3734
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

Chaffis
285 Inlägg
30 mars 2008
verkade som att ni hade det väldigt roligt i lördags. Synd bara att några krockade och hur gick det förresten? Men aja nästa träff är i gbg och den är jag med på iallafall.

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Avstängd
1 557 Inlägg
30 mars 2008
Zairon skrev:
MrKerm skrev:
Zairon skrev:
Vad va poängen med att ha varningsblinkers hela vägen från SM till knalleland??

Nja vet inte riktigt. Det syns mer o en liten kul grej tyckte jag för dom som låg lite längre bak som trots allt kan se bilen som ligger först.. Det va flera som kom fram på träffen o sa att det va en kul o en bra grej...
Störde det dig så ber jag om ursäkt men om jag kör först nästa gång så kommer dom nog va på igen smile

Kul grej? Känns ganska oseriöst faktiskt. skapade bara oro i trafiken, men det märkte väl inte ni där framme. Skippa varningsblinkersen nästa gång, så blir det en bra och trevligare karavan.

Vi lyckades köra karavan från Järnbrott till SM varje onsdag halva förra sommaren, utan varningsblinkers och utan problem. Men ni i KBrt kanske inte inser att även dessa små "störelsemoment" mot trafiken skapar osämjan mellan oss och medtrafikanter, polis och allmänheten.

Vet inte vilka KBrt är men jag hoppas du skrev fel... Jo det brukar funka bra jag vet det men jag tyckte det va en kul grej... Men absolut vill ni inte så skippar jag det.. Sedan vet jag inte om jag störde allmänhet osv men men..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Bajsapa
316 Inlägg
30 mars 2008
Glansen skrev:
muffl0n skrev:
finns det någon som har någon film på min bil.. skulle hemskt gärna vilja ha det big_smile

Filmar dig om du kommer ner till GBG på lördag roll

nja körförbud imon så till göteborg blir nog inget på lördag tyvärr men kanske senare om nåra veckor

Avstängd
1 557 Inlägg
30 mars 2008
muffl0n skrev:
Glansen skrev:
muffl0n skrev:
finns det någon som har någon film på min bil.. skulle hemskt gärna vilja ha det big_smile

nja körförbud imon så till göteborg blir nog inget på lördag tyvärr men kanske senare om nåra veckor

Hallå trist men kan du inte bes. ? Du va en frisk fläkt smile

2 164 Inlägg
30 mars 2008
Jag åkte i den vinröda 740n som krockade.. och jag kan säga så här, vi körde inte speciellt fort på motorvägen, för min vän älskar sin bil och har aldrig mer än typ 3000rpm.. vi svängde av motorvägen, och bilarna framför plötsligt tvärnitar.. vi fick precis stopp, då kom det en Opel och smällde oss i baken, så vi åkte in i bilen framför.. Sedan kom det en Seat och smällde opeln, så han knuffade oss ytterligare en gång... Alltså, vi stod still!! och bilen bakom kom i en 40km/h in i baken på oss.. 740n skall nog lagas, och vi som åkte i den mår bra.. vi har suttit på akuten från 00:00 till 08:40 ungefär..
Senast redigerat av dadde (31 mars 2008)

"Life´s too short to drive a boring car"

Bajsapa
316 Inlägg
30 mars 2008
MrKerm skrev:
muffl0n skrev:
Glansen skrev:

Hallå trist men kan du inte bes. ? Du va en frisk fläkt smile

jo ska bara ha den avställd tills jag kollat över bilen riktigt. vet att det finns några små fel. kanske till och med behöver regbessa. så om några veckor är ja ute igen.. jadu frisk vette fan, men den tuffar väl frammåt

a.k.a aLan.
281 Inlägg
31 mars 2008
Zairon skrev:
MrKerm skrev:
Zairon skrev:

Nja vet inte riktigt. Det syns mer o en liten kul grej tyckte jag för dom som låg lite längre bak som trots allt kan se bilen som ligger först.. Det va flera som kom fram på träffen o sa att det va en kul o en bra grej...
Störde det dig så ber jag om ursäkt men om jag kör först nästa gång så kommer dom nog va på igen smile

Kul grej? Känns ganska oseriöst faktiskt. skapade bara oro i trafiken, men det märkte väl inte ni där framme. Skippa varningsblinkersen nästa gång, så blir det en bra och trevligare karavan.

Vi lyckades köra karavan från Järnbrott till SM varje onsdag halva förra sommaren, utan varningsblinkers och utan problem. Men ni i KBrt kanske inte inser att även dessa små "störelsemoment" mot trafiken skapar osämjan mellan oss och medtrafikanter, polis och allmänheten.

