Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

Super_Micke Bildrulle
7 april 2008 · 499 Inlägg

Crille_9_5 skrev:

Supra_Micke skrev:
Ni köpte ju iaf upp nästan allt dom hade på Shell där wink Dom har för övrigt bett om lite förvarning till nästa träff om den hamnar vid DHL också. Stackars tjej som stod helt ensam i början av träffen haha

Shell och Statiol macken hade blivit förvarnade enligt en ur Crew som jag språkade med igår.

Personalen på Shell var inte helt förvarnade, informationen hade inte gått fram tydligen. Dom fick ringa in 2 pers rätt akut...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Crille_9_5 BioPower by MapTun
7 april 2008 · 238 Inlägg

Tega skrev:
BMW:n som kom etta. Vad heter han på Garaget?

Finns en projekt tråd om den BMW:n som är startad av PeeWee_

Maptun #3 BioPower Inviduell
Tega Yrkesförare
7 april 2008 · 1 073 Inlägg

Crille_9_5 skrev:

Tega skrev:
BMW:n som kom etta. Vad heter han på Garaget?

Finns en projekt tråd om den BMW:n som är startad av PeeWee_

Ok, tackar.

In-Sports
7 april 2008 · 156 Inlägg

Vill bara passa på att tacka för ett kanon arrangemang och tycker det va jätte kul att det hände någe på hemmaplan i utställningsväg/Träff.
Jury som dömmer utifrån Scca´s regelbok kanske vore ett alternativ istället för 3 Peoples Choice. Personligen tycker jag det räcker med ett sådant pris.
Förstår att budgeten är begränsad vad det gäller inköp av pokaler men en lättare klass indelning kanske vore nåt oxå? 
Mvh/Henrik "HK"

Volvo V70 2,5T "Daily driven" (1998)
Volvo Xc90 "Widebody By Design By HK" (2004)
Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Fredrik-79
7 april 2008 · 2 164 Inlägg

Men kan säga att de inte fanns tid för dom som arbetade med träffen att dela upp i olika klasser för dom trodde aldrig de skulle bli så stort som de blev.
Men de är kul att så många kom och gjorde att träffen blev så lyckad.
Men att hålla på och tjata om vem som kom var är ju lite dåligt.
Skulle snarare säga de va tråkigt att se utställare som hade låst bilen och och inte va i närheten och pratade om vad dom har gjort med bilen.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
850_GLT
7 april 2008 · 947 Inlägg

ViinikkaT5 skrev:

850_GLT skrev:

Chifen skrev:
Läste på startsidan av garaget att det är Vingåkraträffen den 3 Maj i Vingåker.
Hörde när vi var nere vid viby krog att Norrköpings gänget skulle fixa ordning en träff den 3 maj , kan bli lite jobbigt för vissa att komma då när man kanske är på vingåker , men men jag åker till Norrköping iallafall hade jag tänkt mig , är det nån mer som funderar på det ?? och vem håller i det ??

MVH

vingåker börjar kl 11 på dagen. Sen på kvällen är det i nrkpg. Så man åker först till vingåker sen nrkpg smile blir kanon big_smile

det var klockan 20.00 i norrköping va? kanske blir ett par bilar som åker ner från Vingåker?

jajemen det är kl 20 smile

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
J-P-R DO IT LOW STYLE
7 april 2008 · 1 342 Inlägg

Supra_Micke skrev:

Crille_9_5 skrev:

Supra_Micke skrev:
Ni köpte ju iaf upp nästan allt dom hade på Shell där wink Dom har för övrigt bett om lite förvarning till nästa träff om den hamnar vid DHL också. Stackars tjej som stod helt ensam i början av träffen haha

Shell och Statiol macken hade blivit förvarnade enligt en ur Crew som jag språkade med igår.

Personalen på Shell var inte helt förvarnade, informationen hade inte gått fram tydligen. Dom fick ringa in 2 pers rätt akut...

Kan ju säga att vi gick ut i god tid med informationen om träffen och dess omfattning. Att man sedan på Shell inte valde att ta det lika seriöst som Statoil som satte dubbel bemanning, ja det är tyvär deras miss.

