Saab 9000 Aero-X "500hk saab" (nya bilder på sista sidan!)

Hammarslag Inläggskritiker
2 mars 2008 · 990 Inlägg

henkebenke skrev:
Tjustigt!
Men du, det glipar i avgasbandaget wink

Hehe avgasbandage, såna dyra saker har jag inte råd med roll

Senast redigerat av Hammarslag (2 mars 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
2 mars 2008 · 990 Inlägg

Phaetoon skrev:
Yikes. Vilket bygge! Får man komma och titta sen?

Du kommer garaterat få se bilen på några träffar i östergötland iaf, kan bjuda på ett åk om jag tycker den går väl nog big_smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Phaetoon
2 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Hammarslag skrev:

Phaetoon skrev:
Yikes. Vilket bygge! Får man komma och titta sen?

Du kommer garaterat få se bilen på några träffar i östergötland iaf, kan bjuda på ett åk om jag tycker den går väl nog big_smile

Nice! Tackar för erbjudandet!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hammarslag Inläggskritiker
2 mars 2008 · 990 Inlägg

Phaetoon skrev:
Nice! Tackar för erbjudandet!

Hehe glöm inte o bränna kläderna sen bara, tänk på att du har suttit i en saab då wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Thaien
2 mars 2008 · 933 Inlägg

Det blir nice

BMW M5 (1999)
Greatsnyggo saabtok
2 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Ser jäkligt bra ut de där, blir nog bra snurr i maskinen , Lycka till

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Hammarslag Inläggskritiker
2 mars 2008 · 990 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Ser jäkligt bra ut de där, blir nog bra snurr i maskinen , Lycka till

Hehe behöver förhoppningsvis inte schemalägga omkörningarna på E4an i framtiden iaf roll

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
3 mars 2008 · 990 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Ser jäkligt bra ut de där, blir nog bra snurr i maskinen , Lycka till

Hehe lär låta som ett JAS när den turbon börjar ladda.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
4 mars 2008 · 990 Inlägg

martincool skrev:
Det blir nice

Det tar sig smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
skutte Bilrekonditionerare
4 mars 2008 · 453 Inlägg

Underbart med flera projekt på 9000! Kommer följas! Får du i allt som står i listan blir den hur GRYM som helst, jobba på nu wink

MVH Rikard
Hammarslag Inläggskritiker
7 mars 2008 · 990 Inlägg

skutte skrev:
Underbart med flera projekt på 9000! Kommer följas! Får du i allt som står i listan blir den hur GRYM som helst, jobba på nu wink

Nu i morrn bör sportbromsarna dyka in på posten tongue

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
__Goofy
7 mars 2008 · 16 Inlägg

Fan vad grymt projekt big_smile Kommer att följas wink Exakt hur stor effektökning blir det?

Senast redigerat av __Goofy (7 mars 2008)

Supra_robin
8 mars 2008 · 4 663 Inlägg

häftigt saab  projekt   
kommer följas wink

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
8 mars 2008 · 4 190 Inlägg

Jävligt smart med alla bilderna på första sidan smile

Blir jävligt grym du!
Keep it up!
Mvh Kim

Hammarslag Inläggskritiker
8 mars 2008 · 990 Inlägg

__Goofy skrev:
Fan vad grymt projekt big_smile Kommer att följas wink Exakt hur stor effektökning blir det?

Vet att motorn har lämnat 568hk hos tidigare ägare, detta med orginal kammar!.
Men det är ochså dom som sätter stopp för mer effekt, så nästa steg är 2st racekammar om man vill gå högre.

Motorn kommer dock lämna 450-500 i min bil, detta är pga av att ja kör med mindre spridare o en soppapump sen 98 oktan, han tidigare hade större spridare o dubbla pumpar samt körde på E85.

Kanske köper 4st 1000cc spridare, inga större pengar direkt heller, men känns som det är en bra start o inte gå för högt direkt.
Fan hoppar ju direkt ifrån 225hk till över det dubbla direkt, så behöver få in vanan lite.
Men det mesta är ju gjort med motorn som går att göra, det som finns kvar nu är ju saker runt om, större turbo o sånt om man nu vill gå ap högt.
Turbon klarar 604hk som det är nu, med nuvarande avgashus, kompressorsidan klarar dock 700hk+.
Men känns lite overkill för mig, vill ha bra körbarhet och att den ska bete sig någorlunda sansat på vägen smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Rille0
8 mars 2008 · 2 021 Inlägg

härligt smile kommer bli ett riktigt monster

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
__Goofy
9 mars 2008 · 16 Inlägg

Hammarslag skrev:

__Goofy skrev:
Fan vad grymt projekt big_smile Kommer att följas wink Exakt hur stor effektökning blir det?

Vet att motorn har lämnat 568hk hos tidigare ägare, detta med orginal kammar!.
Men det är ochså dom som sätter stopp för mer effekt, så nästa steg är 2st racekammar om man vill gå högre.

Motorn kommer dock lämna 450-500 i min bil, detta är pga av att ja kör med mindre spridare o en soppapump sen 98 oktan, han tidigare hade större spridare o dubbla pumpar samt körde på E85.

Kanske köper 4st 1000cc spridare, inga större pengar direkt heller, men känns som det är en bra start o inte gå för högt direkt.
Fan hoppar ju direkt ifrån 225hk till över det dubbla direkt, så behöver få in vanan lite.
Men det mesta är ju gjort med motorn som går att göra, det som finns kvar nu är ju saker runt om, större turbo o sånt om man nu vill gå ap högt.
Turbon klarar 604hk som det är nu, med nuvarande avgashus, kompressorsidan klarar dock 700hk+.
Men känns lite overkill för mig, vill ha bra körbarhet och att den ska bete sig någorlunda sansat på vägen smile

568hk yikes
En på området där farsan jobbar har en saab 9000 med 500hk, och han spinner f*n på 4:ans växel yikes men sen vet jag inte vad han har gjort med den tongue

Om jag påbörjar denna bilen jag har eller nästa vet jag inte, men jag siktar själv på samma effekt, plus lite lull lull till karossen big_smile Säger till när jag startar tråden..

Kommer att följa denna tråden slaviskt big_smile (man kan ju få inspiration wink )

SaaB_Turbo
17 mars 2008 · 336 Inlägg

Hur går det för dig i snö stormen :p

Niotusen
17 mars 2008 · 272 Inlägg

Riktigt vackert, tror att det är fler än mig som gått och väntat på lite nytt material här inne, så se till att få slag i saken och gör något härligt, eller fixa fram lite ögongodis åt oss som sitter och fryser i snöstormen hmm

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Hammarslag Inläggskritiker
18 mars 2008 · 990 Inlägg

SaaB_Turbo skrev:
Hur går det för dig i snö stormen :p

Haha det står still tyvärr smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang