1410
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 maj 2009
Jag älskar bilen! fan du har verkligen fått det perfekt enligt mitt tycke!! big_smile Lycka till på besiktiningen imon! smile

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
12 maj 2009
Funkiee skrev:
Jag älskar bilen! fan du har verkligen fått det perfekt enligt mitt tycke!! big_smile Lycka till på besiktiningen imon! smile

Mvh Patrik

håller med  lila putte helt big_smile  och lycka till med besiktningen

Elektriker
40 Inlägg
12 maj 2009
Tjo, precis läst alla 24 sidor och måste verkligen säga att du har då lyckats bra med att återställa bilen.
att du har orkat med fattar jag inte, det är ju inte lite som är gjort på den.
och sugen att pröva på att lacka blev man med, skulle vilja lacka ner mina lister å handtag på 9-3:an

hoppas du inte får allt för många 2:or i morgon eller rättare sagt ingen!

Mvh Jimmy

584 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Tjenare alla!

Tack för alla kommentarer big_smile Svarar på de senare när jag har tid.. Besiktade bilen igår
och fick 2 st 2or, en var på avgasläckage och en på en spindelled fram hmm Hyffsat med tanke på
omständigheterna men drygt ändå. Sedan när han kolla spindelleden så såg inte jag nått glapp iaf
men då drog han fram kofoten och efter lite bändande och vickande i bänken där så sa han att aja den
ska du byta iaf hmm Lite töligt med sånna som måste göra sakerna värre bara för att kunna klaga på nått..
Även avgaset läckte i stort sett ingenting, har inte rört de sen förra bes så och då var det hur bra som
helst så tongue Men men man kan inte få allt!

Och eftersom han sa att de va läck i avgaset så gjorde han inte heller
avgastest så nu har jag ju ingen aning om det heller :S Men 30 dagar får jag köra iaf smile Har kört ca 12
mil nu och den går bra än så länge smile Ligger bra på vägen och så smile

Nu ska baslådan och steget i smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

1 675 Inlägg
13 maj 2009
Blir kul att se den på lördag smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

4 663 Inlägg
13 maj 2009
ok kan inte gå perfekt jämt men de 2orna fixar du lätt

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 maj 2009
Som du sa, efter omständigheterna så gick det bra med bes iaf smile Och det med spindelleden va ju enbart löjligt kan man tycka sad Men ja, dom har makten så bara att bita ihop och se glad ut smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 maj 2009
De var löjliga 2or, men sådana som går o fixa lätt som en plätt! smile så jag håller med dig om att de var grymt bra med tanke på va bilen har varit med om! big_smile Fortsätt på detta spår, så kommer du ha en av de finaste 900 i sverige! big_smile

Mvh Patrik

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
13 maj 2009
Elda: jag har följt hela projektet. men sen är jag ingen saab älskare så... smile

8-)

584 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Du fick en agressiv, men diskret look på den. Riktigt nice! smile Hoppas det går bra på besikningen i morgon! smile

Tackar tackar big_smile Med facit i hand gick det ju sådär iaf smile

Elda skrev:
synd på speedparts dekalen, skulle vart svart wink samma gällger grillnätet.

Annars såklart MKT vacker! underbart arbete du gjort.

Aah den är lite synd.. får se om jag byter den.. Grillen kommer bli svart senare iaf smile har ju en moddad grill liggandes men den är inte riktigt klar tongue Riktigt kul att du har varit med och läst och kommenterat genom hela projektet smile Fått mycket bra tips och sånt smile Det är kul!

Alex_M skrev:
Hmm då ska vi se :

Skippa ditt hemmameckade kjolpaket. riktigt fult om jag ska vara helt ärlig. kör på Viggen istället. mycket snyggare och stilrenare.

sen huven: har du en bulle på den eller ? kör en vanlig plan huv utan massa kladd på.

bortsett från dom två grejjerna ja skrev såg de bra ut

Sen beror det helt på vilken prisklass man vill lägga sig på! Jag har nog inte laggt ut mer än 3000kr sen jag voltade hela bilen, och då ingår alla plåtdelar, spackel, lack, glasfiber, bränslepump m.m. vilket jag iaf tycker är kanonbra för min studentplånbok. Hade jag jobbat och haft massor med pengar hade jag aldrig ansträngt mig att bygga allt på bilen själv utan då hade det nog varit köpta saker och den hade sett ut precis som alla andra 900/9-3or, men hur kul är det?

megaman_k skrev:
Misstänker att alex_m bara sett denna sida och inte lagt ner tid alls på projektet i övrigt och allt som hänt. Tycker det ser riktigt bra ut.

Fast jag skulle vilja se bilder i en annan miljö där man ser formerna i fronten bättre! Hoppas besiktningen går bra!

Mer och nya bilder kommer big_smile Nu är bilen full av pollenskit så den ser mer gul ut tongue men avspolning av bilen blir innan träffen på lördag iaf smile

MrJAM skrev:
Jag måste faktiskt hålla med om att Viggen paketet är mer stilrent, men i detta fallet så känns det nuvarande mer rätt.

Jag måste även framföra att det är ett stort nöje att läsa om ett projekt som detta. Alla tummar upp!

Det stämmer det du säger, men att lägga ut så mycket pengar på denna bilen nu känns lite ovärt så det får bli det som sitter på nu tongue Kul att du gillar att läsa tråden big_smile Den kommer fortsätta att uppdateras nästa vecka då det är lite mindre att göra i skolan tongue

J-Johansson skrev:
Tjo, precis läst alla 24 sidor och måste verkligen säga att du har då lyckats bra med att återställa bilen.
att du har orkat med fattar jag inte, det är ju inte lite som är gjort på den.
och sugen att pröva på att lacka blev man med, skulle vilja lacka ner mina lister å handtag på 9-3:an

hoppas du inte får allt för många 2:or i morgon eller rättare sagt ingen!

Mvh Jimmy

Tackar big_smile Kändes bra jobbigt när man inte visste vart man skulle börja men tongue Sen har det rullat på och fantasin har flödat tongue haha

Ja men det tycker jag du ska göra! Det är bara kul att man kan inspirera folk och få dem att testa på själva smile När man sedan är klar så känns det riktigt bra att man gjort sakerna själv smile

volvo_1987 skrev:
Blir kul att se den på lördag smile

Ja det ska bli kul med träff big_smile Vänta er inte för mycket bara då det finns en del skalvanker och så tongue Men för de pengarna jag har lagt ut går det inte att få en superfinnish, har aldrig lackat en hel bil innan heller så tongue

Saab_Robin skrev:
ok kan inte gå perfekt jämt men de 2orna fixar du lätt

Jo det är nog inga problem smile sen går den väll förhoppningsvis ett tag till tongue

_DamnIt skrev:
Som du sa, efter omständigheterna så gick det bra med bes iaf smile Och det med spindelleden va ju enbart löjligt kan man tycka sad Men ja, dom har makten så bara att bita ihop och se glad ut smile

Jo det stämmer ju! Men finns ju inte så mycket att göra, han hade säkert kunnat hitta/skapa något annat att klaga på då så.  tongue

Funkiee skrev:
De var löjliga 2or, men sådana som går o fixa lätt som en plätt! smile så jag håller med dig om att de var grymt bra med tanke på va bilen har varit med om! big_smile Fortsätt på detta spår, så kommer du ha en av de finaste 900 i sverige! big_smile

Mvh Patrik

Aah de kan man tycka tongue Men sånt är det att ha bil tongue Tackar big_smile Ja det ska fortsätta byggas och stylas så du kan vara lugn big_smile

Elda skrev:
Aj.. spindelleden sitter väll inbyggd i länkarmen? tror nån snacka om 600 spänn på biltema.

Det värsta är att inte 600kr stoppar tror jag, har för mig att den kostar 899kr men det är ju iaf bättre än på saab där de skulle ha drygt 3000kr för en motsvarande..

Sådär tongue Fortsätt gärna med alla kommentarer big_smile Det piggar upp tongue Slängde även i basen igår så nu dunkar de bra igen tongue Var sjukt länge sen man åkte i en bil med riktig bas tongue

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

120 Inlägg
14 maj 2009
Ser riktigt fint ut maggan! wink va haru tänkt för fälgar sen då?

voLvo <3

584 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Riktigt kul att du har varit med och läst och kommenterat genom hela projektet smile Fått mycket bra tips och sånt smile Det är kul!

men det är ju klart det är kul, alltid roligt att någon lyssnar på ens idéer även om dom inte följer dom smile sedan allt jobb du lagt ner är ju fantastiskt.