Tyckte det var en rolig grej att köra med varningsblinkers på, låg längst bak, såg då hur lång karavanen var smile

Mvh

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
31 mars 2008
Zairon skrev:
MrKerm skrev:
Zairon skrev:

Det är ju bra att du framför dina åsikter och sånt.. alltid bra o veta till nästa gång..
Men såvitt jag vet så var de inget krav att åka i karavanen.. passar de inte så är de ju antingen bara att köra förbi alla och åka ensam, eller ta första avfart o vända tillbaka.. finns ju inte direkt några andra alternativ..
men men.. gjort är gjort... Personligen tycker jag att de var smart gjort.
Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
31 mars 2008
Peter_A skrev:
Zairon skrev:
MrKerm skrev:

Tyckte det var en rolig grej att köra med varningsblinkers på, låg längst bak, såg då hur lång karavanen var smile

Mvh

Keep up the blinkers wink

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

Avstängd
1 557 Inlägg
31 mars 2008
HyperSonica skrev:
dadde skrev:
HyperSonica skrev:
okej.. är glad att ingen skadades..
Skulle vara kul o veta vem de va som stannade och var otrevlig.. Sånt accepteras INTE på GBrt´s träffar... o de tror jag alla som ansvarar håller med om..
Mvh Martin

JAG personligen tycker att om man ändå stannar så kan man iallafall fråga om nån blev skadad eller behöver hjälp, eller låna telefon.. eller vad som helst?! vi fattar oxå att man inte ska krocka, det hade han inte behövt säga.. men han frågade ingenting, bara åkte vidare efter han hade sagt till MIG.. (som dessutom satt i baksätet, och det berättade jag för honom, men han brydde sig tydligen inte...)

Okej.. Hmm... det kan man kalla omoget meteende... men va de en Boråsare? :S
Och vad sa han till dej?
Senast redigerat av MrKerm (31 mars 2008)

Avstängd
1 557 Inlägg
31 mars 2008
Vart gjorde du av stor racern i går LiLLeN_JetPac ?
Senast redigerat av MrKerm (31 mars 2008)

Budbilare
11 Inlägg
31 mars 2008
MrKerm skrev:

Jag var i Bitterna på Raggarfest i klubben jag är med i...

Nästa träff i borås tar jag med mig min STORA bil
Senast redigerat av LiLLeN_JetPac (31 mars 2008)

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
31 mars 2008
Tycket oxå att varningsblinkersen var bra iaf för mig som var sen till kallebäcksbacken, hittade karavanen ganska lätt på 40ian smile

Men en fråga återstår: är det lagligt att åka med varningsblinkers på??

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

Avstängd
1 557 Inlägg
31 mars 2008
LiLLeN_JetPac skrev:
MrKerm skrev:

Ähh det e inte så långt till gbg smile

Avstängd
1 557 Inlägg
31 mars 2008
RHO skrev:
Tycket oxå att varningsblinkersen var bra iaf för mig som var sen till kallebäcksbacken, hittade karavanen ganska lätt på 40ian smile

Men en fråga återstår: är det lagligt att åka med varningsblinkers på??

Man skall väl varna för fara smile Kul att du hitta oss smile

Budbilare
11 Inlägg
31 mars 2008
MrKerm skrev:
LiLLeN_JetPac skrev:
MrKerm skrev:

Ähh det e inte så långt till gbg smile

det ligger vid E20 lite efter Vårgårda...

1 779 Inlägg
31 mars 2008
tänkte på de. ni som håller i träffarn de e väl inte så bra om ni går runt å super på träffarna??

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

1 779 Inlägg
31 mars 2008
dadde skrev:
Jag åkte i den vinröda 740n som krockade.. och jag kan säga så här, vi körde inte speciellt fort på motorvägen, för min vän älskar sin bil och har aldrig mer än typ 3000rpm.. vi svängde av motorvägen, och bilarna framför plötsligt tvärnitar.. vi fick precis stopp, då kom det en Opel och smällde oss i baken, så vi åkte in i bilen framför.. Sedan kom det en Seat och smällde opeln, så han knuffade oss ytterligare en gång... Alltså, vi stod still!! och bilen bakom kom i en 40km/h in i baken på oss.. 740n skall nog lagas, och vi som åkte i den mår bra.. vi har suttit på akuten från 00:00 till 08:40 ungefär..

skönt att höra att de gick bra med er som satt i bilen iaf.. de va ingen vacker synd å se er. sad
kom ifs efter ett tag å kollade till kompisen bara. killen som stog först av er 4a.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Avstängd
1 557 Inlägg
31 mars 2008
akakaboto skrev:
tänkte på de. ni som håller i träffarn de e väl inte så bra om ni går runt å super på träffarna??

Kan inte säga mer än att vi pratat om det...

Sedan så har jag personligen inget ont av några bira o bilar ihop...

!OBS! Jag e inte för o bilkörning o dricka !!!

Budbilare
11 Inlägg
31 mars 2008
MrKerm skrev:
akakaboto skrev:

Kan inte säga mer än att vi pratat om det...

Sedan så har jag personligen inget ont av några bira o bilar ihop...

!OBS! Jag e inte för o bilkörning o dricka !!!

Har man bara en nyckter chaför så tycker jag att man kan dricka bara man håller det på en städad nivå... (fylle körning är lika med ute slutning och i vissa fall polisanmälning i samtliga raggarklubbar...)

Sök