengar till mitt konto..
efter 1-2 veckor kommer banken på att de e fejk och begär pengar utav dej.. då kan man lungt säga att du ligger i klistret med ett skuld på 150.000:- kr...

Sandzoo i da house
Rawad C20LET
6 februari 2008 · 1 041 Inlägg

lägg ner bara, känns det fel o sälja till en utlänning så försök nu o hitta en svensk att sälja till då.
vill han ge dig mer pengar så va klagar du på, o dessutom så ber han dig att följa med till banken ju, så du kan få de på ditt konto, så va smart o ta de i kontanter o sätt dit de själv om du e rädd om det e nåt skumt som ligger bakom det hela.
Annars som sagt hitta en svensk o sälja till!

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Zoltrix
6 februari 2008 · 438 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Ta med massa polare, möt honom på banken o säg åt honom att så fort banken säger att pengarna finns på ditt konto så får han nycklarna och kvitto på att bilen sålts i befintligt skick... Gör även klart att det gäller Svenska kronor, o inte Italienska lire du ska ha =P

Det va länge sedan man gick över till €
Var har du varit dom senaste 6 åren - (1/1 2002 gick man över till €)

Digital_Kicker
6 februari 2008 · 3 721 Inlägg

skit i det! Skumt!, hade han sagt 150 till mig hade jag sagt att jag vill ha 100 i kontant och resten på ett annat sätt!. Får du 100 kontant har du tjänat som tusan på affären.

ironhead volvoraggare
6 februari 2008 · 4 776 Inlägg

låter väldgt trogivande detta. men om  hans pappa dött och han ärvt en massa hotellkejdjor som han ska sälja och fått en massa pengar av pappan så har han ju råd me nått mycket dyrare. jag sklle nog dra öronen åt mig  även om det var en svensk som betedde sig så

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
chrizz Administratör
6 februari 2008 · 11 783 Inlägg

Håll er till ämnet!

edit: Tråd rensad på irrelevanta skräpinlägg.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang