2259
Sök

Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
27 mars 2008
Tillbaka till träffen som topic smile

Vill ni oss i Crew något hittar ni länkar i första inlägget, till medlemssidan och pm, till var medlem i Crew.

Mvh
Crew

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Rylander
27 mars 2008
Idag träffa man på J-P-R och VilleV iaf wink hehe trevligt att folk hälsar.. glömde kolla fartbularna tyvärr då farbror blå va tvunga o stoppa oss igen sad
hehe men vi ses på träffen om vi hinner ombesiktiga bilen ( viinikkat5 )

Mvh

PS.
VilleV fälgarna såg bra ut wink
DS.

193 Inlägg
28 mars 2008
Vill bara påminna er om att anmälningen till Peoples Choice går ut på Måndag 31/3, och att det inte kommer att finnas möjlighet till efteranmälan.
Så tveka inte nu anmäl er

Mvh Crew

PS.
Tack det värmer tyckte själv att dom passar grymt bra
DS.

FREAK !
250 Inlägg
28 mars 2008
köpte en tvättsvamp till kärran idag så lite puts kommer den få till träffen iaf.
Senast redigerat av nicx (28 mars 2008)

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

Meister
6 763 Inlägg
28 mars 2008
pimpad740 skrev:
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:

Skynda skynda! big_smile

Jag har ungefär samma chans som en snöboll i helvete att klara av de sad

va fan en sterio med v8 ljud å bra baterier så kan ja lova att ja bogserar runt dig bara du kommer in med bilen wink

Haha jaa de kanske vore någe big_smile

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 mars 2008
Hur går det för alla då? Bara jag som inte hinner få allt gjort till träffen ? smile

Rylander; Det var kul att träffa er med. Väl mött på träffen.

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
28 mars 2008
J-P-R skrev:
Hur går det för alla då? Bara jag som inte hinner få allt gjort till träffen ? smile

Rylander; Det var kul att träffa er med. Väl mött på träffen.

Nope Jag hinner ju inte heller klart ska till ett mirakel isåfall kanske kan få ihop den så man kan köra av å på kärra men skulle inte tro det då mina nya toppackningar är på vift någonstans i världen å ingen verkar veta vart......och min bakaxel ligger i en container som står på en båt just nu osv......

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

12 Inlägg
28 mars 2008
en bil blir väl aldrig "klar". jag har byggt på amazonen flera år och hela tiden kommer man ju på nya trix. brukar få den körbar varje sommar, men det tar nog några år till innan den känns i närheten av "klar". ska ut och lufta den 15 mil imorgon och sortera ut vad som ska gå sönder i år..

163 Inlägg
28 mars 2008
greven138 skrev:
en bil blir väl aldrig "klar". jag har byggt på amazonen flera år och hela tiden kommer man ju på nya trix. brukar få den körbar varje sommar, men det tar nog några år till innan den känns i närheten av "klar". ska ut och lufta den 15 mil imorgon och sortera ut vad som ska gå sönder i år..

Vet att den aldrig blir klar men för mig så betyder klar  bara körbar.......kommer inte ihåg vilket forum det var men följde ditt bygge redan då wink du hade massa bilder hur du gjorde "fenorna" iallafall det kommer jag ihåg wink

163 Inlägg
28 mars 2008
Freddeponken skrev:
Sateonatour skrev:
rallycrosstjej22 skrev:

kommer inte vara nå speciella detaljer:) så inte mycket att se:P

Tror jag inte på wink he he finns nog mycke detaljer att titta på wink

sluta limma på henne!roll och håll dig till ämnet som hamnar om bilträffen=)

trodde ämnet handlade om bilträffen och bilarna som ska dit??? men kan ju ha fel så sorry
för om du inte visste det så är det hennes bil vi diskuterar....

139 Inlägg
28 mars 2008
finns de något ställe att tvätta bilen på kvälls kvisten?? gör de själv hall eller så, gärna på plan mark så man slipper köra bort allt vad kofångare heter smile

ja åker från falun och de vore ju trist om bilen är helt dammig på utställningen sad för allt damm från vägarna är inte borta än.

// Nicke G
Senast redigerat av Golf4Life (28 mars 2008)

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
29 mars 2008
Tvätta bilen  tongue

Norrifrån Ludvika/Borlänge/Falun mm riksväg 60
tror att Preem i Lillån har en liten GDS tvätthall, men utan lyft.

Vid svampen
det finns tvättunnel på både Shell och Statoil vid träffplatsen, och på Statoil vid Eurostop

Vivalla
Bredvid Eurostop finns den Kärscher utrustade tvättstationen Clean-Car med GDS tvätt
Växling av polletter på plats och kemi ingår.

Marieberg E20
Statoil Marieberg har enl uppgift en nyöppnad automattvätt till helgen 5-6/4 -08

Västhaga E18 / E20
GDS tvätthall OKQ8 vid Västhaga har lyftar vid ungefär hälften av tvättplatserna och sedan vanliga tvättplatser.
Statoil på Västhaga har tunneltvätt.

Kärscher har två tvättstationer om man kommer söderut från Göteborg E20 eller från Oslo E18 (polletter kan växlas på plats, kem / allt ingår) vid både Maptun i Bista och även vid säljaren i Adolfsberg

Baronbackarna
så kan man tvätta vid ex OKQ8 bensinmacken vid baronbackarna , de har en plats i GDS en liten tvätthall och en automattvätt, så en liten varning för kö kan nog utfärdas.

På väster i Örebro
7-8 GDS-platser utan lyft finns på Hydro som ligger beläget på Älvtomtagatan

För de som kommer från norrköping riksväg 51
Statoil Almbyplan har tvätt men lite osäker på om det bara är tunnel eller GDS.
=> Tunneltvätt enl uppgift <=

OKQ8 vid hagmarksgatan har GDS tvätthall, några lyftar och vanliga tvättplatser.

Österplan vid strax innan Bern arena
Österplan har tre bensinmackar, Statoil, Shell => Tunneltvättar enl uppgift <= och Preem
Tror alla tre kan erbjuda någon form av tvätt, men Preem har jag för mig stänger tidigast.

Mvh
Crew

Edit: Lagt till info /Edit
Senast redigerat av SaabLejon (2 april 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

- It's a family thing!
38 Inlägg
29 mars 2008
Rena rama turistinformationen SaabLejon wink
Bra info även för en annan som bor här.

ÖREBRO STREET MEET #1 - 2008
450 bilar och 2500 besökare - WOW! :)

turboabstinens
442 Inlägg
29 mars 2008
ÄÄÄNTLIGEN fått dit toppen på beemern så jag kommer, ställer väl även ut, måste dock kränga på däcken på fälgarna..

ocertifierad klåpmekare

475 Inlägg
29 mars 2008
SaabLejon!.

kanske är HELT OT!!!.. dom som kanske vill prata med folket på maptun och tvättabilen innan..
vetej om det är något behov?.. kolla med folket som inte kommer ifrån örebro
som kanske är suga på mappa sin jordfärs ( Saab ) om maptun kan ha öppet extra på lördag

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
29 mars 2008
Jag kollar upp det och finns möjligheten så kommer info om detta upp i första inlägget, okey smile

Mvh
Crew

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

363 Inlägg
29 mars 2008
nu är bilenäntligen färdiglackad:D riktigt stolt för det var första gången ja lacka:)

She Devil

BioPower by MapTun
238 Inlägg
29 mars 2008
rallycrosstjej22 skrev:
nu är bilenäntligen färdiglackad:D riktigt stolt för det var första gången ja lacka:)

Som sagt, det gjorde du bra smile

Maptun #3 BioPower Inviduell

236 Inlägg
29 mars 2008
kommer om maptun får ordning på min bil som inte vill starta jämt:(

Saab ng900 Steg 3+

3 390 Inlägg
29 mars 2008
Kan man inte alla ha en liten "Gorg lapp" i framrutan t.ex där det antingen står lite fakta om bilen + erat gorg Nick eller enbart gorg-nicket... Skulle vara kul att veta vilka som är där, och så kan man ju höra av sig till vissa efter träffen smile

men men, bara ett förslag smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Sök