Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

WeDo
10 april 2008 · 3 390 Inlägg

brelasten skrev:

WeDo skrev:

Supra_Micke skrev:
Ska det vara så svårt att sköta sig på en träff som är arrangerad på någon annans mark? Nu åkte jag förbi där på måndag morgon och det såg förvånansvärt rent ut, troligen på grund av att det städats rätt friskt.

Till nästa träff får vi nog köra på absolut alkoholförbud, oavsett om det är lättöl, ICA cider eller starksprit.

Förstör stämningen rätt bra när folk ska stå och svina och ha sig, kan ju nämna 740 limon långt ner på parkeringen.

Jag kan tänka mig hjälpa till att hålla alkohol borta. Men det gäller att vara övertydlig med information om sånt. Skyltar vid infart, skyltar inne på området och kanske en snabb påminnelse från personalen vid infarten som även informerar om vad som händer om man skulle välja bryta mot den förhållningsregeln. Avhysning, dvs bli utslängd från området. Finns massor med folk som kommer dit bara för att ha kul, snacka skit med andra bilintresserade, kolla på andras bilar osv. Behövs ingen alkohol, vill folk supa på bilträffar får dom anordna en egen.

Crew kanske kan ha något sånt här i beaktande inför nästa träff...

Precis... Till skillnad från krogen behöver man ju inte supa bilarna snygga wink

haha då haru inte sett många bilar hör ju ja det tongue

Neee, har ju inte varit i Karlskoga så jag behövt göra det wink

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
brelasten
10 april 2008 · 274 Inlägg

WeDo skrev:

brelasten skrev:

WeDo skrev:

Precis... Till skillnad från krogen behöver man ju inte supa bilarna snygga wink

haha då haru inte sett många bilar hör ju ja det tongue

Neee, har ju inte varit i Karlskoga så jag behövt göra det wink

hahahahahahaa så jävla sant tongue

fyllo
Gujen
10 april 2008 · 406 Inlägg

WeDo skrev:

Supra_Micke skrev:
Ska det vara så svårt att sköta sig på en träff som är arrangerad på någon annans mark? Nu åkte jag förbi där på måndag morgon och det såg förvånansvärt rent ut, troligen på grund av att det städats rätt friskt.

Till nästa träff får vi nog köra på absolut alkoholförbud, oavsett om det är lättöl, ICA cider eller starksprit.

Förstör stämningen rätt bra när folk ska stå och svina och ha sig, kan ju nämna 740 limon långt ner på parkeringen.

Jag kan tänka mig hjälpa till att hålla alkohol borta. Men det gäller att vara övertydlig med information om sånt. Skyltar vid infart, skyltar inne på området och kanske en snabb påminnelse från personalen vid infarten som även informerar om vad som händer om man skulle välja bryta mot den förhållningsregeln. Avhysning, dvs bli utslängd från området. Finns massor med folk som kommer dit bara för att ha kul, snacka skit med andra bilintresserade, kolla på andras bilar osv. Behövs ingen alkohol, vill folk supa på bilträffar får dom anordna en egen.

Crew kanske kan ha något sånt här i beaktande inför nästa träff...

Precis... Till skillnad från krogen behöver man ju inte supa bilarna snygga wink

HAHAHA joooooo de är fan 50/50 med rishögar och stylade bilar big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
rosengren1
10 april 2008 · 77 Inlägg

så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
WeDo
10 april 2008 · 3 390 Inlägg

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

omg.... cool

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Fredrik-79
10 april 2008 · 2 164 Inlägg

de kan ju bli så att de blir vakter om de inte finns dom som respekterar reglerna som sätts upp och att de görs om till ett inhägnat område.
Lyder man inte då så är de ju ringa polisen och de blir anmälan på de med.
Är de så man vill ha de??

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Super_Micke Bildrulle
10 april 2008 · 499 Inlägg

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

Klart jag kan. Skulle nog vara rätt kul också. Arrangörerna avgör vad som inte får förekomma, folk som kommer dit får rätta sig efter det.

Sen som jag sa tidigare, måste folk supa på bilträffar får dom väl anordna en sån träff. Finns nog tillräckligt med frivilliga för att slänga ut en hel pluton samtidigt.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
FreddeK
10 april 2008 ·

WeDo skrev:

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

omg.... cool

Än är inte den sista byxomyndiga fjollraggaren född! Öl och bilträff hör inte ihop...hur jäkla svårt ska det vara att fatta! Man rättar sig efter dom reglerna som arrangörerna har. jävligt enkelt faktiskt!

Den som sprutar ner min bil kommer jag vända upp och ner till bajset kommer ut genom munnen!

Fula ord jag använder men man blir ju upprörd!

Rostens-garage
10 april 2008 · 545 Inlägg

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

Skulle det vara något problem?lol
Såg ju mest finniga småglin i den lättare viktklasserna på förra träffen.
Dom bär man ut med en arm.lol

rosengren1
10 april 2008 · 77 Inlägg

SchumiSRM skrev:

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

Gör så här nästa gång: skit i och åk till Örebro på utställning, det enda du verkar vara intresserad av är att supa och burna. Utställning är för att folk vill visa upp sina bilar och om arrangörerna skrivit att alkohol och burnisar ej får förekomma så är det det som gäller. Hur svårt är det att fatta dessa ord? Förstår fortfarande inte vad du är ute efter som jag skrev i PM:et till dig men en ursäkt verkar det inte vara, vi gillar bilar och de som har något att visa upp gör det. De som gillar att köra race gör det på annan plats och ser till att de som arrangerat en utställning INTE får skit för det. Då borde det väl gå att få in i skallen att de som vill supa och burna också får göra som de som kör race...mycket enkel matematik!

Vi vill fortfarande att det ska gå att fixa utställningar och träffar i Örebro men om du inte vill ha en utställning/ träff i Örebro så följ mitt första råd i detta inlägget så slipper du må dåligt och så slipper vi trassel. Fixa gärna en supar och burn träff i Laxå så kommer vi gärna dit och plåtar er.

hahah, jag söp inte i örebro, drack inte en enda droppe alkohol. jag burnade inte, jag sa bara att "crew" kunde ha sagt till med vänligare ord när en regel bröts alltså, jag trodde "vuxna" kunde kontrollera sitt temprament bättre än ungdomar av någon anledning. tål ni inte negativ kritik?man ska väl klara av när någon säger vad den personen tycker. bara för att nästan alla andra tycker träffen var bra rakt igenom behöver du väl inte lacka ur när jag säger vad jag tycker och tror och tänker?
yttrandefrihet, jag säger vad fan jag tycker! och varför tycker du/ni att det är så larvigt med folk som burnar? ni har ju en bild på en bil som bränner gummi på förstasidan i denna tråd? ni fotograferar bilar som burnar  och racear, såg dig eller någon annan fotograf vid viiby, man kunde ju tro att det var 900 personer som fotograferade när den lila supran spann lite. blixtrade ju oavbrutet nästan! så fort det är utanför erat område verkar det vara helt okej att förstöra vägen med svarta spår och bilar som kör för fort.då jävlar kan man ta massa coola bilder! sen om någon slår av en liten sladd inne på ett område eller dricker en öl, eller gör nånting som är emot crews lagar, blir det ett herrans liv på er!visst ni kanske la ner massa energi på träffen men det finns väl fler områden om ett svart spår och en full människa har förstört allting? det finns en hel del stora områden runt örebro där man kan samlas.
och vadå må dåligt? ska ni blända mig med er blixt igen eller ska ni skicka en torped på mig?vad har jag att må dåligt av? kommer det komma ett kuvert med magsjuka?

vad händer om man burnar precis innan området börjar, vad händer om man dricker massa öl där och härjar som fan?

snälla vresa inte ur så jävla lätt utan ta lite kritik och mothugg, ni är ju för fan vuxna...om jag säger att ni kunde sagt till på lite trevligare sätt kan ni kanske tänka på saken och skriva något trevligt om att ni ska tänka på det nästa gång, istället för att balla ur totalt. alla , även jag, blir trevligare när det är trevlig folk på tillställningar, och ett stort plus när personalen är trevliga och kan hantera sina aggresioner smile

på återseende, kanske inne på området,
eller precis utanför i en risig volvo duett med öl ,fulla människor som svinar och börnrök runt om.
det märker vi väl hur pass välkomna vi känner oss nästa gång smile
godnatt!

mvh jonas
ej laxåbo.

Senast redigerat av rosengren1 (10 april 2008)

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
Super_Micke Bildrulle
10 april 2008 · 499 Inlägg

Men grejen är ju att om det händer för mycket sånt i samband med en träff som anordnas på nåder på någon annans mark så kanske dom väljer att neka oss rätten att vara där igen. DHL lagret är inte allmän plats.

Första tillsägelsen ska ju vara av det vänligare slaget, men om det inte åtlyds så får man ta till ton och senare  andra åtgärder.

Vi vill faktiskt kunna organisera fler träffar här i stan, men det fungerar aldrig om folk svinar runt, burnar och sladdar runt på området.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
WeDo
11 april 2008 · 3 390 Inlägg

rosengren1 skrev:

SchumiSRM skrev:

rosengren1 skrev:
så vanliga privatpersoner, eller "crew" ska alltså nästa gång, gå fram och hälla ut alkoholen för T.EX en skapligt full raggare? eller för  T.EX en 2m lång skinhead?
"du får inte dricka alkoholdricka här inne, det finns saft i tältet där"


good luck have fun..

Gör så här nästa gång: skit i och åk till Örebro på utställning, det enda du verkar vara intresserad av är att supa och burna. Utställning är för att folk vill visa upp sina bilar och om arrangörerna skrivit att alkohol och burnisar ej får förekomma så är det det som gäller. Hur svårt är det att fatta dessa ord? Förstår fortfarande inte vad du är ute efter som jag skrev i PM:et till dig men en ursäkt verkar det inte vara, vi gillar bilar och de som har något att visa upp gör det. De som gillar att köra race gör det på annan plats och ser till att de som arrangerat en utställning INTE får skit för det. Då borde det väl gå att få in i skallen att de som vill supa och burna också får göra som de som kör race...mycket enkel matematik!

Vi vill fortfarande att det ska gå att fixa utställningar och träffar i Örebro men om du inte vill ha en utställning/ träff i Örebro så följ mitt första råd i detta inlägget så slipper du må dåligt och så slipper vi trassel. Fixa gärna en supar och burn träff i Laxå så kommer vi gärna dit och plåtar er.

hahah, jag söp inte i örebro, drack inte en enda droppe alkohol. jag burnade inte, jag sa bara att "crew" kunde ha sagt till med vänligare ord när en regel bröts alltså, jag trodde "vuxna" kunde kontrollera sitt temprament bättre än ungdomar av någon anledning. tål ni inte negativ kritik?man ska väl klara av när någon säger vad den personen tycker. bara för att nästan alla andra tycker träffen var bra rakt igenom behöver du väl inte lacka ur när jag säger vad jag tycker och tror och tänker?
yttrandefrihet, jag säger vad fan jag tycker! och varför tycker du/ni att det är så larvigt med folk som burnar? ni har ju en bild på en bil som bränner gummi på förstasidan i denna tråd? ni fotograferar bilar som burnar  och racear, såg dig eller någon annan fotograf vid viiby, man kunde ju tro att det var 900 personer som fotograferade när den lila supran spann lite. blixtrade ju oavbrutet nästan! så fort det är utanför erat område verkar det vara helt okej att förstöra vägen med svarta spår och bilar som kör för fort.då jävlar kan man ta massa coola bilder! sen om någon slår av en liten sladd inne på ett område eller dricker en öl, eller gör nånting som är emot crews lagar, blir det ett herrans liv på er!visst ni kanske la ner massa energi på träffen men det finns väl fler områden om ett svart spår och en full människa har förstört allting? det finns en hel del stora områden runt örebro där man kan samlas.
och vadå må dåligt? ska ni blända mig med er blixt igen eller ska ni skicka en torped på mig?vad har jag att må dåligt av? kommer det komma ett kuvert med magsjuka?

vad händer om man burnar precis innan området börjar, vad händer om man dricker massa öl där och härjar som fan?

snälla vresa inte ur så jävla lätt utan ta lite kritik och mothugg, ni är ju för fan vuxna...om jag säger att ni kunde sagt till på lite trevligare sätt kan ni kanske tänka på saken och skriva något trevligt om att ni ska tänka på det nästa gång, istället för att balla ur totalt. alla , även jag, blir trevligare när det är trevlig folk på tillställningar, och ett stort plus när personalen är trevliga och kan hantera sina aggresioner smile

på återseende, kanske inne på området,
eller precis utanför i en risig volvo duett med öl ,fulla människor som svinar och börnrök runt om.
det märker vi väl hur pass välkomna vi känner oss nästa gång smile
godnatt!

mvh jonas
ej laxåbo.

Gör såhär:

Gå in under forum, klicka på Evenemang och skapa där en Supa-burna-Svina träff som du själv arrangerar... Sen får vi se vart den träffen kan få tillstånd att hållas....

Som tidigare sagts så är inte dhl planen en allmän plats, utan där är arrangörerna ansvariga....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
DaAddez Volvofreak
11 april 2008 · 356 Inlägg

WeDo skrev:

rosengren1 skrev:

SchumiSRM skrev:

Gör så här nästa gång: skit i och åk till Örebro på utställning, det enda du verkar vara intresserad av är att supa och burna. Utställning är för att folk vill visa upp sina bilar och om arrangörerna skrivit att alkohol och burnisar ej får förekomma så är det det som gäller. Hur svårt är det att fatta dessa ord? Förstår fortfarande inte vad du är ute efter som jag skrev i PM:et till dig men en ursäkt verkar det inte vara, vi gillar bilar och de som har något att visa upp gör det. De som gillar att köra race gör det på annan plats och ser till att de som arrangerat en utställning INTE får skit för det. Då borde det väl gå att få in i skallen att de som vill supa och burna också får göra som de som kör race...mycket enkel matematik!

Vi vill fortfarande att det ska gå att fixa utställningar och träffar i Örebro men om du inte vill ha en utställning/ träff i Örebro så följ mitt första råd i detta inlägget så slipper du må dåligt och så slipper vi trassel. Fixa gärna en supar och burn träff i Laxå så kommer vi gärna dit och plåtar er.

hahah, jag söp inte i örebro, drack inte en enda droppe alkohol. jag burnade inte, jag sa bara att "crew" kunde ha sagt till med vänligare ord när en regel bröts alltså, jag trodde "vuxna" kunde kontrollera sitt temprament bättre än ungdomar av någon anledning. tål ni inte negativ kritik?man ska väl klara av när någon säger vad den personen tycker. bara för att nästan alla andra tycker träffen var bra rakt igenom behöver du väl inte lacka ur när jag säger vad jag tycker och tror och tänker?
yttrandefrihet, jag säger vad fan jag tycker! och varför tycker du/ni att det är så larvigt med folk som burnar? ni har ju en bild på en bil som bränner gummi på förstasidan i denna tråd? ni fotograferar bilar som burnar  och racear, såg dig eller någon annan fotograf vid viiby, man kunde ju tro att det var 900 personer som fotograferade när den lila supran spann lite. blixtrade ju oavbrutet nästan! så fort det är utanför erat område verkar det vara helt okej att förstöra vägen med svarta spår och bilar som kör för fort.då jävlar kan man ta massa coola bilder! sen om någon slår av en liten sladd inne på ett område eller dricker en öl, eller gör nånting som är emot crews lagar, blir det ett herrans liv på er!visst ni kanske la ner massa energi på träffen men det finns väl fler områden om ett svart spår och en full människa har förstört allting? det finns en hel del stora områden runt örebro där man kan samlas.
och vadå må dåligt? ska ni blända mig med er blixt igen eller ska ni skicka en torped på mig?vad har jag att må dåligt av? kommer det komma ett kuvert med magsjuka?

vad händer om man burnar precis innan området börjar, vad händer om man dricker massa öl där och härjar som fan?

snälla vresa inte ur så jävla lätt utan ta lite kritik och mothugg, ni är ju för fan vuxna...om jag säger att ni kunde sagt till på lite trevligare sätt kan ni kanske tänka på saken och skriva något trevligt om att ni ska tänka på det nästa gång, istället för att balla ur totalt. alla , även jag, blir trevligare när det är trevlig folk på tillställningar, och ett stort plus när personalen är trevliga och kan hantera sina aggresioner smile

på återseende, kanske inne på området,
eller precis utanför i en risig volvo duett med öl ,fulla människor som svinar och börnrök runt om.
det märker vi väl hur pass välkomna vi känner oss nästa gång smile
godnatt!

mvh jonas
ej laxåbo.

Gör såhär:

Gå in under forum, klicka på Evenemang och skapa där en Supa-burna-Svina träff som du själv arrangerar... Sen får vi se vart den träffen kan få tillstånd att hållas....

Som tidigare sagts så är inte dhl planen en allmän plats, utan där är arrangörerna ansvariga....

Jag har följt tråden hela tiden o jag blir bara mer o mer förbannat på dej Rosengren.. men gör som WeDo säger
Ordna en SUPA-Burna_svina träff fär du och dina kompisar får göra som ni vill..  Skriv inlägg där det står att man iinte får röka på området..  O sen kommer vi och röker där!  hmmm Vad händer då??

Snälla kom inte på nästa träff!

// Andreas
S40N T5-04
rosengren1
11 april 2008 · 77 Inlägg

haha titta, nu blev det ett satans liv igen! vill bara önska att nästa gång kan man väl säga till på ett åtminstonde lite schysstare sätt. iallafall första gången! vi gjorde nån donut som sagt, och då lät det ju på er som om att vi hade kört på någon...dödstraff minst !

men men, då skiter vi väl i att komma nästa gång:/
vi får väl anordna en träff där alla som är sugna på att "svina" dvs burna och drifta och sladda, och knäppa en öl är välkomna! det ordnar vi men det kan ta lite tid:) vi brukar ha en fin bana på isen här om vintrarna som det går att köra på, den är riktigt rolig, men nu är det ju snart sommar så vi får väl skaffa en asfaltsplan istället. vi kan bjuda på grillad korv och dricka! några killar från laxå fick markägarens tillåtelse att ha burntävling i somras, det enda som behövdes var en stålskiva så det inte blev massa gropar och spår i asfalten, så det blir inga problem smile

det kanske är ett tips till er förresten? en skiva som folk kan burna lite på!

det ordnar sig, häng inte läpp nu pojkar för att några 18åringar säger sin åsikt big_smile vi ber så hemskt mycket om ursäkt om det blev några gråa spår efter oss, vi kan komma med roterande ståltrissa och ta bort dom om ni inte får vara kvar på området nästa gång, men jag tittade själv efteråt och jag kunde inte se några spårwink
trevlig helg på er, svina lugnt och blixtra lugnt!

mvh rosengren

Senast redigerat av rosengren1 (11 april 2008)

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
Rostens-garage
13 april 2008 · 545 Inlägg

rosengren1 skrev:
några killar från laxå fick markägarens tillåtelse att ha burntävling i somras, det enda som behövdes var en stålskiva så det inte blev massa gropar och spår i asfalten, så det blir inga problem smile

det kanske är ett tips till er förresten? en skiva som folk kan burna lite på!

Har du svårt att förstå saker?????
Varför skulle dom fixa en platta att börna på????
Arrangörerna fixade en utställning. Ingen börnträff. Måsta man hålla utställingen inomhus för att du skall förstå? Vill du göra donuts, åk någon annan stans. Expempelvis mässparkeringen. Så slipper du få skäll av arrangörerna.
Man skrev tydligt att man ville att folk skulle ta det lugnt på massor av ställen i tråden.
Ändå är du gnällig på att dom skrek åt er!
Var glad att du inte fick stryk.
Hade du gjort fel saker på en Chopper träff så hade du kanske haft något att klaga över. (smärta)
På den tiden som jag var med i MC klubb så slängde vi ut folk med våld när dom gjorde fel.
Allt enligt principen "gör man fel så gör det ont"

Istället för att lägga ner tid på att käbla om saker som NI har gjort fel så lägg ner tiden på något vettigare istället
Som att fixa en egen börnträff eller anmäl dig som medhjälpare till nästa träff istället.

Mr_EmCom Med.lem
13 april 2008 · 3 759 Inlägg

Ett ord; Chilla

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Fredrik-79
13 april 2008 · 2 164 Inlägg

Kan ju lägga ner diskutionen och tjatet om burningen på området.
Följer men inte regler som är uppsatta så åker man ut. Så är de bara.
Sen om de annordnas träffar där de är tillåtet med rätt tillstånd så visst då funkar de men nu va de inte så och de va på området.
Varför inte acceptera fakta och sluta skriv om nått som har varit klart från början.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Sweedie
13 april 2008 · 3 Inlägg

Bilder från träffen finns i mitt galleri sen några dar tillbaks, har bara missat att berättat om det! tongue
Tyvärr har jag varit tvungen att jobba lite för mycket den här veckan, så jag har inte gjort så många än, men fler bilder kommer givetvis att komma!

Volvo940SE
13 april 2008 · 15 Inlägg

orka tjaffsa... klart man måste ha lite kul oxå... lite stelt om ingen gör någe.. lite dummheter hör ju till..

2drht
Volvo 340 "Svanen" (1988)
Buick Special Riviera "2dr ht" (1958)
jocke_gronberg
14 april 2008 · 4 586 Inlägg

dags att låsa denna tråd? verkar vara samma sak som folk snackar om hela tiden jag ser fram emot flera träffar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang