2106
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

584 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Tangen_93 skrev:
Ser mycket bra ut!

Har suttit och kollat igenom hela tråden och det är imponerande att du har fått den så snygg efter krocken!

Lycka till vidare! smile

Tackar big_smile Det värmer att läsa sådant big_smile Ny fattas det däck så ska jag slänga på de nya fälgarna smile
kommer nog fylla hjulhusen lite bättre iaf smile

Saab 4 Life!

584 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Stiligt smile

Tackar big_smile

Update: Idag sålde jag min kära OG900 T8. En riktigt trevlig kille från Sthlm köpte den och
jag tror att den kommer vara i bra händer! Vilken trevlig andrabil det har varit smile Var förövrigt
över 25 pers som hört av sig angående bilen på de 4 dagarna den låg på blocket. Lite kul att den
var så attraktiv tongue

Hoppas den nya ägaren skriver en rad i tråden med smile

Lite bilder på den innan den såldes:

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/108026/108026-1425304.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/108026/108026-1425305.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/108026/108026-1425306.jpg

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

849 Inlägg
30 maj 2009
hur mkt fick du för den ?smile

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

584 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Driverking skrev:

Fick det jag begärde, 7500kr smile

Saab 4 Life!

849 Inlägg
30 maj 2009
Aaaaaaalm skrev:
Driverking skrev:

okej big_smile, men det var ju bra smile

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

584 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Driverking skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Driverking skrev:

okej big_smile, men det var ju bra smile

//Tobbe

Hade säkert kunnat få mer, men var tvungen att sälja den då det är dyyyrt att ha 2 bilar..

Men nu är man lite sugen på att Mi16 konvertera en Peugeot 205. Vore kul att ha nått att
pyssla med i sommar.. Har inget sommarjobb så det känns som om de kommer bli rätt segt hmm
Går ju rykten att de bilarna ska röra på sig skapligt med Mi16 motorn i smile

Saab 4 Life!

584 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
köp en sierra och turbokonvertera istället? då får du en rolig bil i vinter smile

Jo hade funderingar på det i vintras tongue men en 205:a kan man klara att köra utan
att regbessa den, Bara hinka i motorn och köra tongue Lätta skiten på all inredning så kan den
inte väga mkt mer än 8-900 kg med en motor på 150hk original som inte borde vara allt
för svårt att skrämma upp i en 170hk iaf..

Men först och främst ska jag besiktiga klart en svarta faran, länkarm ska inhandlas nu
i veckan och avgasröret tror jag redan att det är klart smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
31 maj 2009
Aaaaaaalm skrev:
jag tror att den kommer vara i bra händer!

Klart den är wink

Rock'n Roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
Elda skrev:
TenZer skrev:
Aaaaaaalm skrev:
jag tror att den kommer vara i bra händer!

Klart den är wink

Du som köpt den eller? smile

Antingen det eller så känner han nya ägaren, nå vilket är det? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

22 Inlägg
31 maj 2009
fan va fin den är tänk om min talladega kunde va så fin. fina fälgar dom duger ju gott o väl enligt mitt smak o tycke iaf. gillar att du lagt ner så mycket arbete på bilen fattar inte hur man har ork till det. tyckte fan att det va för mycket jobb att byta motor i min o du har endå lagt ner massa mer jobb en vad jag har.

JBR (Jimmys bil o rondell)

584 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Rquired skrev:
Elda skrev:

Du som köpt den eller? smile

Antingen det eller så känner han nya ägaren, nå vilket är det? smile

precis så jag tänkte och därför jag Frågade. roll

TenZer är kompis till han som köpte den, Holiace heter han som köpte den.

camry_hallberg skrev:
fan va fin den är tänk om min talladega kunde va så fin. fina fälgar dom duger ju gott o väl enligt mitt smak o tycke iaf. gillar att du lagt ner så mycket arbete på bilen fattar inte hur man har ork till det. tyckte fan att det va för mycket jobb att byta motor i min o du har endå lagt ner massa mer jobb en vad jag har.

