Det har inkommit hårdare direktiv gällande uppstagning av fordon! Dvs stylingstag som tex fjärderbesstöttor osv!
Försäkringen täcker inte (undantag finnes) vid kollison då stag orsakat mera skada än vad som skett i normala fall! Vanliga med fjärderbensstötter och kollisoner är att man flyttar båda tornen! Mellan 40-50% eller hela skadan täcks inte, tänk på det om ni kör nyare bil och rep kostar runt 100:000 kan ni får betala hälften själva!
Vi på bilprovningen underkänner icke stagning men försöker bara uppmärksamma allvaret i det!
man får beakta bilen värde lite där jueee! En gammal 240 kanske man inte blir ekonomiskt ruinerad av ändå! hehe men nyare V70 Aero bilar osv är juee inte så kul att få betala halva skadan själv!
tack för det! hade planer på att skaffa det till min audi... men nu är det struket från inköpslistan. inte så roligt om något sådant skulle hända. MVH Pälle
Det har även saab i vissa modeller och vad jag hörde på mötet så gäller det bara fordon där de eftermonteras eller förstärks! Som sagt fall till fall utvärderas
Jaja allt som förbättrar bilens köregenskaper borde ju egentligen uppmuntras och inte straffas! Skit samma smäller jag bilen kommer den ändå bli utlöst då den inte e värd alltför mycket så jag kommer att köra på ändå! Det enda som e bra med att ha en gammal bil ju!