7202
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
Vill bara Påminna om denna roliga grej smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80654

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 688 Inlägg
9 april 2008
På bilprovningen i Sisjön så vet alla att polisen kom när det skulle köras konbana, och GBrt-arrangörerna ville själva prata med polisen då dom kom, och bad således folket gå från planen. Jag stod kvar och tänkte höra lite vad som sades, med fick några obehagliga ord rakt i nyllet utan att ha sagt något opassande eller varit ivägen. "Tillhör du GBrt eller? Nä, så stick härifrån då".

Verkligen ett trevligt bemötande!

Så VEM och/eller VILKA arrangerade racet om inte GBrt?
Och det är så j*vla olagligt det kan bli sålänge det inte finns tillstånd!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Ugglan-racing
362 Inlägg
9 april 2008
hur blir det nu? blir det någon träff i borås på lördag eller inte.. ??

How does dust taste sucker??

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
9 april 2008
Losgard skrev:
På bilprovningen i Sisjön så vet alla att polisen kom när det skulle köras konbana, och GBrt-arrangörerna ville själva prata med polisen då dom kom, och bad således folket gå från planen. Jag stod kvar och tänkte höra lite vad som sades, med fick några obehagliga ord rakt i nyllet utan att ha sagt något opassande eller varit ivägen. "Tillhör du GBrt eller? Nä, så stick härifrån då".

skulle du kunna skicka ett pm till mej som beskriver hur den personen ser ut, så ska jag ta reda på vem det kan vara...

Är ganska så säkekr på att de inte va nån grån GBrt.. men kan ha fel...  det var iallafall jag som bad alla gå där ifrån.. känns jobbigt o försöka va koncentrerad på ova pappa blå säger, när de står massa folk runt om kring.. kan inte komma ihåg att det var jag som bad nån gå på nått otrevligt sätt iallafall :S

Men vi skall reda ut detta på nått sätt.. för nån som tittar på ska inte behöva ta nån som hälst skit..
Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
9 april 2008
blacklin3 skrev:
hur blir det nu? blir det någon träff i borås på lördag eller inte.. ??

det är planerat den 19 april... blir säkert nått innan.. med det är inget som arrangeras av GBrt..
Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 688 Inlägg
9 april 2008
HyperSonica skrev:
Losgard skrev:

skulle du kunna skicka ett pm till mej som beskriver hur den personen ser ut, så ska jag ta reda på vem det kan vara...

Är ganska så säkekr på att de inte va nån grån GBrt.. men kan ha fel...  det var iallafall jag som bad alla gå där ifrån.. känns jobbigt o försöka va koncentrerad på ova pappa blå säger, när de står massa folk runt om kring.. kan inte komma ihåg att det var jag som bad nån gå på nått otrevligt sätt iallafall :S

Men vi skall reda ut detta på nått sätt.. för nån som tittar på ska inte behöva ta nån som hälst skit..
Mvh Martin

Personen heter Andreas, brukar ha keps och kör en röd Mazda 323.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

824 Inlägg
9 april 2008
varför ska alla gnälla så mkt här i denna tråden.
Ge GBrt lite stöd för att dom anordnar riktigt bra träffar istället.

1 688 Inlägg
9 april 2008
North skrev:

Jag anser inte att det är gbrt som fixat träffarna.
Det hela började med onsdagsträffen för längesen, sen att folk fortsatte träffas i samma garaget som efter onsdagsträffarna på sommartid, nu även på vintern, anser inte att det är gbrt som dragit ihop det, enda som "dom" lyckades fint med var träffen i lördags. Men även den fanns innan gbrt fanns, bara det att folk inte hade gått ut me de lika stort på internet osv. så inte så mycket folk kommit tidigare.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
9 april 2008
Hårda ord det där Jocke.. Säger inte gärna emot dig, för du har vettiga åsikter för det mesta, men något som du glömt att nämnaär att det inte enbart handlar om Göteborg.

GBrt har lyckats fixa en fin träff här i Borås också, och det är det inte många som gjort innan. Och det är inte heller många som bundit ihop Borås och Göteborg på det sätt som GBrt lyckats med . Tror nog aldrig att så många Boråsare som det är nu har besökt Göteborg på onsdagsträffarna. smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 688 Inlägg
9 april 2008
Edil_ skrev:
Hårda ord det där Jocke.. Säger inte gärna emot dig, för du har vettiga åsikter för det mesta, men något som du glömt att nämnaär att det inte enbart handlar om Göteborg.

GBrt har lyckats fixa en fin träff här i Borås också, och det är det inte många som gjort innan. Och det är inte heller många som bundit ihop Borås och Göteborg på det sätt som GBrt lyckats med . Tror nog aldrig att så många Boråsare som det är nu har besökt Göteborg på onsdagsträffarna. smile

Borås säger jag inget om, för den delen har jag inte en aning om.
Kan bara säga hur det tidigare varit på träffarna i Göteborg.
Hur många som kommit från Borås tidigare vet jag inte, har ingen koll på det.
Jag anser inte att mängden bilar är det som är det avgörande om det blivit en lyckad träff eller ej.
Kvalitet är ju långt ifrån kvantitet wink

14 Inlägg
9 april 2008
MrKerm skrev:
faltsetas skrev:
MrKerm skrev:
Tack alla för era kommentarer men skippa race snacket tack !

Sedan kan vi väl skippa allt polis snack på tråden också ser väldigt illa ut mad

Nästa gång kan väl dom som skall köra race skicka mig ett sms så jag vet om att det är race, tycker det är jätte kul o kolla på cool

Sedan kan jag säga att det kommer upp fler bilder i mon på vår hem sida, Har nu fått pressens bilder smile

O jupp vi jobbar sten hårt på att få lov att köra kon körning i samband med vår nästa träff men inget är klart ännu neutral

O jupp alla är välkomna på våra träffar Men efter denna träff kommer vi nog att bli tvungna att ta ut en sumbolisk summa för varje fordon för i dags läget betalar vi avgifter ur egna fickor kan vara värt o tänka på kanske hmm

så alla som kommer på träffen skall betala en slant för vi skall få tillstånd?? att köra t.ex kornbarna??

Ha det bäst alla

P o K tongue

vad för avgifter betalar ni?

Vi kommer att åka på en avgift på 600:- i Borås för tillstånd... Något som vi inte visste innan..

Yellow bug!
1 640 Inlägg
9 april 2008
Losgard skrev:
Edil_ skrev:

Borås säger jag inget om, för den delen har jag inte en aning om.
Kan bara säga hur det tidigare varit på träffarna i Göteborg.
Hur många som kommit från Borås tidigare vet jag inte, har ingen koll på det.
Jag anser inte att mängden bilar är det som är det avgörande om det blivit en lyckad träff eller ej.
Kvalitet är ju långt ifrån kvantitet wink

Nej, men då så, då kan jag dra mig ur diskussionen, för likaväl som du inte kan något om Borås, så vet jag inte så mycket om Göteborg och hur det såg ut på träffarna innan. tongue Så den diskussionen får gärna vår käre Mrkerm eller någon andra av våra göteborgare ta över.

Det håller jag med om fullständigt. Men så skön stämning som det var på träffen i helgen har jag inte upplevt innan. Men det är ju en personlig grej smile
Senast redigerat av Edil_ (9 april 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
9 april 2008
Losgard skrev:
North skrev:

Det hela började med onsdagsträffen för längesen, sen att folk fortsatte träffas i samma garaget som efter onsdagsträffarna på sommartid, nu även på vintern, anser inte att det är gbrt som dragit ihop det, enda som "dom" lyckades fint med var träffen i lördags. Men även den fanns innan gbrt fanns, bara det att folk inte hade gått ut me de lika stort på internet osv. så inte så mycket folk kommit tidigare.

För din vetskap fortsätter onsdagträffarna i vanlig ordning GBrt har ej med dessa att göra.
Du skriver: (Jag anser inte att det är gbrt som fixat träffarna) vem vá det då som fick 250bilar till sisjön?

Vi bildade en förening för att folk tyckte det behövdes lite struktur i träffarna, och det tycker jag vi har lyckats med ganska bra.

Varför håller vissa (ytterst få) på att klaga på oss? Kan ni inte komma med idéer på hur vi kan bli bättre istället tex på vår hemsida www.gbrt.se

Vá vill du egentligen? Ska vi lägga av att arrangera träffar?  Fattar inte ...

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
9 april 2008
North skrev:

Tack!!!

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

5 Inlägg
9 april 2008
Dom som tycker att GBrt är dåliga på att arrangera träffar kan ju arrangera själva då istället !

Det är inte så jävla lätt som ni kanske tror.
Jag var själv arrangör på moppeträffar när jag var aktiv med moppen, det är sjukt jobbigt att planera allt och att få alla att lyssna.

Så sluta klaga, kom hellre med förslag så att träffarna växer och förhoppningsvis kanske i framtiden kan få tillstånd till race och konkörning !

Mvh PG

1 688 Inlägg
9 april 2008
Goteborg skrev:
Losgard skrev:
North skrev:

För din vetskap fortsätter onsdagträffarna i vanlig ordning GBrt har ej med dessa att göra.
Du skriver: (Jag anser inte att det är gbrt som fixat träffarna) vem vá det då som fick 250bilar till sisjön?

Vi bildade en förening för att folk tyckte det behövdes lite struktur i träffarna, och det tycker jag vi har lyckats med ganska bra.

Varför håller vissa (ytterst få) på att klaga på oss? Kan ni inte komma med idéer på hur vi kan bli bättre istället tex på vår hemsida www.gbrt.se

Att det var "ni" som fixade träffen i lördags skrev jag, hade du bara öppnat ögonen så hade du sett detta.
Men som jag även skrev, det har varit lördagsträff bra länge, att 250 bilar kom nu i lördags var ju för att folk gått ut med det mer på nätet osv.

Jag har absolute inte menat att ni ska lägga av att arrangera träffar, men stå för vad ni gör.
Kom inte med halvtaskiga bortförklarningar.
Senast redigerat av Losgard (9 april 2008)

5 Inlägg
9 april 2008
Losgard skrev:
Goteborg skrev:
Losgard skrev:

Att det var "ni" som fixade träffen i lördags skrev jag, hade du bara öppnat ögonen så hade du sett detta.
Men som jag även skrev, det har varit lördagsträff bra länge, att 250 bilar kom nu i lördags var ju för att folk gått ut med det mer på nätet osv.

Jag har absolute inte menat att ni ska lägga av att arrangera träffar, men stå för vad ni gör.

vad är problemet grabben? GBrt la upp en tid, plats och datum för en träff = det kom massor av bilar!

1 688 Inlägg
9 april 2008
PG_ skrev:
Losgard skrev:
Goteborg skrev:

vad är problemet grabben? GBrt la upp en tid, plats och datum för en träff = det kom massor av bilar!

Jag är MYCKET VÄL medveten om detta då jag skrev det i mitt tidigare inlägg.
Problemet står i inlägget ovan, öppna ögonen även du, och du skall finna.

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
Ha ha JA då va vi där igen...

Vi hade tillstånd från mark ägaren och köra på deras mark (bilprovningen) så vi utgick ej från att det är en olaglig aktivitet !

O nä det har inte funnits någon Lördags träff i göteborg som det har kommit så mycket bilar o folk till,
inte så länge jag har kört bil i vart fall o defenitivt inget regelbundet som går av stapel så ofta !

O det e kanske just det att det finns några personer i detta fall vi på GBrt som försöker o få folk som gillar bilar o komma o ligger i o gör reklam o själva tycker det e kul med träffar det kanske e just det som gör att det kommer folk.
Jag är tämligen säker på detta då det över träffa våra förväntningar med mycket Råge !

Så en liten fråga tror du Länsman uppskattar när det står 50 pers kring dom deras bil o när dom skall prata med högsta ledningen för o försöka hjälpa oss?   

OBS man skall ej bli behandlad så som du skrev att du blivit det får inte upprepas..
Senast redigerat av MrKerm (9 april 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

824 Inlägg
9 april 2008
kan alla bara sluta gnälla, så tråkig stämning i denna tråden nu

Sök