6694
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MGmannen skrev:
Severin skrev:
MGmannen skrev:

Hur skall ni ha koll på att alla betalar? inhängnat område elle? ^^
Är det 20 kr per bil eller per person som sitter i bilen?

Vi kommer använda oss utav lappar wink !! Per bil betalar man inte per person smile !! 1000 pers får komma gärna men bilarna får vi inte plats med hur många som helst liksom, och tillstånden kostar åxå.. smile

''

vad kostar tillstånden då? som i borås tex? hmm

Hmm.. vet inte, de va inte jag som hade hand om det.. jag tror de var något på 8-9 hundra ... Vet inte..

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
baca skrev:
MrKerm skrev:
baca skrev:

Vad hände i lördags?? neutral

Jag vet inte hände det något i lördags? hmm
Vet inget mer än att det var lyckat som fan big_smile
Fanns några missöden dock hmm
Ganska många flaskor som inte blev tillsagda av sina ägare att dom skulle gå o lägga sig i pappers korgar utan att det va bättre om dom la sig under bilarna för då försvinner dom ju roll

En bil som hade problem på motorvägen på väg bort till Borås vi/han lyckades lösa problemet, tyvärr flög huven upp när vi va på väg igen o det gick väl bra fast ändå inte hmm
(såg bilen på volvo i går nu blir den riktigt fin igen)

O en som va tvungen o veja för en tant som inte visste att det va väjningsplikt.
(han mosa sig själv o ett träd i ställer för tanten)

Fel av mig, Jag mena när nån paja eran träff i Göteborg. vad var det som hände då?

Vet inte hmm Va han syfta på riktigt.. Klart konkörningen gick ju inte så bra.. Vi hade ju enbart tillstånd frn Markägaren skall dock tilläggas att hade vi inte vart så många så hade en viss blå vit bil ha varit den första bil som hade kört banan smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MrKerm skrev:
baca skrev:
MrKerm skrev:

Jag vet inte hände det något i lördags? hmm
Vet inget mer än att det var lyckat som fan big_smile
Fanns några missöden dock hmm
Ganska många flaskor som inte blev tillsagda av sina ägare att dom skulle gå o lägga sig i pappers korgar utan att det va bättre om dom la sig under bilarna för då försvinner dom ju roll

En bil som hade problem på motorvägen på väg bort till Borås vi/han lyckades lösa problemet, tyvärr flög huven upp när vi va på väg igen o det gick väl bra fast ändå inte hmm
(såg bilen på volvo i går nu blir den riktigt fin igen)

O en som va tvungen o veja för en tant som inte visste att det va väjningsplikt.
(han mosa sig själv o ett träd i ställer för tanten)

Fel av mig, Jag mena när nån paja eran träff i Göteborg. vad var det som hände då?

Vet inte hmm Va han syfta på riktigt.. Klart konkörningen gick ju inte så bra.. Vi hade ju enbart tillstånd frn Markägaren skall dock tilläggas att hade vi inte vart så många så hade en viss blå vit bil ha varit den första bil som hade kört banan smile

Haha just ja... Ja frågade dom om dom ville köra.. Men dom sa att de va för mkt folk på platsen för att köra.. Enligt deras åsikt ja.. sad

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 april 2008
Vill inte låta negativ, men betala pengar för allmän plats låter ju lite konstigt. Vad är det för tillstånd ni söker som kostar pengar. Kan ju vara lite kul att veta om inte annat. wink

//Edge

Berg
424 Inlägg
24 april 2008
Severin skrev:
MGmannen skrev:
Severin skrev:

Vi kommer använda oss utav lappar wink !! Per bil betalar man inte per person smile !! 1000 pers får komma gärna men bilarna får vi inte plats med hur många som helst liksom, och tillstånden kostar åxå.. smile

''

Hmm.. vet inte, de va inte jag som hade hand om det.. jag tror de var något på 8-9 hundra ... Vet inte..

8 - 9 hundra.. men om ni då tar 20 kr.. och det kommer 3-400 bilar, då drar ni ju in 6-8000 kr..  Då kommer ni ju va rika i slutet utav säsongen^^
tongue

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Edge83 skrev:
Vill inte låta negativ, men betala pengar för allmän plats låter ju lite konstigt. Vad är det för tillstånd ni söker som kostar pengar. Kan ju vara lite kul att veta om inte annat. wink

Att utnyttja en allmän parkering för ett planerat arrangemang.. Sånt måste betalas.. De visste inte vi heller men tydligen så är det så, lagen är sådan .. Tyvärr.. smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
24 april 2008
HyperSonica skrev:
Nu kommer de bli ett jääävla liiiv.... "ORKA!"

Orka big_smile. nerå! skoja bara!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
North skrev:
för er som ville ha northtunez skivor så kommer det gå att köpa hos team spån på SCF på lördag smile

Jag hämtar gärna mina skivor ur ditt hanskfack roll
Så jag vet att dom finns kvar smile

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MGmannen skrev:
Severin skrev:
MGmannen skrev:

''

8 - 9 hundra.. men om ni då tar 20 kr.. och det kommer 3-400 bilar, då drar ni ju in 6-8000 kr..  Då kommer ni ju va rika i slutet utav säsongen^^
tongue

Pengarna som kommer in och kanske bli över, dom går till föreningen och kommer att bokföras.. smile
Dom pengarna ska sedan användas för att föreningen skall kunna ha sådana här träffar som kanske är större, evetuellt hålla lite flera grejer på en träff.. Men det kommer ju kosta... Så de e nog rätt bra om vi får in mkt pengar.. Ju mer pengar vi får in desto roligare kommer vi alla att ha smile !

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
MGmannen skrev:
Severin skrev:
MGmannen skrev:

''

tongue

Kanske är idè o bli medlem då ? wink (lite ironisk)
Det är mer grejer som kostar vissa ggr kommer det att krävas tex. 2 olika tillstånd.
Även kan det komma kostnader för själva marken om mark ägaren inte villlåna ut den gratis.
Avspärrnings band, koner, säckar finns hur mycket som helst..
Sedan så skall vi försöka bygga upp en ny förening från noll som skall kunna erbjuda sina medlemmar något också.. Vi har än så länge mycket vi vill göra och vi är 10 medlemmar än så länge o önskar kunna bli mångfalt många fler så vi kan ha riktigt kul smile

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
Edge83 skrev:

Det är inte längre allmänplats om det är ett arrangemang. Då är det mark ägaren som i första hand skall ge sin tillåtelse sedan är det polis som skall ge sin tillåtelse. Sedan är det vi som har hand om den marken tills vårat tillstånd löper ut...

Team RmR
393 Inlägg
24 april 2008
nu har jag inte då läst igenom alla 10 sidor sen jag va inne sist tror jag missat 3 st wink aja men nu var det så att jag satt och tänkte på en sak allt det här om 20 kr hit och 20 kr dit . ni som inte är villiga att betala denna avgift som nu då jag ser som en "symbolisk summa" hur gör ni när ni går på tex bilsport event då det kan kosta upp till 200 kr ? . 20 kr ? Hmm det blir 40 kr i månaden för att ha skit roligt på en träff och antar att alla som är där har samma intresse (BILAR) är det då inte värt att betala 40 kr i månaden för det här . tänkt hur mycket GBrt crew sliter för det här . om jag nu säger så här jag är då fullvärdig medlem i TPC och jag betalade 400 kr för att få ett medlemskap . och jag sitter och skriver och degar runt på tpc´s forum och åker på några träffar och får det billigare att köra på bana osv och för dom här 400kronerna har jag ju hur roligt som hälst för. 

Är berädd att betala 20 kr på kommande träffar även om jag har 10 mil enkelresa till dessa träffar

mvh/jocke

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 april 2008
Ok, hade ingen aning om att det var så. Men bara för att det är ni som förening som anordnar nånting som det krävs tillstånd för att det skall vara gjort på ett så korrekt sätt som möjligt?
Annars skulle ju alla människor som sporadiskt träffas på allmänna platser, (läs parkering och bil etc, eftersom det är det vi pratar om här), söka tillstånd och i så fall betala för det, eller?
Försöker bara få mer kött på benen vad gäller regler och annan skit som vi i Sverige är så bra på att ha.. hehe tongue

//Edge

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 april 2008
MGmannen skrev:
Severin skrev:
MGmannen skrev:

''

tongue

Vi kommer inte bli rika.. men föreningen blir i så fall.. allt som kommer in går tillbaka i form av aktiviteter och liknande smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
JaZoR skrev:
nu har jag inte då läst igenom alla 10 sidor sen jag va inne sist tror jag missat 3 st wink aja men nu var det så att jag satt och tänkte på en sak allt det här om 20 kr hit och 20 kr dit . ni som inte är villiga att betala denna avgift som nu då jag ser som en "symbolisk summa" hur gör ni när ni går på tex bilsport event då det kan kosta upp till 200 kr ? . 20 kr ? Hmm det blir 40 kr i månaden för att ha skit roligt på en träff och antar att alla som är där har samma intresse (BILAR) är det då inte värt att betala 40 kr i månaden för det här . tänkt hur mycket GBrt crew sliter för det här . om jag nu säger så här jag är då fullvärdig medlem i TPC och jag betalade 400 kr för att få ett medlemskap . och jag sitter och skriver och degar runt på tpc´s forum och åker på några träffar och får det billigare att köra på bana osv och för dom här 400kronerna har jag ju hur roligt som hälst för. 

Är berädd att betala 20 kr på kommande träffar även om jag har 10 mil enkelresa till dessa träffar

mvh/jocke

Tack för din otroliga förståelse big_smile!! Tummen upp för dig asså ! big_smile

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
JaZoR skrev:

mvh/jocke

Tack...

Bara ett litet inlägg:
Det kommer att kosta 300:- o bli Medlem i GBrt men då är det ungefär som du beskrivit ovan..
Självklart kommer inte våra medlemmar att behöva betala vid våra träffar smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
24 april 2008
Har en liten fundering, hur ska ni göra så resten av alla andra ska veta att ni vill ha betalt? för kan ju garantera att över hälften av allt folk som kommer inte har en aning om detta! eller har jag fel?

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Har en liten fundering, hur ska ni göra så resten av alla andra ska veta att ni vill ha betalt? för kan ju garantera att över hälften av allt folk som kommer inte har en aning om detta! eller har jag fel?

Det har du rätt i.. Men det löser sig nog wink !

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
Edge83 skrev:
Ok, hade ingen aning om att det var så. Men bara för att det är ni som förening som anordnar nånting som det krävs tillstånd för att det skall vara gjort på ett så korrekt sätt som möjligt?
Annars skulle ju alla människor som sporadiskt träffas på allmänna platser, (läs parkering och bil etc, eftersom det är det vi pratar om här), söka tillstånd och i så fall betala för det, eller?
Försöker bara få mer kött på benen vad gäller regler och annan skit som vi i Sverige är så bra på att ha.. hehe tongue

Så fort det är ett planerat arrengemang så krävs det tillstånd vet inte hur stor uppslutning det måste vara men den behöver inte vara speciellt stor..

Sedan om inte Polisen bryr sig det e en sak men dom kan om dom vill !

Räcker att en klagar på att det är ett jävla liv har man då inget tillstånd så lär man inte få stå kvar så länge.. Sedan får man kanske ha lite sunt förnuft också smile

Ett ex. är när det är träff på götaplatsen. Då har Polis vart där ett antal ggr o kört i väg bilar eller så har det dönat in 10 lapplisor o skall lappa bilar...

Hade man haft tillstånd då hade man fått stå kvar (om man inte hade stört för mycket, sunt förnuft)
Senast redigerat av MrKerm (24 april 2008)

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
24 april 2008
Severin skrev:
MadeByMe skrev:

Det har du rätt i.. Men det löser sig nog wink !

Jag har iaf skrivit det på vårat forum så våra medlemmar vet om detta iaf!

Sök