Fan jag kappade sita burken på min Toyota supra 3,0 turbo idag och den visslar som faaaann???????

cagiva_mannen Lysekil
2 mars 2008 · 90 Inlägg

hej jag undrar varför min Toyota supra 3,0 turbo visslar efter jag kappade sista burken och satte på en japsdämpare jag ville att det skulle bröta mera, så börjar den vissla och det är turbon som låter vad givet bilen är orginal. nån som kan hjälpa mej med detta vill gärna veta varför den visslar som ett Jetplan och då skojar jag fan inte:lol:tongue

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Haniball_s
2 mars 2008 · 455 Inlägg

nä det gör du inte det kan jag intyga hehe

>syns man inte finns man inte<
WolfZap Volvo-Beroende
2 mars 2008 · 289 Inlägg

DÅlig turbo?

Volvo 760 TIC -84 B23ET
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
2 mars 2008 · 2 456 Inlägg

För lågt motryck till motorn så ladtrycket ligger på konstant may bee ..??

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Bebbo Kocken
2 mars 2008 · 487 Inlägg

du har inte fått högre laddtryck då? hört att många har fått höjt laddtryck som följd efter att man gjort bättre flöde på avgassidan. och om laddtrycket blivigt högre så borde ju turbon låta mer....

Mickius
2 mars 2008 · 4 670 Inlägg

På min saab hade ja högt laddtryck ca 1,5 bar o den visslade som fan lät som ett flygplan som kom tongue

cagiva_mannen Lysekil
2 mars 2008 · 90 Inlägg

okej då vet jag. Wolzap jag kör ingen volvo så det håller desutom är den ny.jag tror mer på BEBBOS ide för jag tycker laddtrycker är bättre

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
TFkarlsson Varningar. 36
2 mars 2008 · 1 200 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
okej då vet jag. Wolzap jag kör ingen volvo så det håller.

big_smile Hahahhahahhahahahha!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
supratjejen Toyaddict
2 mars 2008 · 241 Inlägg

Tror ändå du borde känna på spelet i turbon. Min turbo rasade i höstas och det lät ungefär som ett jetplan.. Men lite så kan det nog låta ändå med mindre ljuddämpning..
Högre ladd räcker inte med en japs för att få. Då är det den främre delen av röret (downpipen) som måste bytas, och främförallt skrota första katten!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
WolfZap Volvo-Beroende
3 mars 2008 · 289 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
okej då vet jag. Wolzap jag kör ingen volvo så det håller desutom är den ny.jag tror mer på BEBBOS ide för jag tycker laddtrycker är bättre

Du kan ju inte utesluta det för att du åker Toyota heller? Spelar ju ingen roll vad du har för märke på bilen, turbon kan ta slut för det. Sedan kan den ju ha säckat ihop även om den är ny. Håller med Supratjejen, du borde ju titta på den iaf.

Volvo 760 TIC -84 B23ET
EinarL EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
3 mars 2008 · 77 Inlägg

Testa att montera tillbaks dämpen, och släng Kinaskitet i bingen!
Till nästa gång kan du väll skippa redbull innan du skriver? Och även när du börjar bygga om bilen!

Dumt att vara otydlig i forum trådar!

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S
cagiva_mannen Lysekil
5 mars 2008 · 90 Inlägg

så nu har jag haft inne den på toyota center och dom säger att turbon är det inga fel på den är i perfekt skick.så den är det inte undra om det kan va att mitt avgasrör är tillplattat precid där japsen sitter asså det är nästan helt plat . ursäkta mej om jag har skrivt otydligt MVH Cagiva_mannen

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Mr_EmCom Med.lem
5 mars 2008 · 3 759 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
så nu har jag haft inne den på toyota center och dom säger att turbon är det inga fel på den är i perfekt skick.så den är det inte undra om det kan va att mitt avgasrör är tillplattat precid där japsen sitter asså det är nästan helt plat . ursäkta mej om jag har skrivt otydligt MVH Cagiva_mannen

Och det märkte du inte när "du" svetsade dit den lr? Följd fråga: Märkte dom inte det på "verkstaden"?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
cagiva_mannen Lysekil
6 mars 2008 · 90 Inlägg

öö jo det gjorde do men ska sätta på 3 tum från turbon och bak imorgon så jag hoppas det blir bättre undra bara var bil fan visslar så som den gör ursäkta mej

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
alex_side Neerd
6 mars 2008 · 1 596 Inlägg

haha det är ju frääänt med jetplansljud i bilen=D tänk bara en fete dump på det o brudarna kommer springa som fan efter dig!!

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
cagiva_mannen Lysekil
9 mars 2008 · 90 Inlägg

hehehe ja det karnske men dump ska man ha om man har merän 400 hkr tycker jag men det är min menning dumpar gött endå med öppet filter

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
maco
9 mars 2008 · 1 207 Inlägg

Tänkte precis säga att det var turbon som säkert hade farit. Men du hade tur. Jag misstänker att min har gått i graven nu för den ylar så det låter som att man har 900hk. Aja, hoppas att ljudet försvinner för dig sedan.

LoFET Almännt tokig
9 mars 2008 · 481 Inlägg

om avgas systemet är till plattat är det garanterat det som visslar, blir så för att det blir för trångt i avgas systemet och därmed högre mot tryck vilket gör att det visslar mer. blir likadant om du laddar mycket med orginal avgas system som är för litet bilen låter som ett jetplan.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang