en utlänning bjuder 150 tusen för min s40 vad ska man tro?

Kungen-EssE
6 februari 2008 · 993 Inlägg

tack chrizz, en som håller ordning och reda.. smile

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
villon
6 februari 2008 · 684 Inlägg

Som sagt om han har pengarna och tänker föra över dem till ditt konto, då kan han lika gärna gå till banken och du kan följa med han och se när han tar ut dom kontant. För du får ju se till det hela 150.000:- kosta den bilen för kanske 6 år sen. Borde han då inte kolalt på andra s40 med :S tycker det är lite skumt. Så be han ta ut dom till dig.

Och klart man blir skeptisk om någon bjuder så mycket, klart mer när det är en utlänning men även om det vatt en svensk.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Sushikocken Sleeper
6 februari 2008 · 3 084 Inlägg

låter ju ganska fejk då han kan köpa en 04:a på firma till samma pris http://www.blocket.se/vi/15085288.htm?ca=4_s

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
niclas_swe bitter besserwisser
6 februari 2008 · 644 Inlägg

FireTraXX skrev:

PlumCrazy skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

Jag kallar det inte rasism, jag kallar det att vara skeptisk.

Om man är skeptisk bara för att han är utlänning så är man rasistisk.

nej då är man kulturellt obildad, om man HATAR honom för att han är utlänning DÅ är man rasist.

on topic:
se till att människan pyntar cash på din bank så är det väl inga problem.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
HardCore
6 februari 2008 · 321 Inlägg

Om du går till hans bank och banktjänstemannen säger att pengarna är överförda ska det ju inte vara något problem. Dock tycker jag det verkar mycket skumt men som någon skrev, skadar nog inte att ha några polare i närheten och möts utanför banken.

shogun
6 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Oavsett nationalitet. smile

Just precis detta har hänt en gång i verkligheten. Det skrevs om det och togs även upp på tv för ett tag sedan. Minns dock inte om det var här i Sverige eller om jag hörde talas om det när jag jobbade nere i Tyskland förra hösten.

Det var en person som sålde och fick betalt med check som sedan visade sig sakna täckning eller var falsk. Pengarna fördes tillbaka till banken efter ett antal dagar och den före detta ägaren blev snuvad på större delen av köpeskillingen. Han fick inte tillbaka det han sålde. Att göra anspråk på banken för återbetalning kan vara mycket svårt och dessutom kan du själv bli anklagad för checkbedrägeri om det är ont uppsåt med i spelet.

Rekommenderas att du ber köparen lösa in checken själv. Därefter gör ni upp affären och du sätter själv in pengarna på banken. Då är du utanför eventuellt problem med checken.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
raliman08
6 februari 2008 · 151 Inlägg

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

Smygrasism herregud sluta nu!.....roll  Det har varit mycket skriverier i tidningarna om det här tidigare, kan till 99% säga att det är en bluffmakare du har att göra med, brorsan va med om precis samma grejj när han skulle sälja sin C70. En Engelsman som ville betala ett överpris, dom betalade tom en handpenning + en massa andra konstigheter. Men visst kom till Sverige med cash eller lös det tillsammans på banken så ok... men lämna ALDRIG ifrån dig bilen utan att ha kontrollerade pengar i näven!!!!

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
Supratok Toker
6 februari 2008 · 491 Inlägg

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

Snarare fördomar..

Toker Jr 081102
BMW635_Robban
6 februari 2008 · 1 277 Inlägg

Gå inte på det....

De senste 3 åren har jag bytt bilar har jag åxå fått skumma mail från folk som erbjuder alldeles för mycket pengar för bilarna.
Man kan ju undra varför de vill importera bilar som är dyrare när det finns billigare i det landet de befinner sig i....BLUFF såklart!

Kom precis på en variant som drabbade mig när jag skulle sälja min Chrysler PT Cruiser.

En snubbe som sa att han ville köpa min bil åt en kund Erbjöd mig 5000kr mer än vad jag begärde.
Han sa att jag skulle köra ner bilen och sedan få ett kvitto att pengar skulle föras över senare.
Jag är inte dum i huvudet och fattade ju att han bluffa.
Gubben lär ju varit desperat efter pengar då han ringde om samma sak 3gånger.
När jag konfronterade honom om detta lade han bara på....
Några veckor senare ringer en yngre kille och drar ungfär samma bluff.....det kanske var årets bluff förra året...undra hur många som gick på det...

WATCH OUT!

Senast redigerat av BMW635_Robban (6 februari 2008)

MilleN
6 februari 2008 · 9 108 Inlägg

Alla som säger att det är smygrasism och fördomar hade direkt gått med på att sälja? Grattis, ni hade blivit blåsta på pengarna också.

Givetvis är det en bluff, han är väl ingen idiot som köper en 9 år gammal bil till sånt överpris bara för att vara snäll?

Men visst, stäm träff med honom utanför en bank med några polare så får vi se om han kommer med pengarna.

FireTraXX DFFL
6 februari 2008 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:
Alla som säger att det är smygrasism och fördomar hade direkt gått med på att sälja? Grattis, ni hade blivit blåsta på pengarna också.

Givetvis är det en bluff, han är väl ingen idiot som köper en 9 år gammal bil till sånt överpris bara för att vara snäll?

Men visst, stäm träff med honom utanför en bank med några polare så får vi se om han kommer med pengarna.

Hade absolut inte gått på det, men att folk konstant påpekar att det är en UTLÄNNING som ska lura, mörda, våldta, stjäla och knarka tycker jag är sjukt irriterande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Pellefax
6 februari 2008 · 644 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
skit i det! Skumt!, hade han sagt 150 till mig hade jag sagt att jag vill ha 100 i kontant och resten på ett annat sätt!. Får du 100 kontant har du tjänat som tusan på affären.

Varför inte allt kontant???  Finns väl ingen anledning att chansa på att bli blåst på 50000....?

bokia
6 februari 2008 · 172 Inlägg

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

ja litar hällre på svenskar!!


finns många utlännignar som är här för å tjäna pengar lura folk mm.

MilleN
6 februari 2008 · 9 108 Inlägg

FireTraXX skrev:
Hade absolut inte gått på det, men att folk konstant påpekar att det är en UTLÄNNING som ska lura, mörda, våldta, stjäla och knarka tycker jag är sjukt irriterande.

Givetvis, en svensk hade kommit på någon mycket bättre blåsning cool

Nädå det är ju just överpriset som man reagerar direkt på, kvittar vilken nationalitet köparen har i såna här frågor.

Edvinoo Hetast Just Nu!
6 februari 2008 · 1 355 Inlägg

bokia skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

ja litar hällre på svenskar!!


finns många utlännignar som är här för å tjäna pengar lura folk mm.

Om du nu är SÅ svensk så kan du börja med att lära dig stava på ditt egna språk innan du klankar ner på andra kulturer !

Senast redigerat av Edvinoo (6 februari 2008)

Inspiration comes standard
Zoe The world is mine
6 februari 2008 · 82 Inlägg

bokia skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

ja litar hällre på svenskar!!


finns många utlännignar som är här för å tjäna pengar lura folk mm.

Och det tror du det inte finns ibland dina egna landsmän också?! Finns skit överallt, priset hade ju jag reagerat på, är personen som köper sen vettig så spelar det ingen roll alls varifrån han kommer.

Bad like I wanna be
ironhead volvoraggare
6 februari 2008 · 4 776 Inlägg

bokia skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

ja litar hällre på svenskar!!


finns många utlännignar som är här för å tjäna pengar lura folk mm.

lita inte på svenskar heller dom kan vara luriga dom också... köpte bil själv av en svensk gammal gubbe. börja med att toppen paja efter två veckor. så näää jag litar inte på varken svenskar eller ivandrare i bilaffärer så jag tycker ju inte att man ska trampa på alla invandrare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MrC
6 februari 2008 · 90 Inlägg

Fan vad det tog skruv när du skriver att det är en utlänning, roligt!!  Lycka till säger jag och tänk till en gång extra... Den som osv mister ofta hela stycket.

Hällre sist än saab!
ironhead volvoraggare
6 februari 2008 · 4 776 Inlägg

Zoe skrev:

bokia skrev:

Mortalis skrev:
Vad spelar det för roll att det är en utlänning undrar jag? Liksom poängterar det gång på gång, svenska smygrasismen slår till igen...

ja litar hällre på svenskar!!


finns många utlännignar som är här för å tjäna pengar lura folk mm.

Och det tror du det inte finns ibland dina egna landsmän också?! Finns skit överallt, priset hade ju jag reagerat på, är personen som köper sen vettig så spelar det ingen roll alls varifrån han kommer.

håller me där till 100%

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang