visst finns de en lag om hur mörk toningen på rutorna fram vid förar fönstret och passagerar fönstret ska vara... isåfall hur mörkt?... bak få de va hur svart som helst?
visst finns de en lag om hur mörk toningen på rutorna fram vid förar fönstret och passagerar fönstret ska vara... isåfall hur mörkt?... bak få de va hur svart som helst?
Man måste ha 70% ljusgenomsläpp på sidoframrutorna och 75% på framrutan och bak hur svart man vill.
Om jag inte är helt fel på det. Min gamla bil gick ialf igenom med det!
Man måste ha 70% ljusgenomsläpp på sidoframrutorna och 75% på framrutan och bak hur svart man vill.
tackar tackar!
Så lite så! Nån annan får väl rätta mej om jag inte har rätt! men det tror jag det ska vara . God luck! och godnatt!
70/75 är helt korrekt! Skal tilläggas att det finns ingen film på marknaden med så låg toning. Men orginaltonade rutor är oftade tonade till den graden.
Hmm.. ja, som de sägs så kommer besiktningsgubbarna att utrustas med ett instrument som mäter ljusgenomsläpp på solfilm, och Polisen ska också få ett sådant intrument, men än så har jag då inte sett av nå sånt! Men sen beror de nog mkt på vilken gubbe man möter på osv. vilket humör dom är på å lala..
Asså.. ska ni lägga en solfilm som släpper igenom så pass mkt ljus som 75% så kan nu lika gärna låta bli, för det kommer inte å synas nått endå, den är ju så attans ljus!
Så, ska du ha tonat så skare väll endå synas oxå!
Men detta är ju bara min mening.
Senast redigerat av Merca-Hakan (19 december 2005)
70/75 tycker inte jag låter så luddigt väldigt exakta siffror. fråga vilken bes gubbe som helst det är ingenting luddigt över den lagen
jaså lilla killen, hr du läst paragrafen?? har du läst lagen?
lilla killen ? undrar vem som är minst jag faktiskt, du verkar ju inte kunna ta en diskussion som en vuxen människa du spårar alltid ur. 70/75 är en fast siffra och det är inget luddigt allt över den paragrafen, sen kan man ju vrida och vända lagen så den passar just i rätt sammanhang.