6984
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
MadeByMe skrev:
Severin skrev:
MadeByMe skrev:
Har en liten fundering, hur ska ni göra så resten av alla andra ska veta att ni vill ha betalt? för kan ju garantera att över hälften av allt folk som kommer inte har en aning om detta! eller har jag fel?

Det har du rätt i.. Men det löser sig nog wink !

Jag har iaf skrivit det på vårat forum så våra medlemmar vet om detta iaf!

Läs första sidan wink

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Severin skrev:
MadeByMe skrev:
Har en liten fundering, hur ska ni göra så resten av alla andra ska veta att ni vill ha betalt? för kan ju garantera att över hälften av allt folk som kommer inte har en aning om detta! eller har jag fel?

Tack big_smile !

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
24 april 2008
MrKerm skrev:
MadeByMe skrev:
Severin skrev:

Läs första sidan wink

Nu fattade jag. men om jag fråga om frågan så här.

När nästa är i Borås, dom som inte vet om det då? hur gör ni då? för det finns ju endel folk som inte åka till GBG utan bara till Borås..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

1 587 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
MadeByMe skrev:
MrKerm skrev:
MadeByMe skrev:

Läs första sidan wink

När nästa är i Borås, dom som inte vet om det då? hur gör ni då? för det finns ju endel folk som inte åka till GBG utan bara till Borås..

Borås vet vi inte än.. EFtersom 3:e Maj har vi träff i Gbg... O sen veckan efter blir de Halmstads träffen.. Sen där efter då 17:e maj kanske det blir Borås.. Det får vi se.. Vi kan inte planera så långt fram riktigt än.. smile
Senast redigerat av Severin (25 april 2008)

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 april 2008
Severin skrev:
MadeByMe skrev:
MrKerm skrev:
Läs första sidan wink

Borås vet vi inte än.. EFtersom 3:e Maj har vi träff i Gbg... O sen veckan efter blir de Halmstads träffen.. Sen där efter då 17:e maj kanske det blir Borås.. Det får vi se.. Vi kan inte planera så långt fram riktigt än.. smile

Okej, 17 Maj kan jag iaf inte komma! hmm

Härligt tänker vissa personer tongue
Senast redigerat av MadeByMe (25 april 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Avstängd
1 557 Inlägg
25 april 2008
MrKerm skrev:
MrKerm skrev:
Nu vet jag fan inte vad jag skall svara på längre e rätt mycket skit i tråden hmm

Vi hade tillstånd till kl. 23.30 hade det vart folk kvar då hade träffen vart slut då !

Vi kan visst ta betalt fast våran regestrering av föreningen ej är klar, bara det tas upp i bokföringen/deklaration. Våran sträcker sig till sista december 2008 innan dess har inte skattmyndigheten så mycket med oss att göra !

Sedan är det en ideell förening vi jobbar för föreningen o den skall ha betalt för att i sin tur kunna fixa tillstånd, papper med info, sopsäckar, blomma till markägaren, ge feed back till medlemmarna, eventuella priser på kommande träffar, o ändå mer tillstånd.. Finns hur mycket som helst e väl bara o tänka efter en stund..

Tycker det e jävligt synd att det reagerades som det gjorde för en 20as skull hmm
Vi kommer att få det mycket jobbigare att nå våra mål med lagliga race o konbanekörningar, kunna ha tävlingar med priser o överhuvudtaget ens ha träffar för allt kostar pengar !

Personligen tror jag inte det kommer att gå o få bort alkoholen helt ur bilden men självklart måste vi jobba för att det skall se bättre ut.

I dags läget är vi inte så många som håller i träffarna men när all papperexercis e klar med myndigheter o skit e klar så får vi förhoppningsvis fler medlemmar o då blir nog allt mycket lättare.

Ang. bidrag så har vi tankar på det också men vi vill vänta tills alla papper är klara.

Tack Sevve för att du orka svara så många smile

Har jag glömt något ...

Jo vi har träff varannan helg om det ej krockar med något annat stort jippo !

Våra träffar skall ej o går ej att jämföra med onsdags träffarna eller några andra träffar då vi som sagts många ggr tidigare vill i framtiden göra lite mer än att bara träffas. Därav har vi, är på g med att starta en Ideell förening som kommer o göra allt för att få så många glada medlemmar som möjligt !

