Så, jag var iaf ute på min enmansträff i grödinge. Vädret var faktiskt väldigt fint trots lite moln.
Smiskade vägarna lite här å där. Åkte från västerhaninge över slingerbulten, som bara är uppvärmning inför vägarna i grödinge. Dom är riktigt roliga, man behöver inte ens svinköra för att det ska vara mycket underhållande.
En kopp kaffe i väntan på cafe eldtomta. man såg fint ut på vägen, men tyvärr kom inte några "finbilar" förbi.
Lilla bilen står å väntar på kompisar på grusplanen.
Sen blev klockan ca 15:30. Åkte vidare ner till färjeläget i skansundet. Jag å svanen hade det rätt så mysigt.
Han gjorde närmanden
Eftersom han var så snäll så fick han lite bröd. Slutade den jäkeln att fräsa också.
Liten båt , några andra som inte riktigt vill kela med svanen och lilla tyskan i röd klädsel.
Sen sa båten tut och bryggan gick. Så jag hälsa adjö till svanson och åkte tillbaka på fin-vägarna.Plötsligt så tittade solen fram också, så då vart det riktigt trevligt, blev ett par rundor fram och tillbaka på både eldtomta-vägen och bulten tillsammans med alla sporthojjar som kommit fram.
Trisst händelse var dock en stackare som gått av vid en kurva ut på ett fält i början av dagen. Brandkåren var där och roddade.
Han hade klarat sig bra tack vare fältet som var nysått och plant.
Men hojen behövde ny plast och en del ihopskruvning. Beklagar

Senare i samma kurva stod några herrar med kamera och fotade diverse hojar, fick vara med på bild jag med verkade det som. Är dom otrogna då ?
Nu vet ni att ni missade en kul träff iaf allihopa
/fridens