Ja när jag såg dem första bilderna var jag väldigt skeptisk, men nu när jag ser dessa så verkar det som du bara behöver byta ut lite plåt där nere i hörnet, skär väck och sätt dit från nån bil på skroten, sen på med ny huv och skärm fram verkar inte som mycket alls har gått sönder bara kämpa på!!
Tackar för alla de sista kommentarerna Jo självklart får jag ju kapa bort det trasiga och plocka det från en reservdelsbil.. Är hyffsad på att svetsa så då kommer den nog att gå! gäller bara att inte ge upp!
ser inte allt för farligt ut endå men mycket som kan döljas, men kolla om du har nå veck osv då äre tyvärr kört, svårt å förklara men om motorn osv funkar så be nån "expert" kolla å se vad han säger.
Själv hade jag försökt sålt bilen i delar för att få ihop så mycket pengar som möjligt och köpt en ny bil. Men ändå förstår jag dig! SDCC i Trollhättan har mycket delar, en REN Saab skrot skulle man kunna säga. Har även Opel och Cadillac och nå mer men det hör inte hit. Kämpa på nu! Be strong!
Tackar så mkt för alla kommentarer känns mycket roligare att komma igång nu! och man får mer vilja att verkligen bygga upp den igen! pratade med en på skolan idag som hade en reservdelsbil som jag förmodligen kunde få köpa lite delar av vore sjukt bra att slippa köpa en reservdelsbil som ska stå på gården.. nu ska jag ut å fixa lite mer tror jag.. plocka av lite dynga å sånt..
Självklart så ska du ta och fixa den. VAd jag tycker att du ska göra innan arbete eller iaf för mycket arbete läggs ned på bilen är att kontrollera chassi m.m så att du inte lägger ned en massa pengar på den och sedan tröttnar, och skrotar den. vore ju lite slöseri. Men jag tycker iaf att du ska ge den en chans. Men tänk dig noga för så ska nog allt gå bra Hej hej
Grymt! kul och höra att man inte ger sig och vill fixa allt igen, ! om det skulle hänt så med min bil så skulle jag vara lika envis, Skulle sett det som ett projekt och skulle vara lärorikt för mig och fixa Ska bli kul och följa detta!
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Hej Alm! Har varit kul att se att du gillar gamla knödden! Mindre kul att se att du smällde... Hoppas att det gick bra för dig! Jag Gjorde likadant med min första bil. Jag lagade oxå upp ett "vrak". Visst det tog tid och lite pengar... Men fan vilken massa erfarehet man får på köpet! Har du tid o pengar så laga saaben tills fingrarna blöder om du känner så stark för bilen! MVH// André(Förra ägaren)
Hej Alm! Har varit kul att se att du gillar gamla knödden! Mindre kul att se att du smällde... Hoppas att det gick bra för dig! Jag Gjorde likadant med min första bil. Jag lagade oxå upp ett "vrak". Visst det tog tid och lite pengar... Men fan vilken massa erfarehet man får på köpet! Har du tid o pengar så laga saaben tills fingrarna blöder om du känner så stark för bilen! MVH// André(Förra ägaren)
Tjenare André! Aah sjukt töligt! Gick ju riktigt fint just innan det! Hade haft planer på värre turbo och annat smått och gott men det sket sig ju totalt nu.. Klart jag kommer laga bilen i den mån det går! Annars köper jag en icketurbo kaross och tar ramnr och sånt från denna om ja örker..