Jo men det är skitbra tongue Sen att du kan typ allt om dessa bilarna å tongue Jag följer allt delar av dina ideer men inte allt tongue men då skulle ju inte heller bilen vara personlig tongue hehe tongue Synd att du inte bor närmare så du hade kunnat komma på träffen till helgen i stan smile

j0hannesson skrev:
Ser riktigt fint ut maggan! wink va haru tänkt för fälgar sen då?

Tackar big_smile Ingen aning, kör med dessa ett tag iaf tongue Har inga direkta pengar att lägga på krimskrams nu då det inte blev nått sommarjobb och så blir de plugg på universitetet i höst.. så pengarna lär gå ändå tongue Har sett din golf flertal gånger nu i staden big_smile den ser tuff ut tongue

Saab 4 Life!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
17 maj 2009
hur går de??? update? wink

1 675 Inlägg
17 maj 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/50498/659756_se9qmh.jpg
Carlstad träffen 16 maj 2009

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

584 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Tackar för bilden big_smile Var en riktigt trevlig träff smile

Har inte hänt alls mkt nu pga att jag håller på lite med t8:an samt det sista i skolan tongue
Men blir lite imorgon hade jag tänkt smile

Bjur på en bild på hur jag skulle vilja ha den nu big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/664281_6zcxhi.jpg

Skulle vara coolt tongue Men pengabristen sätter ju stopp sad

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Du glömde grillen, regplåten, dekalen i rutan och saab emblemet smile billiga saker att fixa, men ett tips är att skaffa en og 9-3 grill.

Reg plåten ska jag inte göra något åt tongue men dekalerna kanske tongue vore snyggt med en stor svart streamer i framrutan smile med en speedpartsdekal på smile og 9-3 grill blir de om jag hittar en till ett pris som passar mig tongue har en annan grill liggandes som ska på när jag lackat den smile

Men jag kan göra om lite mer i bilden tongue

Saab 4 Life!

584 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Elda skrev:
Du glömde grillen, regplåten, dekalen i rutan och saab emblemet smile billiga saker att fixa, men ett tips är att skaffa en og 9-3 grill.

Reg plåten ska jag inte göra något åt tongue men dekalerna kanske tongue vore snyggt med en stor svart streamer i framrutan smile med en speedpartsdekal på smile og 9-3 grill blir de om jag hittar en till ett pris som passar mig tongue har en annan grill liggandes som ska på när jag lackat den smile

Men jag kan göra om lite mer i bilden tongue

okej, din bil smile men i mina ögon gör det där asfula S märket sånn gigantisk skillnad, att det dessutom bara kostar 60 spänn för en ny skyllt gör det inte sämre wink

en Stor blabnksvart streamer och en mattsvart speedpartsdekal hade ju helt klart vart snyggaste wink finns svarta emblem på Ebay som inte är så fasligt dyra smile

EDIT: vad tänker jag med!? glömde säga att det är skitsnyggt tongue

Jo dyra är de ju inte men tongue Ser lite frächare ut med den nya skylten tongue men jag ska fundera på det iaf! smile
All kritik är bra så man kan fundera lite big_smile Emblemen och så ska jag allt byta tongue Ang streamern så har
jag funderat på en blanksvart med en kromad dekal på. Kan kanske bli snyggt om man har blanka
fälgar nån gång i tiden tongue

Tackar big_smile Kul att du gillar bilen tycker jag big_smile

Gjorde en ny bild med lite mer ändringar på tongue Kolla den med vetja big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/664933_9irap3.jpg

Saab 4 Life!

4 663 Inlägg
23 maj 2009
fy fan va ho ser bra ut big_smile  mycket fina bilder

584 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Tjenna!
Snabb update innan fiske!
Tack för alla kommentarer big_smile Det värmer!
Köpte nya fälgar idag! Inte så extrema men. 17" 9-5 fälgar smile
Blir däck på dessa senare! 225 elr 230 bredd smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/671074_lta03h.jpg

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

185 Inlägg
29 maj 2009
Ser mycket bra ut!

Har suttit och kollat igenom hela tråden och det är imponerande att du har fått den så snygg efter krocken!

Lycka till vidare! smile

Sök