Mvh
Jimmie/MrKerm

Ps Skall till läggas att jag själv gillar just Onsdags träffarna, har vart på dom till o från i ca 5-6 år ds

Någon som vill ha mer svar men kanske inte vill hängas i tråden kan väl PMa mig cool

Vill visa denna för folk som inte orkar titta några sidor bakåt smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

hej
291 Inlägg
25 april 2008
ser lovande ut!, hoppas mö folk kommer!.  ju bättre vädret är på träffdagarna ju mer folk kommer det att bli! hmm tongue

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
Severin skrev:
JaZoR skrev:
nu har jag inte då läst igenom alla 10 sidor sen jag va inne sist tror jag missat 3 st wink aja men nu var det så att jag satt och tänkte på en sak allt det här om 20 kr hit och 20 kr dit . ni som inte är villiga att betala denna avgift som nu då jag ser som en "symbolisk summa" hur gör ni när ni går på tex bilsport event då det kan kosta upp till 200 kr ? . 20 kr ? Hmm det blir 40 kr i månaden för att ha skit roligt på en träff och antar att alla som är där har samma intresse (BILAR) är det då inte värt att betala 40 kr i månaden för det här . tänkt hur mycket GBrt crew sliter för det här . om jag nu säger så här jag är då fullvärdig medlem i TPC och jag betalade 400 kr för att få ett medlemskap . och jag sitter och skriver och degar runt på tpc´s forum och åker på några träffar och får det billigare att köra på bana osv och för dom här 400kronerna har jag ju hur roligt som hälst för. 

Är berädd att betala 20 kr på kommande träffar även om jag har 10 mil enkelresa till dessa träffar

mvh/jocke

Tack för din otroliga förståelse big_smile!! Tummen upp för dig asså ! big_smile

smile . inga problem att få försåelse för sånt här då jag har haft skitroligt på era träffar big_smile
vad jag vet så alla jag snackat med har tyckt träffarna är bra och då är det ju inga problem att betala denna summa som en symbolisk summa så ni ska kunna fortsetta med detta smile hellre 20 kr på en träff som ni i gbrt anårdnar en att stå på shell i trollhättan och se ful ut och lägga 20 kr på red bull haha big_smile

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
MrKerm skrev:
JaZoR skrev:
nu har jag inte då läst igenom alla 10 sidor sen jag va inne sist tror jag missat 3 st wink aja men nu var det så att jag satt och tänkte på en sak allt det här om 20 kr hit och 20 kr dit . ni som inte är villiga att betala denna avgift som nu då jag ser som en "symbolisk summa" hur gör ni när ni går på tex bilsport event då det kan kosta upp till 200 kr ? . 20 kr ? Hmm det blir 40 kr i månaden för att ha skit roligt på en träff och antar att alla som är där har samma intresse (BILAR) är det då inte värt att betala 40 kr i månaden för det här . tänkt hur mycket GBrt crew sliter för det här . om jag nu säger så här jag är då fullvärdig medlem i TPC och jag betalade 400 kr för att få ett medlemskap . och jag sitter och skriver och degar runt på tpc´s forum och åker på några träffar och får det billigare att köra på bana osv och för dom här 400kronerna har jag ju hur roligt som hälst för. 

Är berädd att betala 20 kr på kommande träffar även om jag har 10 mil enkelresa till dessa träffar

mvh/jocke

Tack...

Bara ett litet inlägg:
Det kommer att kosta 300:- o bli Medlem i GBrt men då är det ungefär som du beskrivit ovan..
Självklart kommer inte våra medlemmar att behöva betala vid våra träffar smile

okej det låter ju helt klart vettigt smile och skriver det här också till folk som är lite griniga över 20 kr för träffen tongue bli medlemmar i GBrt så kommer ni ju tjäna ihop det igen om ni betalar 300 kr och då behöver ni ju inte betala 20 kr vid varje träff tongue

mvh/jocke

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
Vill fråga en liten offtopic fråga tongue

nu var det så att jag sålde mina fälgar igår tongue och killen kom ifrån götene och hit till trollhättan för att kolla på dom här fälgarna och det gjorde han så det blev affär och nu på morgonen ringer han och säger att ena fälgen är skev och det behövs lägga på upp till 90 G vikter för att få den rak och det ville han inte eller nått sånt . då han vill ha 1000 kr tillbaka för att kunna rikta den fälgen :S har han rätt att kräva tillbaka pengarna då han kollade på dom igår och betalade mig och han va nöjd och åkte hem med fälgarna igen ? :S svara gärna på min fråga för jag vet inte hur jag ska göra och vad lagen säger ? kan han anmäla mig om jag inte betalar tillbaka ? hmm

1 587 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
JaZoR skrev:

nu var det så att jag sålde mina fälgar igår tongue och killen kom ifrån götene och hit till trollhättan för att kolla på dom här fälgarna och det gjorde han så det blev affär och nu på morgonen ringer han och säger att ena fälgen är skev och det behövs lägga på upp till 90 G vikter för att få den rak och det ville han inte eller nått sånt . då han vill ha 1000 kr tillbaka för att kunna rikta den fälgen :S har han rätt att kräva tillbaka pengarna då han kollade på dom igår och betalade mig och han va nöjd och åkte hem med fälgarna igen ? :S svara gärna på min fråga för jag vet inte hur jag ska göra och vad lagen säger ? kan han anmäla mig om jag inte betalar tillbaka ? hmm

Ja vet inte om han kan anmäla dig.. Men jag hade inte gett honom ett öre eftersom han va nöjd med dom igår o idag är han inte de.. WTF liksom.. Bestäm dig grabben, Hade jag sagt iaf big_smile hehe !!

338 Inlägg
25 april 2008
JaZoR skrev:

skrev ni kvitto på fälgarna?
om ni gorde det o ni inte skrev något annat än att han köpt dom så har han köpt dom i befintligt skick!
om ni inte skrev kvitto så har han &så köpt dom i befintligt skick!
altså om det inte e så att ni skrev papper på att du skall stå för eventuella skador så behöver du itne ge honnom ett öre!!!!

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
låter bra . nej vi skrev inget kvitto, så nu ska man alltså bara inte svara när han ringer tongue HATAR SÅNT HÄR big_smile

338 Inlägg
25 april 2008
hehe jo jag förstår dig.
sälger o köper en heldel grejor privat själv o det fins många som tror dom har rett till mycket mer än dom har!
men han har ingen rett att kräva tillbaka pengar eller liknande av dig överhuvudtaget!

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

23 Inlägg
25 april 2008
Hur Blir man medlem?

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
guran_man skrev:
hehe jo jag förstår dig.
sälger o köper en heldel grejor privat själv o det fins många som tror dom har rett till mycket mer än dom har!
men han har ingen rett att kräva tillbaka pengar eller liknande av dig överhuvudtaget!

okej bra då vet jag smile tack för lånet av tråden severin

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
25 april 2008
Yekcoh skrev:
Hur Blir man medlem?

Man fjäskar riiiktigt mycket för dem som är medlemsansvarig *Lalllalalaaalalala*

Sump Runk Rätt O Slätt!

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
Yekcoh: det är bara börja fjäska haha

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 april 2008
JaZoR skrev:

Vet du om fälgen var skev när du sålde den? Om du vet att du sålde en skrev fälg utan att säga det till köparen så är det förbaskat dålig stil. Om du hävdat att fälgarna var i bra skick så gäller ett muntligt avtal lika mycket även om det är betydligt svårare att bevisa än ett skriftligt.
Om du vet med dig att köparen inte orsakat skadan utan att du sålde en kass fälg så möt honom på halva vägen och ge honom 600.- för riktning. Beror ju på vad en riktning faktiskt kostar, jag har ingen aning.

Hade någon lurat på mig skreva fälgar(syns ofta inte med blotta ögat, svårare ju bredare fälgarna är) så hade jag ju blivit minst sagt förbannad.

Sorry för OT men jag blir förbannad när jag misstänker att någon försöker lura folk på pengar.
Senast redigerat av TCG (25 april 2008)

Low is a lifestyle
956 Inlägg
25 april 2008
17 maj är de ju EDPS i Emmaboda. de är mysigt. SÅ kanske skjuta på eran träff till helgen efter om de inte är något då? eller är inte Bilradiohuset träffen den 24maj? efter de vore väl perfekt?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Sök