4702
Sök

motorvärmare i vägen vid montering av 3" system s70 -98

15 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Hej alla glada smile

Nu är det såhär att jag behöver hjälp med en sak!
Jag håller på å monterar mitt avgassystem från JT 3" helsats. Men på s70 -98 så sitter de ju en förbannad motorvärmare i vägen!

Så det jag undrar är:
1. Om jag har den kvar, hur sjutton modifierar jag det lättast?
2. Om jag ska ta bort den, är det en svår procedur och något man skall tänka på?? Jag antar att man måste ersätta den med något men med isåfall vad??

Jag skulle vara väldigt tacksam om ni som har erfarenhet av det här ger mig ett svar smile

Mvh Maria

Meriah / Volvo for Life

3 235 Inlägg
13 februari 2008
Motorvärmaren sitter väl där en frostplugg tidigare satt.
Om du tar bort värmaren måste du skaffa en ny frostplugg som du bara sätter in i hålet.

4 824 Inlägg
13 februari 2008
engolf skrev:
Motorvärmaren sitter väl där en frostplugg tidigare satt.
Om du tar bort värmaren måste du skaffa en ny frostplugg som du bara sätter in i hålet.

Hon har bränsledriven motorvärmare och den sitter mitt under bilen jämte orginal ljuddämparen wink

Meriah skrev:
Hej alla glada smile

Nu är det såhär att jag behöver hjälp med en sak!
Jag håller på å monterar mitt avgassystem från JT 3" helsats. Men på s70 -98 så sitter de ju en förbannad motorvärmare i vägen!

Så det jag undrar är:
1. Om jag har den kvar, hur sjutton modifierar jag det lättast?
2. Om jag ska ta bort den, är det en svår procedur och något man skall tänka på?? Jag antar att man måste ersätta den med något men med isåfall vad??

Jag skulle vara väldigt tacksam om ni som har erfarenhet av det här ger mig ett svar smile

Mvh Maria

Står ju på JT:s hemsida att det inte passar när man har bränsledriven motorvärmare, http://www.jt-tuning.se/faq/faq_listquestions.asp?ID=23

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

15 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
aa jo jag vet men jag måste ju antingen ta bort den eller modifiera men jag vet inte hur... så jag tänkte höra om någon annan här har haft samma problem och hur ni löste de?

Meriah / Volvo for Life

Sök