2015
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

244 Inlägg
6 maj 2009
Kommer bli riktigt coolt smile

584 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
DouZter skrev:
Kommer bli riktigt coolt smile

Tackar big_smile Uppdaterar snart med bilder när den är lackad och monterad smile

Saab 4 Life!

2 638 Inlägg
9 maj 2009
Kul med egen lösning av lackeringen av fälgarna, även om det är en vanlig och beprövad färgkombination så blev det jäkligt sjysst. Tummen upp. Härligt att du lagt ner så mycket jobb på bilen. Kommer följa projektets gång fortsättningsvis, lycka till med byggandet smile

584 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Tjo!
Idag och igår har det hänt riktigt mycket! Eftersom jag har tid på besiktningen i stan på tisdag den 12:e så har det  börjat brinna lite i knutarna nu tongue Känns riktigt gött att besikta den så de kan bli lite åka av, förväntar mig dock inte att den ska gå igenom på första försöket men hoppas kan man ju alltid smile

Igår så grundade jag kjolpaketet, cornerfillsen och vingen, detta lackade jag sedan inatt smile Blev hyffsat iaf smile
Sen så fixade jag även avgassystemet så det inte skulle hänga så mycket, så nu tar den inte i överallt
förhoppningsvis big_smile Sedan satte jag även fast tanken med ett nytt band då de gamla hade gått av hmm

Idag monterade jag alla delarna jag lackat igår och det blev riktigt snyggt big_smile Är nöjd med utseendet iaf smile
Sedan fixade jag spolarpumpen då den gamla var kaputt. Även tutan lagades. När detta var klart gav
jag mig an strålkastarna, monterade mina devileyes i strålkastarna och sedan monterade jag
strålkastarna på bilen. Eftersom mina blinkers var trasiga så var jag tvungen att köpa nya, pratade
med en kille som skulle fixa ett par till på måndag smile Blir lite tajt men det får gå! Bra pris på dem iaf!
Bromsljuset modifierades även och jag monterade röda LED:s i det, med klarglas utanför smile

Tror det var allt som har hänt hittills tongue Imorgon ska jag skruva fast bakkjolen bättre och ställa in ljusen
fram då de pekade lite snett och vinnt. Sen blir det nog även lite småkollar så jag inte missar någon
skitsak!

Bjuder på lite bilder som jag tog ikväll smile Den börjar verkligen se ut som jag vill nu big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/651130_hu4u9w.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/651132_kqup5w.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1386289.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1386291.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1386293.jpg

Så allt för idag smile Kommentera lite nu vetja big_smile Ska ta bättre bilder imorrn när det är lite ljusare smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

1 002 Inlägg
9 maj 2009
locking really f***ing good man big_smile dig man skickar dörrarna på rostlagning elr wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

584 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Gräsberg skrev:
locking really f***ing good man big_smile dig man skickar dörrarna på rostlagning elr wink

Tackar big_smilebig_smile Haha du tycker de wink Hade man haft mer tid så smile Det är ju ganska kul att hålla på när det
fungerar som det ska smile

Saab 4 Life!

4 663 Inlägg
9 maj 2009
fan va snygg hon ser ut big_smile du har då verkligen lyckats

68 Inlägg
9 maj 2009
Fyfaen... du har ett hjärta av stål och en STOOOOR vilja !! kolalt lite bilder nu och vad som hänt efter krocken. tror nog 99% av folket skulle nog skrota bilen. men du kämpar endå!

Lycka till och tummen upp! jag har samma bil och samma motor big_smile håller på me bilen själv med big_smile

471 Inlägg
10 maj 2009
Helt jävla otroligt ursäkta språket men så sjukt impad av de du lyckats göra ! hoppas den går igenom besiktningen! skitkul å se på sånthär detta kommer att följas med glädje ! big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

403 Inlägg
10 maj 2009
riktigt rolig tråd detta  smile
Hoppas det inte är några stora fel på besiktningen   // Victor

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

7 Inlägg
10 maj 2009
Nu startar inte motorn. Den tänder inte ens och varvräknarn rör sig inte när man kör på startmotorn
så antagligen är det vevaxelgivaren som har sagt sitt. Jäkligt töligt att det ska gå sönder allt
på samma gång bara hmm Ska iaf och försöka få tag på en ny imorgon smile

Vevaxelgivare o tänd platta bytte jag strax innan du köpte den.
Såg att du löste problemet i alla fall men ändå.
Du har inte kört så där jätte mycket med bilen va?

Säger det igen!! FAN va kul det är å se att du håller liv i saaben! Jag avgudade den bilen jag oxå!

Om jag skulle råka ha vägarna förbi vålberg kanske man kunde få kika in och ta en titt?
// André
Senast redigerat av muffen_1 (10 maj 2009)

584 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Kul med egen lösning av lackeringen av fälgarna, även om det är en vanlig och beprövad färgkombination så blev det jäkligt sjysst. Tummen upp. Härligt att du lagt ner så mycket jobb på bilen. Kommer följa projektets gång fortsättningsvis, lycka till med byggandet smile

Tackar big_smile Jo men det ser iaf lite roligare ut än bara helsvarta smile hade tänkt polera kanten först men jag insåg vilket jobb det var tongue Kul att folk läser tycker jag big_smile Efter bes sen så kommer det hända massa mer saker smile Så håll ut big_smile

Saab_Robin skrev:
fan va snygg hon ser ut big_smile du har då verkligen lyckats

Tackar big_smile Ja meningen var ju att den inte skulle bli en i mängden tongue och det kan jag inte påstå att den är direkt tongue

Proppenn skrev:
Fyfaen... du har ett hjärta av stål och en STOOOOR vilja !! kolalt lite bilder nu och vad som hänt efter krocken. tror nog 99% av folket skulle nog skrota bilen. men du kämpar endå!

Lycka till och tummen upp! jag har samma bil och samma motor big_smile håller på me bilen själv med big_smile

Tackar big_smilebig_smile Jo det var rätt tungt där i början men nu när den är så klar som den är känns det fruktansvärt skönt! Jag hade inte en enda tanke på att köra den till skroten iaf! Har haft 3 st saabar på ca 2 år nu och ingen går upp emot denna, inte ens i närheten! Dock är ju t8:an förjäkla kul att busköra och sladda på isen med. big_smile

Du får skaffa en projekttråd till din med vetja big_smile

240boy skrev:
Helt jävla otroligt ursäkta språket men så sjukt impad av de du lyckats göra ! hoppas den går igenom besiktningen! skitkul å se på sånthär detta kommer att följas med glädje ! big_smile

Tackar big_smilebig_smile Fan va kul det är att få bra respons på det man gör big_smile Hoppas också att den ska gå igenom smile Det jag är lite orolig för som jag kan säga på rak arm är strålkastarna hmm så har någon sådana reflektorer de vill sälja till en billig peng vore det kanon big_smile Blir lite mer roliga saker efter besiktningen tror jag smile så kolla då med vetja big_smile

Elda skrev:
Fan så stiligt!

Tackar big_smile

LartiC skrev:
riktigt rolig tråd detta  smile
Hoppas det inte är några stora fel på besiktningen   // Victor

Kul att du tycker det big_smile Hoppas också att den går igenom utan större fel, bromsar och så är ju nytt så smile Dock vet jag inte om de kollar extra noga när den har varit med i en olycka?

muffen_1 skrev:
Vevaxelgivare o tänd platta bytte jag strax innan du köpte den.
Såg att du löste problemet i alla fall men ändå.
Du har inte kört så där jätte mycket med bilen va?

Säger det igen!! FAN va kul det är å se att du håller liv i saaben! Jag avgudade den bilen jag oxå!

Om jag skulle råka ha vägarna förbi vålberg kanske man kunde få kika in och ta en titt?
// André

Okej tongue Köpte en för 100kr så de var ingen stor kostnad, nu har jag ju en i reserv med tongue Nja den har gått ca 21 500 mil nu tror ja så dew har inte körts så jättemycket.

Hehe jo men visst är de nått speciellt med den tongue Går ju rätt bra med, men du har aldrig bytt turbo på den va? för jag lurar lite på en större snurra som jag fått lite nys om samt 9000 aero spridare. Dock blir det inget byte innan sommaren men smile

Javisst det är bara att du kommer förbi vetja tongue Annars så kommer du väll till stan till helgen? är ju bilträff den 16:e på I2 så där ska nog bilen stå smile Du kan ju höra av dig på PM om du vill ha mobilnummer!

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Eftersom ni verkade ganska intresserade var jag ute och knäppte nåra kort när det va lite ljusare smile Har varit så fruktansvärt förkyld idag så har inte bleve något skruvande av idag, blir kanske lite ikväll om jag känner mig bättre smile Kan bara säga att det är riktigt kul att få så mkt kommentarer big_smile Fortsätt så big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/652024_nl77s3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/652026_7bx6ql.jpg

OBS! Bilen är full av slipdamm och pollen som ni ser tongue men den ska tvättas imorgon! tongue

Mvh. Magnus
Senast redigerat av Aaaaaaalm (10 maj 2009)

Saab 4 Life!

4 663 Inlägg
10 maj 2009
hon e så himla sexig   natt som dag big_smile

584 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
masa dig ner till nån träff neråt landet så man får skåda den på riktigt! ser mkt vakcert ut.

Javisst de kommer det nog bli i sommar smile Vallåkra vore ju trevligt smile

Saab_Robin skrev:
hon e så himla sexig   natt som dag big_smile

Hehe tongue Men den känns lite låg tongue blir inte jättemycket rally i skogen iaf tongue Och farthinder kan nog bli jobbigt sad Men ska man va fin får man lida pin wink

Saab 4 Life!

584 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjoo!
Nu så är bilen klar för besiktning smile strålkastarna är fixade tror jag och blinkers sitter på smile
Passade även på och tvätta och vaxa den idag så den blänker riktigt fint smile Kört en 3 mil idag också
och den går som en dröm på vägen smile drar inte snett eller vobblar smile körde iof bara 100-110km/h

Har lite bilder på pärlan big_smile Hoppas på bra resultat imorgon smile Ni får hålla tummarna smile

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1390994.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1390995.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1390997.jpg

Sådär smile Nu ska jag snart sova så jag är pigg imorrn big_smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2009
Du fick en agressiv, men diskret look på den. Riktigt nice! smile Hoppas det går bra på besikningen i morgon! smile

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
12 maj 2009
Hmm då ska vi se :

Skippa ditt hemmameckade kjolpaket. riktigt fult om jag ska vara helt ärlig. kör på Viggen istället. mycket snyggare och stilrenare. 

sen huven: har du en bulle på den eller ? kör en vanlig plan huv utan massa kladd på.

bortsett från dom två grejjerna ja skrev såg de bra ut

8-)

430 Inlägg
12 maj 2009
Misstänker att alex_m bara sett denna sida och inte lagt ner tid alls på projektet i övrigt och allt som hänt. Tycker det ser riktigt bra ut.

Fast jag skulle vilja se bilder i en annan miljö där man ser formerna i fronten bättre! Hoppas besiktningen går bra!

1 464 Inlägg
12 maj 2009
Jag måste faktiskt hålla med om att Viggen paketet är mer stilrent, men i detta fallet så känns det nuvarande mer rätt.

Jag måste även framföra att det är ett stort nöje att läsa om ett projekt som detta. Alla tummar upp!

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Sök