7175
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

23 Inlägg
25 april 2008
HyperSonica skrev:
Yekcoh skrev:
Hur Blir man medlem?

Man fjäskar riiiktigt mycket för dem som är medlemsansvarig *Lalllalalaaalalala*

Haha asså är det så denna verksamheten funkar:D Nej skämt o sido..
Hade iaf vart skoj o vart meee!!!!!

big_smilebig_smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
25 april 2008
Yekcoh skrev:
HyperSonica skrev:
Yekcoh skrev:
Hur Blir man medlem?

Man fjäskar riiiktigt mycket för dem som är medlemsansvarig *Lalllalalaaalalala*

big_smilebig_smile

Man ansöker om medlemsskap.. Men de blanketterna är inte riktigt klara än har ajg för mej smile
Men det ska nog vara fixat ganska så snart smile..
300 kr kommer det kosta att vara medlem iallafall smile
Vill du ha lite mer info så är de bara att skicka iväg ett Pm till mej smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Team RmR
393 Inlägg
25 april 2008
TCG skrev:
JaZoR skrev:
Vill fråga en liten offtopic fråga tongue

nu var det så att jag sålde mina fälgar igår tongue och killen kom ifrån götene och hit till trollhättan för att kolla på dom här fälgarna och det gjorde han så det blev affär och nu på morgonen ringer han och säger att ena fälgen är skev och det behövs lägga på upp till 90 G vikter för att få den rak och det ville han inte eller nått sånt . då han vill ha 1000 kr tillbaka för att kunna rikta den fälgen :S har han rätt att kräva tillbaka pengarna då han kollade på dom igår och betalade mig och han va nöjd och åkte hem med fälgarna igen ? :S svara gärna på min fråga för jag vet inte hur jag ska göra och vad lagen säger ? kan han anmäla mig om jag inte betalar tillbaka ? hmm

Vet du om fälgen var skev när du sålde den? Om du vet att du sålde en skrev fälg utan att säga det till köparen så är det förbaskat dålig stil. Om du hävdat att fälgarna var i bra skick så gäller ett muntligt avtal lika mycket även om det är betydligt svårare att bevisa än ett skriftligt.
Om du vet med dig att köparen inte orsakat skadan utan att du sålde en kass fälg så möt honom på halva vägen och ge honom 600.- för riktning. Beror ju på vad en riktning faktiskt kostar, jag har ingen aning.

Hade någon lurat på mig skreva fälgar(syns ofta inte med blotta ögat, svårare ju bredare fälgarna är) så hade jag ju blivit minst sagt förbannad.

Sorry för OT men jag blir förbannad när jag misstänker att någon försöker lura folk på pengar.

självklart hade jag också blivit förbannad men han sa ju också att man såg det med blåtta ögat att den var de. och jag visste verkligen inte detta att den var de . han frågade mig om dom var raka osv och jag sa att det är dom troligen inte för dom har funkat hur bra som helst för mig utan några snedragningar eller vibbrationer eller nått sånt . och vad jag har hört så måste även köparen kolla detta det är som att prata med någon som säljer en bil och så säger jag till den här personen att aa jag köper bilen för 50 tusen och sen åker jag och hämtar den utan att ens kolla på undertill eller i karosseri eller motor osv osv och bara kör hem den hmmmm

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 april 2008
baca skrev:
MrKerm skrev:
baca skrev:

Vad hände i lördags?? neutral

Jag vet inte hände det något i lördags? hmm
Vet inget mer än att det var lyckat som fan big_smile
Fanns några missöden dock hmm
Ganska många flaskor som inte blev tillsagda av sina ägare att dom skulle gå o lägga sig i pappers korgar utan att det va bättre om dom la sig under bilarna för då försvinner dom ju roll

En bil som hade problem på motorvägen på väg bort till Borås vi/han lyckades lösa problemet, tyvärr flög huven upp när vi va på väg igen o det gick väl bra fast ändå inte hmm
(såg bilen på volvo i går nu blir den riktigt fin igen)

O en som va tvungen o veja för en tant som inte visste att det va väjningsplikt.
(han mosa sig själv o ett träd i ställer för tanten)

Fel av mig, Jag mena när nån paja eran träff i Göteborg. vad var det som hände då?

Vi hade med oss en civilbil från Borås som höll koll på var vi var.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 april 2008
Förresten, tänkte en tanke igår. Jag har ALDRIG sett någon som kommer ensam i en bil till våra träffar, helt ärligt. Det är oftast 1-4 andra personer med i bilen. Så jag menar, varför gnälla om 20 kr? Låt de som åker med lägga 5-10 kronor var så är det löst. Tänk efter, hur mycket pengar handlar det om egentligen?

Eller är det som så att ni har pengarna, men tycker det är onödigt/dumt/osv att ta pengar för en träff? Varför överhuvudtaget komma då? smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 april 2008
Edil_ skrev:
Förresten, tänkte en tanke igår. Jag har ALDRIG sett någon som kommer ensam i en bil till våra träffar, helt ärligt. Det är oftast 1-4 andra personer med i bilen. Så jag menar, varför gnälla om 20 kr? Låt de som åker med lägga 5-10 kronor var så är det löst. Tänk efter, hur mycket pengar handlar det om egentligen?

Eller är det som så att ni har pengarna, men tycker det är onödigt/dumt/osv att ta pengar för en träff? Varför överhuvudtaget komma då? smile

Alla har råd alla har ju råd med 20kr så det är ju inte det många klagar över, men det som många reagerar på är att ni tar betalt tror jag! Det var det jag gjorde i förrgår iaf!.

Tyvärr så tror jag ni kommer tappa lite folk pga detta! Men vi kommer nog ha trevligt endå! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 april 2008
MadeByMe skrev:
Edil_ skrev:

Alla har råd alla har ju råd med 20kr så det är ju inte det många klagar över, men det som många reagerar på är att ni tar betalt tror jag! Det var det jag gjorde i förrgår iaf!.

Tyvärr så tror jag ni kommer tappa lite folk pga detta! Men vi kommer nog ha trevligt endå! smile

Nej, men det verkar ju så ibland tongue

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 april 2008
RouziMotorsport skrev:
Tror inte några av er riktigt förstår, 20kr är ingenting, men när en nystartad förening som ännu inte har haft många träffar osv, helt plötsligt tar betalt, för att stå på en parkering, vilket man annars kan göra gratis, är det folk reagerar på.

Om ni beskriver tydligt vad pengarna ska gå till och hur ni ska gå tillväga med att arrangera bankörningar osv, kanske folk förstår enklare varför man ska betala 20kr. SHRA finns ju redan i Borås och annordnar blackrace, så ett samarbete med dem hade ju inte varit fel?

Nu har ni ju även medias ögon på er, så det är viktigt att inte göra fel, då kanske vi alldrig får uppmärksamhet mer.. GBrt förknipas inte med olagliga aktiviteter, ok, men då ska inga av er eller era bilar synas på olagliga aktiviteter heller så att det inte blir missförstånd.

Markera också tydligt på just den area ni har "hyrt" för att indikera att; Här är GBrts träff, och endast här tar ni betalt av folk.
Det är mycket att tänka på naturligtvis, men hoppas det går bra för er!
20kr är ingenting egentligen och sköter ni detta proffetionellt så ska ni se att folk mer än gärna betalar mer än 20kr.

Lycka till

Någon som tänker i samma banor som jag gör!

Men dom har ju beskrivit nu vad pengarna kommer gå till! så det är ju en förbättring där! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

23 Inlägg
25 april 2008
HyperSonica skrev:
Yekcoh skrev:
HyperSonica skrev:

big_smilebig_smile

Man ansöker om medlemsskap.. Men de blanketterna är inte riktigt klara än har ajg för mej smile
Men det ska nog vara fixat ganska så snart smile..
300 kr kommer det kosta att vara medlem iallafall smile
Vill du ha lite mer info så är de bara att skicka iväg ett Pm till mej smile

OK, låter ju bra.. Alltid roligare att vara medlem!!! Kommer på Onsdag, eler är det något i helgen?
tongue

32 Inlägg
25 april 2008
Edil_ skrev:

jag kommer alltid själv smile

2 164 Inlägg
25 april 2008
jag brukar oxå alltid åka ensam.. och jag kan ju säga att jag inte tänker betala för att åka till Mc Donalds parkeringen på en lördag.. dit åker jag för att jag vill, inte för att gå på eran "träff".. jag har varit där många gånger, och aldrig behövt betala. så det lär jag inte göra i framtiden heller!

"Life´s too short to drive a boring car"

824 Inlägg
25 april 2008
dadde skrev:
jag brukar oxå alltid åka ensam.. och jag kan ju säga att jag inte tänker betala för att åka till Mc Donalds parkeringen på en lördag.. dit åker jag för att jag vill, inte för att gå på eran "träff".. jag har varit där många gånger, och aldrig behövt betala. så det lär jag inte göra i framtiden heller!

hopp

12 Inlägg
25 april 2008
kom igen nu grabbar, 20 kr för att stå på en parkeringsplats? Det är inte just summan "20 kr" det handlar om. Utan det känns lite som att ni själva vill tjäna en hacka på detta nu. ok om ni hade kokat ihop nån konkörning eller nått. Någon skrev att det var ett himla "slit" med, ja ni skriver ett träffdatum o plats, bilarna dyker upp. Ni plåtar lite o slänger upp bilderna. det är inget Slit fördelat på ett par personer, inte i min värld iaf.
ha de gutt era träffar är super

23 Inlägg
25 april 2008
dadde skrev:

Fattar inte att det kan vara sånt jävla shaffs om en 20:a?? Kul att någon tar tag i det och ordnar så folk kan träffas utan att det blir liv från markägarna osv..

Bra intsiativ med en liten avgift.... tror det är mer som stöttar än det är som gnäller:D

2 164 Inlägg
25 april 2008
Yekcoh skrev:
dadde skrev:

Fattar inte att det kan vara sånt jävla shaffs om en 20:a?? Kul att någon tar tag i det och ordnar så folk kan träffas utan att det blir liv från markägarna osv..

Bra intsiativ med en liten avgift.... tror det är mer som stöttar än det är som gnäller:D

jag hade kunnat betala 20kr.. men alltså, detta är ingen träff.. det är som det brukar vara på lördagar på mc donalds i borås, och då betalar vi inte.. eller nää, inte riktigt som vanligt, det är några fler nu.. men så länge man bara står på Mc Donalds parkering och kollar på varandras bilar.. Så tänker inte jag betala..

12 Inlägg
25 april 2008
Ja 20 spänn e ingenting, men dom 20 spännen har inget syfte just nu, utan går rätt ner i deras fickor. läs mitt tidigare inlägg det är inget direkt slit att skriva upp datum o plats o bilarna trillar in, ok om man får lite rabatter osv eller konkörning.

Kolla på dom som tex anordnar streetrace, där är det lite pengar investerat. polisradio osv. Där får man inte enbart se bilarna stillastående, utan även när dom gasar lite oxå. Och dom tar inte ett enda öre betalt!
men snart börjar väl dom oxå ta betalt, inträde, under 12 år får kolla gratis osv, 2 nattspass. big_smile
Senast redigerat av muppsson (25 april 2008)

2 164 Inlägg
25 april 2008
muppsson skrev:
Ja 20 spänn e ingenting, men dom 20 spännen har inget syfte just nu, utan går rätt ner i deras fickor. läs mitt tidigare inlägg det är inget direkt slit att skriva upp datum o plats o bilarna trillar in, ok om man får lite rabatter osv eller konkörning. Men detta är ju som varje år när man kommer ut till säve depå o ska kolla på dragrace. så står luffarna där o ska ha 40 spänn för parkering, känns inte så motiverat.

drar dom igång konkörning, så kan jag betala.. om jag vill vara med och köra.. men för att göra samma sak som jag nästan alltid gör, hänga på mc donalds på helger... nej det tänker jag inte betala för..

1 587 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
dadde skrev:
muppsson skrev:
Ja 20 spänn e ingenting, men dom 20 spännen har inget syfte just nu, utan går rätt ner i deras fickor. läs mitt tidigare inlägg det är inget direkt slit att skriva upp datum o plats o bilarna trillar in, ok om man får lite rabatter osv eller konkörning. Men detta är ju som varje år när man kommer ut till säve depå o ska kolla på dragrace. så står luffarna där o ska ha 40 spänn för parkering, känns inte så motiverat.

drar dom igång konkörning, så kan jag betala.. om jag vill vara med och köra.. men för att göra samma sak som jag nästan alltid gör, hänga på mc donalds på helger... nej det tänker jag inte betala för..

Nehhe, men då behöver du inte komma heller smile.. Vi betalar tillståndet till markägare.. Och tyvärr så kan inte vi tjäna nåt i egen ficka eftersom allt ska bokföras wink Och sen i slutet av året så ska det kontrolleras åxå smile .. Men vill du inte betala så kom inte heller, men om vi har betalat tillstånd o cu vill vara på parkeringen, då har vi rätten att köra bort dig.. Eftersom vi har betalat tillstånd och vi bestämmer vad som sker på parkeringen.. smile Så enkelt är det bara, tror du mig inte så kontakta polisen eller markägare o fråga dom smile !!

Chaffis
285 Inlägg
25 april 2008
Severin skrev:
dadde skrev:
muppsson skrev:

Nehhe, men då behöver du inte komma heller smile.. Vi betalar tillståndet till markägare.. Och tyvärr så kan inte vi tjäna nåt i egen ficka eftersom allt ska bokföras wink Och sen i slutet av året så ska det kontrolleras åxå smile .. Men vill du inte betala så kom inte heller, men om vi har betalat tillstånd o cu vill vara på parkeringen, då har vi rätten att köra bort dig.. Eftersom vi har betalat tillstånd och vi bestämmer vad som sker på parkeringen.. smile Så enkelt är det bara, tror du mig inte så kontakta polisen eller markägare o fråga dom smile !!

Plötsligt tycker jag att det är väldigt dumt att ni har skapat en Crew för att kunna samla bilar i knalleland. Eftersom vad jag vet så har det alltid varit bilträff i Borås och det brukar vara i just knalleland. Inte för att jag tycker det är dyrt med 20 spänn, men ni har gjort nåt som är gratis till någonting som kostar. Skit i alla jävla markägare. Vi kör OLD SCHOOL, åka till en parkering och äga den helt enkelt. Vem har sagt att bilträff, konbanekörning och Streetrace ska vara lagliga? Jag tycker personligen att det är mycket roligare och intressant när man är andra sidan lagen den lilla stund man är.

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

1 587 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
AnteraMAN skrev:
Severin skrev:
dadde skrev:

Plötsligt tycker jag att det är väldigt dumt att ni har skapat en Crew för att kunna samla bilar i knalleland. Eftersom vad jag vet så har det alltid varit bilträff i Borås och det brukar vara i just knalleland. Inte för att jag tycker det är dyrt med 20 spänn, men ni har gjort nåt som är gratis till någonting som kostar. Skit i alla jävla markägare. Vi kör OLD SCHOOL, åka till en parkering och äga den helt enkelt. Vem har sagt att bilträff, konbanekörning och Streetrace ska vara lagliga? Jag tycker personligen att det är mycket roligare och intressant när man är andra sidan lagen den lilla stund man är.

Jo du.. Jag tycker åxå att det är roligare med olagligt, lite mer action, spänning osv.. Men de som är saken är att vi siktar högt.. Vi siktar på att få igenom saker som inte många andra lyckats med.. O ja säger dig att vi är på jävligt god väg dit smile !!

Sök