lånar du ut din bil?

alex_side Neerd
13 februari 2008 · 1 596 Inlägg

sierran ja=D bara fråga om du vill låna...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
TTTTT
13 februari 2008 · 945 Inlägg

nope, inte en chans, dom få ggr jag har gjort det så har dom alltid känts skumma när jag har fått tillbaka dom.

blinka blått om du vill rejsa!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
13 februari 2008 · 6 170 Inlägg

FireTraXX skrev:

Pikey skrev:
Lånar inte ut bilen, pappa brukar dock ta och rensa rören säger han haha!
Men han kan köra och han har hjälpt mig så jävla mycket så det är väl
inte mer än självklart att han får låna den.

Dock lite irriterad då han inte tvättar den efteråt men jag har inget körkort än så det är lunch.

Lämnade in min bil för bromsbyte förra veckan, pappa hämtade den och ringde mig och sa något i stil med: "Visste du att man kan köra i över 80km/h över vägbulor."

Han tyckte det var skitkul att berätta det.
Jag tyckte inte det var lika skoj. tongue

lol

Hade nog varit förbannat kul att se din min när du fick höra dom där magiska orden big_smile  big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Niko_turbo Fordonstekniker
13 februari 2008 · 157 Inlägg

Lånar helst inte ut min bil men om ja vet att den personen kan köra och inte slira sönder kopplingen så går de bra om ja sitter me

De ska vara mer än det verkar;)
Decibel
13 februari 2008 · 2 911 Inlägg

T5;an brukar framföras av de jag vet kan köra bil, annars inte.
V12;an är de ingen som vågar låna, den är inte pålitlig varesig i styrning eller broms smile

Supratok Toker
13 februari 2008 · 491 Inlägg

Klart man lånar ut den, men bara dom närmsta..  Ganska skönt och se sin bil dra iväg..  Då blir man påminnd hur grym den ser ut och är..  wink

Toker Jr 081102
FireTraXX DFFL
13 februari 2008 · 9 020 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

FireTraXX skrev:

Pikey skrev:
Lånar inte ut bilen, pappa brukar dock ta och rensa rören säger han haha!
Men han kan köra och han har hjälpt mig så jävla mycket så det är väl
inte mer än självklart att han får låna den.

Dock lite irriterad då han inte tvättar den efteråt men jag har inget körkort än så det är lunch.

Lämnade in min bil för bromsbyte förra veckan, pappa hämtade den och ringde mig och sa något i stil med: "Visste du att man kan köra i över 80km/h över vägbulor."

Han tyckte det var skitkul att berätta det.
Jag tyckte inte det var lika skoj. tongue

lol

Hade nog varit förbannat kul att se din min när du fick höra dom där magiska orden big_smile  big_smile

hehe, jag skrattade mest men man har ju "FAN, mer att reparera" i bakhuvudet när han säger det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MrTobias
14 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Är faktiskt min tjej som kör bilen mest just nu då jag har gångavstånd till jobbet. Man är ju dock lite orolig när sommaren kommer och de nya 18 tummarna sitter på plats. Det värsta är att hon känner av hur orolig jag är utan att jag behöver säga något och det gör henne osäker när hon kör. Så jag brukar tänka att "ääääh det är baaara en bil" och hoppas hon märker de smile

El_Gringo Nästan nybörjare
14 februari 2008 · 145 Inlägg

Jag lånar allt ut om det behövs, det är ju återställbara ting! Man kan ju inte snåla hur mycket som helst eller?

Syrrans bil rasa, så hon har haft min saab typ en månad nu, varför inte, jag använder den ju inte! Kojan är det inte så många som vågar prova, så det är lugnt med den, o corren kanske jag inte lånar ut till vem som helst iofs, men det är bara för att den är så låg så man måste tänka lite i gupp o sånt! inte alla som gör det tyvärr... Forden skulle tom mormor kunna få låna, o det enda hon kör annars är rullator!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732
Deathcore Master
14 februari 2008 · 179 Inlägg

Med tanke på värdet så har jag faktiskt t.o.m lånat ut den till en full kille... hahahaha Men det var inte så farligt som det låter..

Deathcore Master
14 februari 2008 · 179 Inlägg

Supratok skrev:
Klart man lånar ut den, men bara dom närmsta..  Ganska skönt och se sin bil dra iväg..  Då blir man påminnd hur grym den ser ut och är..  wink

Det där håller jag med om jävligt mycket faktiskt! big_smile Jag får aldrig ens höra ljudet från motorn "på redigt" när man jämt kör den.. Så det är trevligt att se andra köra den med ibland big_smile

Klaesson
14 februari 2008 · 399 Inlägg

Min 240 får vem som hellst låna(Med körkort) Lånade dock ut min 850 me nya 17" Fälgar till min bror den dagen han tog körkort. Han satte dom i en trotoar kant efter bara 10 min! Bra jobbat lille bror!

VOLVO for life
Ellertz Norrlänning
14 februari 2008 · 1 453 Inlägg

jag har helförsäkring och de är bara materiella ting, så om nån behöver en bil i närheten av s-vall så säg bara till wink ja får ju alltid låna bilar av alla andra så..  får till och med låna en släktings tjänstebil trots att inga försäkringar gäller, de är schysst ! smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
unpatterned
14 februari 2008 · 294 Inlägg

Lånar väl självklart ut till folk man kännes och litar på, dvs familj och kompisar man kissat i kors med på dagis wink

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Kungen-EssE
14 februari 2008 · 993 Inlägg

jag låna ut min förra M3a till en polare, 15minuter efter ringde polaren och berätta då att han hade driftat in i en lyxstolpe..
hela bilen blev kvaddad fram..

glömde skriva:

jag hade bara trafikförsäkring, för jag körde inte med den då så mycket..

men han köpte hela bilen av mig.. för de priset jag hade köpt den

Senast redigerat av Kungen-EssE (14 februari 2008)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Rylander
14 februari 2008 ·

evilaudio skrev:
lånar inte ut bilen/bilarna till nån.. har man ingen egen bil så får man gå..hehe

Ingen som har råd att låna din chevrolet wink 4,7l milen lr va d va yikesbig_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 februari 2008 · 5 753 Inlägg

jag lånar inte ut bilen/bilarna jag har/haft.. förutom till mor eller far om det skulle behövas då, för dom tar det ju lugnt med ens saker smile


edit: om nån annan kör min bil som inte är en familjemedlem så är det ifall dom är fylle chaffis åt mig och polarna tongue

Senast redigerat av _Glenne_ (14 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
WilYawn Golle
14 februari 2008 · 448 Inlägg

Aldrig i livet. En person har dock fått provköra bilen, med mig i passagerarsätet .)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
940_turbo VOLVONETICS en för alla, alla för en
14 februari 2008 · 34 Inlägg

min bruksbil får vilken kompis som hellst låna men mina fina bilar skulle jag aldrig låna ut kanske till tjejen.. kantstöter någon en fälg skulle jag strypa personen om man skulle göra det själv känns det bättre för då kan man bara skylla sig själv:).. eller om något annat händer så blir det inget prat om något.. varken pengar eller annat..

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'
Garic
14 februari 2008 · 539 Inlägg

har inga problem att låna min bil till familj eller nära vänner. Man vet ju aldrig, kanske imorn kommer man behöva själv låna en bil?

sen händer det då och då när andra får köra bilen min när jag är berusad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang