Autoropas nya Bugatti, sveriges dyraste tillsalu bil?!?

Mangeman Mr.RoadRage
23 februari 2008 · 428 Inlägg

Har ni sett kanske sveriges dyraste tillsalu bil för tillfället?!?!?
Vill ha!!!!!!!!!!!!! tongue

http://www.autoropa.se/webgate/_cars/_c … isable=yes

Senast redigerat av Mangeman (23 februari 2008)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Opelmadness German cars, quality and beyond
23 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Oj oj... Fan vad dom e sköna! Men allvarligt.
Den är nog inte värd 15,5 miljoner kronor...
Visst, den har 1001 hk och en massa annat lull. Men för det priset bode man ha ett inbrottssäkert garage på minst 180 kvm med i köpet. smile

Senast redigerat av Irmscher Vectra (23 februari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Mangeman Mr.RoadRage
23 februari 2008 · 428 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Oj oj... Fan vad dom e sköna! Men allvarligt.
Den är nog inte värd 15,5 miljoner kronor...
Visst, den har 1001 hk och en massa annat lull. Men för det priset bode man ha ett inbrottssäkert garage på minst 180 kvm med i köpet. smile

ha ha ha ha, kan inte annat än hålla med dig, men tycker ändå att det är rätt sjukt att lilla sverige har en marknad för bilar i denna sanslösa prisklassen!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
beta
23 februari 2008 · 804 Inlägg

Mangeman skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Oj oj... Fan vad dom e sköna! Men allvarligt.
Den är nog inte värd 15,5 miljoner kronor...
Visst, den har 1001 hk och en massa annat lull. Men för det priset bode man ha ett inbrottssäkert garage på minst 180 kvm med i köpet. smile

ha ha ha ha, kan inte annat än hålla med dig, men tycker ändå att det är rätt sjukt att lilla sverige har en marknad för bilar i denna sanslösa prisklassen!

Har för mig sverige ska ha ca 130st miljardärer. Vi hade haft många fler om vi inte hade "straffat" rika så de flyttar sina tillgångar utomlands. Så helt klart finns där en marknad för sådana bilar här.

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 februari 2008 · 8 197 Inlägg

baaki skrev:

Mangeman skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Oj oj... Fan vad dom e sköna! Men allvarligt.
Den är nog inte värd 15,5 miljoner kronor...
Visst, den har 1001 hk och en massa annat lull. Men för det priset bode man ha ett inbrottssäkert garage på minst 180 kvm med i köpet. smile

ha ha ha ha, kan inte annat än hålla med dig, men tycker ändå att det är rätt sjukt att lilla sverige har en marknad för bilar i denna sanslösa prisklassen!

Har för mig sverige ska ha ca 130st miljardärer. Vi hade haft många fler om vi inte hade "straffat" rika så de flyttar sina tillgångar utomlands. Så helt klart finns där en marknad för sådana bilar här.

Vill fortfarande ha ett stort garage med i köpet för det priset. tongue wink lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Tycker ärligt talat inte att Bugatti Veyron är en särskilt snygg bil, ser ju ffs ut som en bulle!!  hmm

Nej tacka vet jag Koeniggsegg smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
glnrt
23 februari 2008 · 76 Inlägg

hellre en koenigsegg CCXR (1001hk), mycket lägre viktklass på den också big_smile. Båda ligger i samma prisklassen. Fast skulle inte tacka nej till bugattin tongue

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 februari 2008 · 6 170 Inlägg

glnrt skrev:
hellre en koenigsegg CCXR (1001hk), mycket lägre viktklass på den också big_smile. Båda ligger i samma prisklassen. Fast skulle inte tacka nej till bugattin tongue

Jag hade inte heller tackat nej till en veyron om jag ska vara ärlig.

Fast jag hade ju iofs sålt den och köpt en splitter ny 9-5 Aero och en CCR eller CCGT.

Och kanske ett litet verkstadsgarage till bilarna med tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
AeroMalm BMW fantast
23 februari 2008 · 1 172 Inlägg

man hade itne tackat nej till den, emn man ahde hellre tagit en koenigsegg CCXR som har 1018 hk och lägre vikt... samma prisklass.. 16 mille typ.. en vanlig CCX för 8 hade med gått finfint...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Sushikocken Sleeper
23 februari 2008 · 3 084 Inlägg

Du får ju fan ett slott i norrland för den bilen :p helt va den är inte värd

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
raliman08
23 februari 2008 · 151 Inlägg

glnrt skrev:
hellre en koenigsegg CCXR (1001hk), mycket lägre viktklass på den också big_smile. Båda ligger i samma prisklassen. Fast skulle inte tacka nej till bugattin tongue

1018hk har den wink Power output: 1018 Bhp at 7.000 rpm.
Maximum torque: 1060 Nm (740ftlb) at 5.600 rpm. Och JA! Koenigseggen är bra mycket snyggare..

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
_VeNoM_ Giftig
23 februari 2008 · 419 Inlägg

Om man är företagare kan man ju köpa ut den som firmabil tongue då får man väl dra av momsen å då blir det ju bara 12,4 mille big_smile tongue Som hittat tongue

Senast redigerat av _VeNoM_ (23 februari 2008)

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
beta
23 februari 2008 · 804 Inlägg

raliman08 skrev:

glnrt skrev:
hellre en koenigsegg CCXR (1001hk), mycket lägre viktklass på den också big_smile. Båda ligger i samma prisklassen. Fast skulle inte tacka nej till bugattin tongue

1018hk har den wink Power output: 1018 Bhp at 7.000 rpm.
Maximum torque: 1060 Nm (740ftlb) at 5.600 rpm. Och JA! Koenigseggen är bra mycket snyggare..

Engelsk hästkraft (horse power, HP)= 746 Watt (76 kpm/s).
1 hk=0,986 HP

Så den har faktiskt ~1032hk då. :o

R170
23 februari 2008 · 89 Inlägg

Härligt att det går köpa världen snabbaste bil i Sverige som kör skiten från allt annat, finns ju ett antal i Tyskland om man vill ha i en annan färg....
Hoppas Lotto & jokerna går in så köper jag en sådan smile

Hamilton
23 februari 2008 · 8 873 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

baaki skrev:

Mangeman skrev:

ha ha ha ha, kan inte annat än hålla med dig, men tycker ändå att det är rätt sjukt att lilla sverige har en marknad för bilar i denna sanslösa prisklassen!

Har för mig sverige ska ha ca 130st miljardärer. Vi hade haft många fler om vi inte hade "straffat" rika så de flyttar sina tillgångar utomlands. Så helt klart finns där en marknad för sådana bilar här.

Vill fortfarande ha ett stort garage med i köpet för det priset. tongue wink lol

Garage är det minsta problemet för dom som köper bilar i den här prisklassen.

Fotograf på tierpidag.se
T16_AeRo
23 februari 2008 · 712 Inlägg

Synd att dom inte kunde gjort den lite snyggare bara..

Hamilton
23 februari 2008 · 8 873 Inlägg

T16_AeRo skrev:
Synd att dom inte kunde gjort den lite snyggare bara..

Den bilen finns inte som alla tycker är snygg...

Fotograf på tierpidag.se
Germax
24 februari 2008 · 12 086 Inlägg

"Jag hade inte tackat nej, jag hade inte tackat nej jag häller" är ni sköna lr? =P

R1kard V-Power
24 februari 2008 · 1 186 Inlägg

JapMax skrev:
"Jag hade inte tackat nej, jag hade inte tackat nej jag häller" är ni sköna lr? =P

Haha eller hur, man kan ju undra big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
THEBADGUY Gorgilus addictus
24 februari 2008 · 4 740 Inlägg

Ja det är inte första gången man ser såna bilar till salu i sverige.
Var inte längesen det var en F50, F40 och Enzo till salu på blocket tongue.

Men nej, hade jag haft råd till Veyronen så hade jag inte köpt den. Gillar fan inte designen :S.
Nej F40 ska det vara! Fan inga bekvämligheter här inte wink.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang