Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

opelmtx
6 april 2008 ·

Ahh och hur många skrattade åt min röda vit rykande turbo astra då? smile

_Richard
6 april 2008 · 14 Inlägg

Ville bara tacka o bocka för evenemanget igår! Hade ingen aning om att intresset var så stort här i Örerbro. 

Skitkul att så många "Duktiga" fotografer dök upp, riktigt kul tycker iaf jag att få lite bilder på både egna pärlan o andras! -Lägg gärna upp mer:O

Det där om öl o burna har så många redan skrivit, men jag fyller i även jag! Positivt tyckte jag va iaf att man fick ha bilen helt i fred även fast så många va framme o kika, hade förväntat mig en hel söndag me fingeravtryck osv, Tack!

MVH// Richard - Mustang GT

It´s all about Cubic Inches
WeDo
6 april 2008 · 3 390 Inlägg

SchumiSRM skrev:

940Robban skrev:
Va inte nån enda som jag såg åkte hela cruisingrundan... hehe... Åkte den själv två gånger...

Vi stog i slutet av cruising rundan och plåtade (vid södra infarten) men de flesta åkte inåt istället för utåt som var meningen smile så det blev ett par bilder på en saffranfärgad 240 som la lite rök 3 gånger...mycket mer än så blev det tyvärr inte roll

Tror jag såg er i en busskur när jag drog hemmåt tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
chroon
6 april 2008 · 4 Inlägg

Måste bara säga att det var ett riktigt kul evengemang! Hade inte räknat med så mycket bilar ju smile

BMW 540i -95
Steffi aka Lilla My
6 april 2008 · 122 Inlägg

z4nder skrev:
Fick andra planer så kunde inte komma. Jag mötte en karavan från norrköping jämnt utanför Finspång. Ett par riktigt läckra bilar big_smile

mm måste ha varit oss du såg tongue runt 20 bilar blev det iallafall från Norrköping

BMW m535 "Min man" (1986)
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
7 april 2008 · 781 Inlägg

Sitter och redigerar bilderna från träffen.... Bilderna kommer upp under veckans gång.
Ha tålamod!!!

Mvh
Micke

Rylander
7 april 2008 ·

rallycrosstjej22 skrev:

Tonket skrev:

Newman skrev:
Får ja fråga vem som valde vilka som skulle vinna.. ? om man kollar tex på fanny som kom 2a inget imot henne men allså hennes bil så är en folkrace bil finare liksom..

Säger inte "People's Choise" dig nått, t.ex. vem som bestämmer vinnaren...folket wink. Hon hade väl många vänner där som röstade cool.

faktiskt så hade jag inte så många vänner där...folk kanske såg te de arbetet ja lagt ner på den med tanke på att det är första gången jag fixat med lack o sånt själv!

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

FreddeK
7 april 2008 ·

Rylander skrev:

rallycrosstjej22 skrev:

Tonket skrev:

Säger inte "People's Choise" dig nått, t.ex. vem som bestämmer vinnaren...folket wink. Hon hade väl många vänner där som röstade cool.

faktiskt så hade jag inte så många vänner där...folk kanske såg te de arbetet ja lagt ner på den med tanke på att det är första gången jag fixat med lack o sånt själv!

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

inte hennes fel att bilen vann! folket röstade ju så ja det var vad folket ville ha.ställde själv ut min bil men verkade vara ett svalt intresse tyvärr.

Mvh Fredde

Rylander
7 april 2008 ·

Fotografen_Micke skrev:
Sitter och redigerar bilderna från träffen.... Bilderna kommer upp under veckans gång.
Ha tålamod!!!

Mvh
Micke

Ohh längtar smile Grymt många fina bilar där smile

Rylander
7 april 2008 ·

Freddeponken skrev:
ställde själv ut min bil men verkade vara ett svalt intresse tyvärr.

Mvh Fredde

Såg din bil var redigt fin smile

Senast redigerat av Rylander (7 april 2008)

SaabLejon ÖSM #1 -08
7 april 2008 · 484 Inlägg

Freddeponken skrev:

Rylander skrev:

rallycrosstjej22 skrev:
faktiskt så hade jag inte så många vänner där...folk kanske såg te de arbetet ja lagt ner på den med tanke på att det är första gången jag fixat med lack o sånt själv!

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

inte hennes fel att bilen vann! folket röstade ju så ja det var vad folket ville ha.ställde själv ut min bil men verkade vara ett svalt intresse tyvärr.

Japp, publiken valde och de tre vinnarna fick priserna.
Vi behöver inte vara så ex småaktiga eller ev avundsjuka att någon behöver eller måste hålla på och dissa bilarna som vann.

Se till att rösta fram eran favorit istället smile
Jag gick runt och frågade massor med folk om de röstat innan röstningen stängde, de som inte röstat och ville rösta gav jag en varsin röstsedel medans jag hade röstsedlar kvar.

Så vi tar avslutar den här diskussionen ovan nu.


Övrig info :

Crew har ej i skrivande stund haft, men kommer ha ett möte där vi går igenom träffen och ang kommande träffar så meddelar vi er hur det blir i god tid innan.

Okey smile

Mvh
Crew

Senast redigerat av SaabLejon (7 april 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
theangel6 GirlsGoFast
7 april 2008 · 1 000 Inlägg

SaabLejon skrev:

Freddeponken skrev:

Rylander skrev:

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

inte hennes fel att bilen vann! folket röstade ju så ja det var vad folket ville ha.ställde själv ut min bil men verkade vara ett svalt intresse tyvärr.

Japp, publiken valde och de tre vinnarna fick priserna.
Vi behöver inte vara så ex småaktiga eller ev avundsjuka att någon behöver eller måste hålla på och dissa bilarna som vann.

Se till att rösta fram eran favorit istället smile
Jag gick runt och frågade massor med folk om de röstat innan röstningen stängde, de som inte röstat och ville rösta gav jag en varsin röstsedel medans jag hade röstsedlar kvar.

Så vi tar avslutar den här diskussionen ovan nu.


Övrig info :

Crew har ej i skrivande stund haft, men kommer ha ett möte där vi går igenom träffen och ang kommande träffar så meddelar vi er hur det blir i god tid innan.

Okey smile

Mvh
Crew

Inte för att var dum eller så,men nån som gick runt och frågade om röstlappar såg jag dock inte....så var hittade man dom lapparna?För det var dom som ville rösta men inte visst var man fick tag på röstlappar..

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se
SaabLejon ÖSM #1 -08
7 april 2008 · 484 Inlägg

Innan träffen kunde man se på en karta, vart Crew fanns anträffbara.
Kartan fanns dessutom på trottoarprataren vid infarten, tillsammans med en lapp där det stod :
ÖREBRO STREET MEET    PARKERING  i tjock röd text.


* Vid infarten hade man kunnat fråga funktionärerna helt kort.
* Undrade man något under själva träffen på området så var det bara att fråga någon i reflexväst eller med texten Crew på ryggen.
* Uppe på lastkajen kunde man också under hela träffen se någon resp träffa någon ur Crew eller funkis om man hade frågor.
* Vid kaffe & korvbussen stod funktionärer och även dessa kunde man frågat.
* Utställarna som hämtade nummerskyltar hade man säkert också kunnat fråga lite snällt.
* Förutom detta, hade man som besökare flera timmar på sig att bekanta sig med området och rösta på sin favoritbil smile Bilar kom redan vid halv sju.
* Oavsett man sedan åkte man långt eller kort för att ta sig och sin bil till träffen, så är det alltid bra att gå in och läsa det senaste i ex första inlägget för att ta del av alla uppgifter inför träffen.

Men, vi kommer bli bättre på att informera alla. Vid denna träffen saknades nämligen PA pga en olycklig omständighet vi inte kunde styra över.


Så vart fanns röstlapparna då, jo jag citerar första inlägget :

Översiktskarta träffområde
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27659/tn_304591_7gpg6a.jpg
länk

...så se till att hämta en röstsedel hos Crew och rösta på din favorit i utställningen.
Tänk på att desto snabbare röstsedlarna lämnas in, desto fortare kan vi sammanställa resultatet.

theangel6 skrev:
...såg jag dock inte...

Då befann vi uppenbarligen oss inte på samma plats på träffområdet samtidigt mao.

Mvh
Crew

Senast redigerat av SaabLejon (7 april 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
Unknown_Orebro
7 april 2008 ·

Rylander skrev:

rallycrosstjej22 skrev:

Tonket skrev:

Säger inte "People's Choise" dig nått, t.ex. vem som bestämmer vinnaren...folket wink. Hon hade väl många vänner där som röstade cool.

faktiskt så hade jag inte så många vänner där...folk kanske såg te de arbetet ja lagt ner på den med tanke på att det är första gången jag fixat med lack o sånt själv!

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

Det var väldigt många som hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar men en del hade ju eftermarknads prylar på bilarna "Är en sån själv" och hur svårt är det att handla in sådana lacka och montera igentligen? Sen om man ser till hur begränsad budget Fanny hade så är det okså ett riktigt bra arbete och som sagt "Peoples Choice" är ju den bästa röstnings formen. Men det finns ju alltid den trogna svenska mentaliteten "Fel bil vann" uttrycket!

Jag anser att om folket röstar kan det ju aldrig bli fel!!

J-P-R DO IT LOW STYLE
7 april 2008 · 1 342 Inlägg

Helt ärligt så tycker jag vi lägger ner snacket om att "fel bil vann", folket röstade och det här blev resultatet. Pratade faktiskt med Fanny i början utav träffen och jag kan ju säga att det sista hon räknade med var att vinna något pris, t.o.m så att hon ångrade lite att hon ställt ut pga att det var så mkt folk.

Tycker istället vi ska glädjas med vinnarna, och är man inte nöjd får man väl antingen bygga en vinnare eller så får man se till att rösta själv och se till att alla i ens omgivning också gör det.

theangel6 skrev:
Inte för att var dum eller så,men nån som gick runt och frågade om röstlappar såg jag dock inte....så var hittade man dom lapparna?För det var dom som ville rösta men inte visst var man fick tag på röstlappar..

Helt ärligt tycker jag det där är en tam ursäkt för att man var för lat för att rösta, lätt att skylla på i efterhand när bilar som man inte gillade vann pris. Men du är ursäktad, jag har gjort precis likadant många gånger.

Mvh
Mikke
Crew

Unknown_Orebro
7 april 2008 ·

J-P-R skrev:
Helt ärligt så tycker jag vi lägger ner snacket om att "fel bil vann", folket röstade och det här blev resultatet. Pratade faktiskt med Fanny i början utav träffen och jag kan ju säga att det sista hon räknade med var att vinna något pris, t.o.m så att hon ångrade lite att hon ställt ut pga att det var så mkt folk.

Tycker istället vi ska glädjas med vinnarna, och är man inte nöjd får man väl antingen bygga en vinnare eller så får man se till att rösta själv och se till att alla i ens omgivning också gör det.

theangel6 skrev:
Inte för att var dum eller så,men nån som gick runt och frågade om röstlappar såg jag dock inte....så var hittade man dom lapparna?För det var dom som ville rösta men inte visst var man fick tag på röstlappar..

Helt ärligt tycker jag det där är en tam ursäkt för att man var för lat för att rösta, lätt att skylla på i efterhand när bilar som man inte gillade vann pris. Men du är ursäktad, jag har gjort precis likadant många gånger.

Mvh
Mikke
Crew

Instämmer helt.....

theangel6 GirlsGoFast
7 april 2008 · 1 000 Inlägg

Jag tycker att hon förtjänar sitt pris ;)Jag påstår inte nånstans att fel bil vann!Kul att se att hon plockade hem ett pris!..undrade mest var röstlapparna fanns då det stod i tråden att man gått runt och frågat om man ville rösta...det var det enda...jag själv ställde ut bilen enbart för en kul grej och för att få träffa fler medlemmar...

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se
Christian L
7 april 2008 · 13 Inlägg

Newman skrev:

SweLINC skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … ns7bvj.jpg

Vinnarna av People´s Choice

http://www1.garaget.org/gallery/archive … pwu3wc.jpg

1:a Plats. Jimmy Blomqvist - Nyköping. BMW M3 -08

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 94nix6.jpg

2:a Plats. Fanny Thrygg - Kumla. Toyota Celica -97

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 99n65a.jpg

3:e Plats. Anders Pettersson - Pålsbåda. Mustang Jack Roush -05

http://www1.garaget.org/gallery/archive … pwa04j.jpg

Med reservation för stavfel smile

Får ja fråga vem som valde vilka som skulle vinna.. ? om man kollar tex på fanny som kom 2a inget imot henne men allså hennes bil så är en folkrace bil finare liksom..

Nu förstår ja inte riktigt va du menar Micke!? Tycker de va helt rätt att Celican vart 2a, kolla liksom helhetsintrycket, den tidlösa designen på fälgarna eller det utsökta lackjobbet! smile hihi

MGustavsson
7 april 2008 · 13 Inlägg

Riktigt rolig träff tycker ja, kanske delade meningar om röstningen, men ja ja så är det tongue men tänkte bra höra om det va nån som tog kort på min 745a?? (v700) skulle va riktigt kul om nån kunde ladda up i så fall... tack så mycket! ha de gött....så ses vi i karlstad tongue mvh matte

"Lev galet som ung, hamna i helvetet som kung!"
jocke_gronberg
7 april 2008 · 4 586 Inlägg

mer sådana träffar dock kanske vi ett tidigare klockslag kul att det händer något i örebrotrakten mkt uppskattad träff

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang