4760
Sök

Sportavgassystem 740

1 163 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hejsan jag har funderingar på att skaffa ett sportavgassystem till min 740.. men vet inte redit om man ´nu gör detta, måste man inte ställa om tändning å massa för att det ska gå fint? eller är det bara att smäcka dit å köra?

Sedan ifall ni har några tips på va man kan köpa hela setet ev. Nytt grenrör också så skriv gärna smile ha d bra! tack på förhand.

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

287 Inlägg
28 februari 2008
bara smacka på och köra:)

volvo ska de va :)

huh?
10 427 Inlägg
28 februari 2008
http://www.kgtrimning.com/ säljer extraktorgrenrör för ~2500:- till 8v-motorerna.

Säljer väl även Simons sportsystem till lite bättre priser än Autoexperten osv.

1 163 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Okej, man måste köpa extraktorgrenrör? å är det bara å koppla väck det gammla sedan köpa ett sportavgassystem å en extraktorgrenrör sedan bara tuta å köra?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

551 Inlägg
28 februari 2008
om du vill vara ordentlig ja, men om du nu inte är efter dom få hästarna du får av ett komplett avgassystem så plocka bakre dämparen o sätt dit ett rör istället.

You can't B serious, oh K

1 163 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
mja ja vet .. men d e så att jag har läcka i systemet ... visst ha tätat lite här å där ... men läcker från grenröret ner till främre avgassystem .. så e så trött på skiten nu så fudnerar på å köpa helt nytt system å tänkte då på ett sportsystem... va tkr du om d?

plattsättare!
804 Inlägg
28 februari 2008
bara slänga dit sen tuta och köra jag kör med 3tum på min det låter fint det smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

2 118 Inlägg
28 februari 2008
köp extraktor med helsats, då har du tjänat 15-20hk på köpet.

D.i.l.l.i.g.a.f

1 400 Inlägg
28 februari 2008
JT super flow. Bra priser och låter GÖTT

www.jt-tuning.se

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 163 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Eller vet nån var man kan få tag i ett nytt orginal grenrör å ev. nytt roginal avgassystem .. å sätta på en anann slutdämpare med lite finare ljud kanske? kanske billigare å bättre?

Forummoderator
26 671 Inlägg
29 februari 2008
Hoaken skrev:
Eller vet nån var man kan få tag i ett nytt orginal grenrör å ev. nytt roginal avgassystem .. å sätta på en anann slutdämpare med lite finare ljud kanske? kanske billigare å bättre?

Bättre..mja. Men billigare jo förmodligen.

www.laga.se kanske funkar. Skroten har hur många avgasystem som helst.
Har man tur får man tag i ett nästan splitt nytt. Sett en del på skroten häromkring
och vissa ser ut att ha blivit precis bytta innan..ja..vad som nu hände.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

152 Inlägg
29 februari 2008
Det finns en uppsjö av tillverkare till just 740. Bara att jaga efter priser. Sen om man ska ha 2.5 eller 3tum,två eller tre dämpare,om de ska sitta långt bak eller längre fram beror helt på vilket varvtal du vill ska ge mest extra. 3tum och en dämpare långt bak ger mer toppeffekt och troligen visst tapp i mellanreg.
Smalare pipor längre bakåt och fler dämpare ger mindre vinst/högre varvtal-bättre bottenvrid...o.s.v.wink

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Sök