Tackar big_smile Ja men är man envis, vet vart man ska börja och tycker det är kul så går det fort smile
Fälgarna tror jag med kan bli bra smile ville inte lägga ner massa pengar på fälgar.. Kör en del på
grusvägar och sladdar runt så 18" elr större var inte att fundera på. Tyckte din bil såg fin ut jag! 
Fräscht med skinn smile Har bara tygklädsel i min jag sad Du får ta och bygga vidare på din med så blir den
säkert kanon! Du har ju ett mycket bättre utgångsobjekt! big_smile

Update:

Beställde en ny länkarm till Saab 9-3 från skruvat.se förut smile Biltema har aldrig inne så jag orkade inte
bry mig med dom längre.. 300kr dyrare var den på skruvat.se men då är den kanske bättre kvalitet..
Anledningen till att jag köpte till en 9-3:a är för att min bil är uppdaterad med framvagnsdetaljer från
en 9-3:a. Så ska ni beställa länkarm så kolla noga vilken version ni har smile 

Byte blir nog i helgen smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Tja!
Hämtade den nya länkarmen, sjukt snabb leverans smile ca 27 timmar från beställningen lades så har jag delen på bordet hemma big_smile

Montering blir imorgon tror jag smile Sen blir det ombes i veckan innan studenten på torsdag smile Mycket
man måste hinna med nu! tongue

Saab 4 Life!

849 Inlägg
4 juni 2009
Aaaaaaalm skrev:
Tja!
Hämtade den nya länkarmen, sjukt snabb leverans smile ca 27 timmar från beställningen lades så har jag delen på bordet hemma big_smile

Montering blir imorgon tror jag smile Sen blir det ombes i veckan innan studenten på torsdag smile Mycket

fan vad skönt det är när man får hem sakerna snabbt !! smile lycka till på besiktningen och studenten, själv tar man studenten i morron !wink

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

584 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Driverking skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Tja!

fan vad skönt det är när man får hem sakerna snabbt !! smile lycka till på besiktningen och studenten, själv tar man studenten i morron !wink

//Tobbe

Tackar big_smile
Grattis! Fan va gött det känns! Tur för dig som får gå ur redan imorgon tongue

//Alm

Saab 4 Life!

4 663 Inlägg
4 juni 2009
Aaaaaaalm skrev:
Driverking skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Tja!

//Tobbe

Tackar big_smile
Grattis! Fan va gött det känns! Tur för dig som får gå ur redan imorgon tongue

//Alm

tog studenten idag big_smile
Senast redigerat av Saab_Robin (4 juni 2009)

584 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Update:

Sådär nya länkarmen monterad, dock inte med powerflexbussningarna då de sitter kvar i gamla armen.
Spindelleden var totalslut så de va nog tur man bytte den tongue Leden till krängningshämmaren gick av med
så det fick jag in och köpa en ny på biltema.. Så nu ska den gå igenom besiktningen tycker jag!

Det som väntar nu är om man skulle kränga på ett par däck på 17"arna samt täta avgassystemet
så gott det går, läcker inte mycket men.. Kan även säga att jag fick jobb igår över sommaren big_smile
Ska vara på Medicinteknik Värmland på Karlstads sjukhus, elektronikreparation osv. smile
Så blir nog lite pengar till bilen i sommar big_smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Elda skrev:
TRevligt! kommer du till STCS kinnekulle träff nästa lördag? hade vart kul o se bilen din även om min står hemma i delar smile

Nee ska på motordagen på KDR hade jag tänkt, så STCS blir de inte denna gång iaf.. Hade dock varit kul smile
Vad är det för fel på din? tongue

Update:
Idag så ombesiktigade jag bilen och den gick igenom big_smile Så satans gött! Avgasvärden på lambda och hc
var dock ganska höga men under gränserna.. Är de katten som är dålig då? Läcka?

Så ikväll ska jag kanske beställa en xenonkonverteringssats smile bi-xenon 6000k, kommer bli snyggt big_smile
Men ska fundera lite på det först, och däck blir det förhoppningsvis i helgen big_smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Kan bidra med lite nya bilder på kärran med smile

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1439659.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1439656.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58770/53444/53444-1439660.jpg

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

1 270 Inlägg