Pratade lite kort med hon i kassan och frågade om infon verkligen gått fram, och det försäkrade hon mig om att den gjort, dock blev väl dem som många fler blev tagna på sängen av det höga deltagandet kan jag tänka mig.


Mvh
Mikke
Crew

rosengren1
7 april 2008 · 77 Inlägg

jo det var en trevlig träff. lite rörigt efteråt kanske.

sen när min chaufför slog av lite sladdar behöver ju kanske inte crew skrika att vi ska dra åt helvete och att vi förstört alla framtida träffar och att vi är jävligt omogna och att vi skulle sticka därifrån ? inte så trevligt bemötande. fanns inte en enda bil i närheten där vi sladdade lite. och en fotograf sprang fram och blixtrade med sin kamera rakt i ansiktet när vi fått skäll..trevligt...vad är det med er? har man kontroll och ingen person eller bil  i närheten gör det väl inget om man gör en donut eller två?ni har säkert själva gjort det någon gång och vet att det är roligt och adrenalingivande. blev inte ens några spår så antagligen har vi inte förstört några framtida träffar. hoppas att ni gav dom andra som brände gummi lika hårda utskällningar.

ja så när vi blev portade fick vi ju åka till mässan istället,var roligare där . vi fick inte komma tillbaka till DHL tydligen:rolleyes:


läste förresten i tidningen idag att man spekulerade i om träffen i örebro hade något med Streetracet som var vid Viiby krog senare..

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
WeDo
7 april 2008 · 3 390 Inlägg

rosengren1 skrev:
jo det var en trevlig träff. lite rörigt efteråt kanske.

sen när min chaufför slog av lite sladdar behöver ju kanske inte crew skrika att vi ska dra åt helvete och att vi förstört alla framtida träffar och att vi är jävligt omogna och att vi skulle sticka därifrån ? inte så trevligt bemötande. fanns inte en enda bil i närheten där vi sladdade lite. och en fotograf sprang fram och blixtrade med sin kamera rakt i ansiktet när vi fått skäll..trevligt...vad är det med er? har man kontroll och ingen person eller bil  i närheten gör det väl inget om man gör en donut eller två?ni har säkert själva gjort det någon gång och vet att det är roligt och adrenalingivande. blev inte ens några spår så antagligen har vi inte förstört några framtida träffar. hoppas att ni gav dom andra som brände gummi lika hårda utskällningar.

ja så när vi blev portade fick vi ju åka till mässan istället,var roligare där . vi fick inte komma tillbaka till DHL tydligen:rolleyes:


läste förresten i tidningen idag att man spekulerade i om träffen i örebro hade något med Streetracet som var vid Viiby krog senare..

Men för det första handlar det väl fan mkt om att respektera andra ???? Nu sa crew innan att det ABSOLUT inte skulle burnas nått, så varför gör ni det då ?    Spelar ingen roll om det är folk eller dylikt omkring.....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Dewen
7 april 2008 · 231 Inlägg

Hur många bilar var me i lördags egentligen?? tyckte de var bilar precis överallt:P haha riktigt bra jobbat av CREW och väldigt trevligt med lite seriösa träffar så nära hemma:P hehe mer sånna i sommar lr?wink

Dewen, the one and only! wink

Saab 9-3 Aero SS "Come Out And Play" (2004)
crule
7 april 2008 · 2 Inlägg
Vinter/pendlar bil(ar): Bmw 320/passat
Kör: Nissan Skyline R32GTR
Körde: Evo 3
WeDo
7 april 2008 · 3 390 Inlägg

man ska egentligen ta reg nummer på alla som beter sig illa så vet man vilka som inte ska släppas in nästa gång ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Volvo940SE
7 april 2008 · 15 Inlägg

Den gule mustangen stog på vinterförvar på mitt jobb! har tillockmed kört den:) ut å in från garaget så att säga!

2drht
Volvo 340 "Svanen" (1988)
Buick Special Riviera "2dr ht" (1958)
J-P-R DO IT LOW STYLE
7 april 2008 · 1 342 Inlägg

SchumiSRM skrev:

rosengren1 skrev:
jo det var en trevlig träff. lite rörigt efteråt kanske.

sen när min chaufför slog av lite sladdar behöver ju kanske inte crew skrika att vi ska dra åt helvete och att vi förstört alla framtida träffar och att vi är jävligt omogna och att vi skulle sticka därifrån ? inte så trevligt bemötande. fanns inte en enda bil i närheten där vi sladdade lite. och en fotograf sprang fram och blixtrade med sin kamera rakt i ansiktet när vi fått skäll..trevligt...vad är det med er? har man kontroll och ingen person eller bil  i närheten gör det väl inget om man gör en donut eller två?ni har säkert själva gjort det någon gång och vet att det är roligt och adrenalingivande. blev inte ens några spår så antagligen har vi inte förstört några framtida träffar. hoppas att ni gav dom andra som brände gummi lika hårda utskällningar.

ja så när vi blev portade fick vi ju åka till mässan istället,var roligare där . vi fick inte komma tillbaka till DHL tydligen:rolleyes:


läste förresten i tidningen idag att man spekulerade i om träffen i örebro hade något med Streetracet som var vid Viiby krog senare..

Vad åkte ni i för bil? Var det en BMW så var det jag som plåtade er på begäran av crew, som det också skrevs så gick dom ut i förväg om sådant beteende så varför är du förvånad? Trevligt bemötande...ja du smile

Nej det var den vita 242:an om jag förstod det rätt.

WeDo skrev:
man ska egentligen ta reg nummer på alla som beter sig illa så vet man vilka som inte ska släppas in nästa gång ?

Reg nr är tagna, hur det är tänkt att användas är inte ännu diskuterat, men mest troligt som du säger att dem bilarna ej kommer in. Fast det hjälper väl föga, lätt att byta bil eller åka med någon kompis.

In-Sports
7 april 2008 · 156 Inlägg

Hmm, kanske är dags att nån förklarar att träffen inte hade med de "nattliga aktiviterna" att göra. Sen borde Crewen hade en eloge som sa till alla som av nån anledning inte respekterade deras önskemål om att inte "sladda" eller vad det nu föreställde på området.

Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Volvo 240 "Veteranen" (1978)
Volvo Xc90 "Widebody By Design By HK" (2004)
FreddeK
8 april 2008 ·

crule skrev:
här kommer ett par bilder..

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=48692

feta bilder=) blir inte bättre än sådär! haha:Dbig_smile

Linos_Garage - It's a family thing!
8 april 2008 · 38 Inlägg

WeDo skrev:
Men för det första handlar det väl fan mkt om att respektera andra ???? Nu sa crew innan att det ABSOLUT inte skulle burnas nått, så varför gör ni det då ?    Spelar ingen roll om det är folk eller dylikt omkring.....

Huvudet på spiken WeDo och vill samtiigt utöka det lite till. Det handlar om respekt, ödmjukhet, förståelse och inte minst säkerhet.

1#. Respekt för arrangörernas hårt nedlagda arbete för att få till stånd en dylik träff. De har lagt ner egen tid och egna pengar för att alla som vill, ska kunna komma och träffas, umgås och ha kul.

2#. Förståelse för att det är arrangörernas anseende som står på spel gentemot, stad, kommun, polis och upplåtare av fastigheten där träffen hölls. Detta står i direkt proportion till arrangörernas fortsatta strävan att vilja utveckla och möjliggöra ytterligare träffar. Förståelsen måste även innefattas av att bilsporten som sådan som kan bli lidande av dylika tilltag såsom burnouter, drifting och okontrollerad lek, som inte är planerat att ingå under en träff.

3#. Föregående rader står i direkt relation till säkerheten under bilträffar. All framfart av fordon under ett event eller en tävling som inte har en förberedd plan, har en förbaskad dålig säkerhet. Man måste ta hänsyn till de lagar & paragrafer som finns. Tillse publikens säkerhet avseende avspärrningar med mera. Förarnas säkerhet inte minst, med tillgång till brandsläckare samt övrig erforderlig utrustning.

Fast en svängdörr går ju åt två håll dessutom ska tilläggas. Att be någon, som inte följer de i förtid utsatta reglerna för träffen, att "-dra åt helvete!" är ju inte ödmjukt direkt från arrangörshåll.

Fast i detta fall finns en stor förståelse dock. Det är ju deras arbete som inte respekteras, övrig publiks säkerhet som negligeras och total brist av förståelse för hur en träff måste arrangeras för att kunna tillåta till exempel burnouter och drifting.

Mvh// Lincoln

ÖREBRO STREET MEET #1 - 2008
450 bilar och 2500 besökare - WOW! :)
Rostens-garage
8 april 2008 · 545 Inlägg

rosengren1 skrev:
jo det var en trevlig träff. lite rörigt efteråt kanske.

sen när min chaufför slog av lite sladdar behöver ju kanske inte crew skrika att vi ska dra åt helvete och att vi förstört alla framtida träffar och att vi är jävligt omogna och att vi skulle sticka därifrån ? inte så trevligt bemötande. fanns inte en enda bil i närheten där vi sladdade lite. och en fotograf sprang fram och blixtrade med sin kamera rakt i ansiktet när vi fått skäll..trevligt...vad är det med er? har man kontroll och ingen person eller bil  i närheten gör det väl inget om man gör en donut eller två?ni har säkert själva gjort det någon gång och vet att det är roligt och adrenalingivande. blev inte ens några spår så antagligen har vi inte förstört några framtida träffar. hoppas att ni gav dom andra som brände gummi lika hårda utskällningar.

ja så när vi blev portade fick vi ju åka till mässan istället,var roligare där . vi fick inte komma tillbaka till DHL tydligen:rolleyes:


läste förresten i tidningen idag att man spekulerade i om träffen i örebro hade något med Streetracet som var vid Viiby krog senare..

Personligen så skulle jag nog förespråka spöstraff eller skammpåle.
När man är på besök så följer man dom regler som finns.
Jag tror inte att Crew vill se er bil snurra runt på framsidan av Nerikes Allehanda med texten.
"Vansinnesfärd på bilträffen i Örebro"
"Gummit lågt tjockt när bilarna i full fart snurrade runt bland folk som flydde"
Eller liknande feta rubriker som tidningar brukar kunna hitta på.

Då hade nästa träff blivit bevakad av hundratals poliser och det är arrangörerna som nu betalar polisnotan numera. Det var ju därför som den stora MC träffen på High Chaparral fick lägga ner.
Då polisens nota för hela bevakninge var på flera miljoner.

Jag tror inte heller att alla som kommerhit på nästa träff vill ha polisen flåsandes i nacken pga att några få idioter skall förstöra för alla som kan sköta sig.
Jag  kommer ihåg hur det var i Västerås dom första åren när polisen stoppade hela crusingen för att sedan sätta böter på alla som hade för breda däck. Pga att polisen ville bevisa för tidingarna att man hade full kontroll. Problemet med polisen fick sedan sin lösning då västerås kommunpolitiker till slut sa till polisen att skärpa sig.

Så mitt förslag är. Håll er vid mässan nästa gång det är träff!

Rostens-garage
8 april 2008 · 545 Inlägg

Nu startar vi en ny tråd mitt i denna trådsmile
Är det någon mer än jag som vill ha en ny träff?
I så fall. Då kanske det behövs fler folk som jobbar på och med träffen.
Vilka mer än jag är intresserade. Kroka på denna lista i så fall.
Så kan arrangörerna välja och vraka om dom är sugna på att skapa en ny träff och vill ha hjälp.

Lista på frivillig arbetskraft för en ny träff.

1. Rosten1000

J-P-R DO IT LOW STYLE
8 april 2008 · 1 342 Inlägg

rosten1000 skrev:
Nu startar vi en ny tråd mitt i denna trådsmile
Är det någon mer än jag som vill ha en ny träff?
I så fall. Då kanske det behövs fler folk som jobbar på och med träffen.
Vilka mer än jag är intresserade. Kroka på denna lista i så fall.
Så kan arrangörerna välja och vraka om dom är sugna på att skapa en ny träff och vill ha hjälp.

Lista på frivillig arbetskraft för en ny träff.

1. Rosten1000

Alla som är intresserade utav att ställa upp och hjälpa till med en ny träff är varmt välkommen att skicka ett pm till mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang